تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۳۷۰۹۵۰
امام جمعه نکا گفت: دشمن با جنگ روانی و تبلیغاتی می‌خواهد هم امنیت و هم احساس امنیت را از ما بگیرد تا مردم باور کنند که عمر انقلاب تمام شده و دیگر از چهل سالگی عبور نمی‌کند.
۰
plusresetminus
دشمن با جنگ روانی می‌خواهد امنیت ما را بگیرد/ آقایان بالا نشین مردم را دریابید
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به برنامه دشمن برای سال 98، اظهار کرد: می‌دانیم که آمریکا دو جنگ مهم اقتصادی و جنگ روانی و تبلیغاتی را در رابطه با ما در دستور کار دارد.

وی افزود: اگر جنگ روانی نباشد، حجم و واقعیت جنگ اقتصادی بسیار کمتر است اما جنگ روانی، آن مسائل اقتصادی را چند برابر می‌کند و احساس مشکل را در ما افزایش می‌دهد و این احساس خیلی مهم است.

امام جمعه نکا با بیان چگونگی تأثیر جنگ روانی بر مردم، خاطرنشان کرد: یک وقت شما امنیت دارید اما احساس امنیت نمی‌کنید، مانند این است که امنیت ندارید اما یک وقتی امنیت دارید، احساس امنیت هم می‌کنید که این خوب است، ما هم باید امنیت و هم احساس امنیت داشته باشیم اما دشمن با جنگ روانی می‌خواهد هم امنیت و هم احساس امنیت را از ما بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: دشمن می‌خواهد با جنگ روانی امید را از ما بگیرد که فکر کنیم دیگر حتما انقلاب از چهل سالگی عبور نمی‌کند، آنچنان جنگ تبلیغاتی و روانی راه می‌اندازند که مردم باور کنند که عمر انقلاب تمام شده و از چهل سالگی دیگر عبور نمی‎کند و این همان جنگ روانی است.

* 6 فرمان علیه انقلاب اسلامی

محمدی لائینی از تدوین طرحی با 6 دستور در قالب دو جنگ روانی و اقتصادی از سوی دشمن برای مردم ایران در امسال و سال آینده، خبر داد و تصریح کرد: اولین برنامه آن‌ها خروج آمریکا از برجام بود که این انجام گرفت در حالی که تحلیلگران می‌گویند حتی اگر اوباما هم سر کار بود در ادامه، باز آمریکا خارج می‌شد.

وی بالا رفتن قیمت دلار از دومین برنامه آن‌ها خواند و افزود: این برنامه نیز عملی شد اما سومین برنامه آن‌ها ایجاد نارضایتی عمومی با جنگ‌های تبلیغاتی و اقتصادی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه نکا افزایش تورم در حد ورشکستگی در کشور را چهارمین حربه آمریکا علیه ملت ایران دانست و ادامه داد: جلوگیری از بازگشت ایران به بحث هسته‌ای نیز پنجمین تدبیر آن‌ها است تا کاری کنند که اصلا ایران برای آینده به بحث هسته‌ای برنگرد.

وی به چالش کشیدن کل نظام به این شکل که همه گناهان را متوجه رهبری کنند را آخرین حربه دشمنان خواند و گفت: با این کار می‌خواهند بگویند همه این مشکلات بخاطر رهبری است که با زیرسوال بردن رهبری، کل نظام به چالش کشیده شود و متأسفانه حتی بعضی از دوستان هم به جای اینکه مقصر اصلی مسائل پیش آمده، برنامه‌هایی که در حوزه ارز، دلار و سکه و این گرانی‌ها و مسائل پیش آمده دنبال مقصر اصلی رفته و آنها را تحلیل کنند، غفلت می‌کنند و غافل می‌شوند و در این زمینه‌ها فکر نمی‌کنند که ببینند مقصر اصلی این جریانات کیست و چیست که این برنامه‌های دشمن است.

* لزوم رسیدگی به مستضعفین و زاغه‌نشینان

محمدی لائینی با اشاره به پادزهر حربه‌های دشمن علیه کشور، اظهار کرد: حضور شما مردم در صحنه باطل‌السحر تمام این سحرها است چراکه آمریکا از مقاومت و ایستادگی ملت ایران می‌ترسد.

وی افزود: باید با رسیدگی به مردم به خصوص اقشاری که نظام و انقلاب روی دوش آنان بود یعنی همان مستضعفین یا به تعبیر امام راحل زاغه‌نشینان، می‌توان دلگرمی، رضایت و حضور مردم پشت سر نظام در عرصه‌های مختلف را به همراه داشت.

امام جمعه نکا با انتقاد از بیکاری بسیاری از فرزندان درس‌خوانده همین زاغه‌نشینان، خاطرنشان کرد: در خانواده‌ها بگردید کسانی که دو ، سه، چهار و پنج فرزند باسواد بیکار دارند، این خانواده ها بیشتر در کدام اقشار است، در اقشار مرفه یا در اقشار مستضعف و متوسط.

این مسئول اضافه کرد: نمی‌شود آن وقتی که ما مشکل داریم و کمک می‌خواهیم، مستضعفین و محرومین را صدا بزنیم و آن بیچاره‌ها همیشه باشند اما آن وقتی که موقع تقسیم غنائم است و پست‌ها، آن وقت پشت درهای بسته بگویند که در آزمون نمره نیاوردید، یا نمره آوردی در مصاحبه رد شدی.

وی گفت: خوب چه کسی گفته که در مصاحبه رد شدی، کجا دارد، بیاید نشان دهید، پیش خودتان می‌گیرد و انتخاب می‌کنید، از آن طرف می‌گویید نیروی بومی و نیروهای بومی را به بهانه‌های مختلف رد می‌کنید آن وقت نیروی غیربومی خودتان را می‌گیرد، مردم را باید دلگرم کنیم.

* یلدای ساده یا تجملاتی و پرخرج

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به درپیش بودن شب یلدا و با اعتراض به تجملاتی شدن چنین مناسبت‌هایی، اظهار کرد: گاه ما این سوژه‌های جالب را برای خودمان پرهزینه و سنگین می‌کنیم اما اینقدر دنگ و فنگ ندارد، متأسفانه رسانه ملی هم در این زمینه‌ها خوب برخورد نمی‌کند، به عنوان مثال الان چند روز است می‌آیند بساط پهن می‌کنند که شب یلدا کدو را چطور باید سوراخ کنیم یا هندوانه را چطور باید برش کنیم، این شد حرف واقعا.

وی چنین برنامه‌هایی را به سخره گرفتن افکار عمومی دانست و افزود: آیا این‌ها به سخره گرفتن افکار عمومی و ملت بزرگوار ایران نیست، همین‌ها وقتی به یک سوژه مذهبی می‌رسند که مصاحبه‌ای بگیرند می‌گویند آقا سه دقیقه بیشتر نشود، حالا برای کدو سوراخ کردن و هندوانه برش دادن شب یلدا چقدر وقت مردم را رسانه ملی می‌گیرند.

امام جمعه نکا با انتقاد از هزینه گذاشتن بر روی دست خانواده‌ها، تأکید کرد: این رفتن پیش بزرگتر، دورهم نشینی، صله رحم که اینقدر دنگ و فنگ ندارد، چرا تشریفاتی‌اش می‌کنید که آن پدربزرگ و مادربزرگ غصه‌شان بگیرد که آنها دارند می‌آیند ما با این گرانی‌ها اینقدر آجیل از کجا فراهم کنیم، کدو و هندوانه از کجا فراهم کنیم، اگر بازنشست باشند با این حقوق اندک چطور می‌خواهند از عهده این بر بیایند.

این مسئول اضافه کرد: بعضی از بازنشسته‌ها می‌گویند این نوه نتیجه‌های ما که می‌آیند ما غصه‌مان می‌گیرد، واقعاً نداریم، چرا داریم عید نوروز و یلدای خودمان را پرهزینه می‌کنیم، هر سوژه‌ای که به درد بخور است داریم اینها را پرهزینه می‌کنیم و این درست نیست.

وی گفت: یلدا خوب است، بروید پش بزرگترها و صله رحم انجام دهید اما در فکر این تشریفات و آداب و رسومی که هیچ ریشه‌ای ندارد و خرافات است، نباشیم، ساده هم برگزار کردید هیچ اشکالی ندارد، چیزی که در شب یلدا باید به آن بیشتر فکر کنیم این است که اولا شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است، مگر چقدر طولانی می‌شود، یک دقیقه یا دو دقیقه ممکن است از شبهای دیگر بیشتر باشد.

* آقایان بالانشین به فکر مردم باشید

محمدی لائینی با بررسی جنبه‌های دیگر مواجهه با طولانی‌ترین شب و روزهای سال، تصریح کرد: وقتی شب یلدا طولانی می‌شود شما به فکر این باشید اگر خدا همین شب را اینقدر طولانی کند تا روز قیامت، چه کسی می‌خواهد برای شما روز و روشنایی بیاورد، به قدرت خدا فکر کنید، خدایی که قدرت دارد شب را دو یا 10 دقیقه طولانی‌تر کند، نسبت به شب‌های تابستان سه چهار ساعت طولانی‌تر کند، می‌گوید اگر من بخواهم این شب را تا روز قیامت ادامه‌اش دهم، چه کسی برای شما روز و روشنایی می‌آورد.

وی افزود: روز اول تابستان به فکر این قدرت خدا باشیم که اگر این روز ادامه داشت، اگر همین روز سه یا چهار ساعت دیگر ادامه داشته باشد چقدر زحمت دارد، اگر 10 ساعت دیگر ادامه داشت، اگر یک روز تا دو ماه و شش ماه باشد، تا روز قیامت باشد، چه زحمتی برای انسان ایجاد می‌شود، پس خدا را شکر کنید از اینکه به ما روز و شب داده، روز روشنایی و کار و تلاش است و شب هم آرامش و استراحت و خنکی است.

خطیب جمعه نکا با اشاره به عدم تغییر قیمت‌ها در بازار با توجه به کاهش قیمت دلار، خطاب به مسئولان اظهار کرد: ارزاق و بسیاری از اجناس سه تا چهار برابر شده، چرا درحالی که دلار آمده به 10 تومان ولی بازار هنوز تکان نخورده، شاید هنوز بازار و مردم باور نکردند که این افت قیمت دلار واقعی است، شاید احساس می‌کنند یک چیز مقطعی است، باید این احساس‌ها را شما حل کنید، باید به فکر این مردم و خانواده‌ها باشید.

وی اضافه کرد: چطور می‌خواهند یک شب یلدا را که حالا ما گفتیم تشریفات نداشته باشید، شب یلدا 10 تا 20 نوه و نتیجه‌ها جمع شدند که نمی‌شود فقط چهار تا میوه جلوی‌شان گذاشت، نباید پذیرایی شود، همین مختصر پذیرایی را در بازار بخرید ببینید چقدر می‌شود، آقایانی که آن بالا بالا هستید، خودتان که الحمدلله نمی‌روید بازار ببینید چه خبر هست، همه چیز هست برای شما، بروید ببینید آیا می‌توانید بخرید.

* دادن کار به کاربلدها نه سفارشی‌ها

محمدی لائینی تصریح کرد: خدا نمی‌آمرزد کسی را که پایه‌های ساختمان و بنیاد نظام و انقلاب را که همان مردم هستند دارد مرتب ضربه می‌زند و سست می‌کند، داریم با این کارها، با این مشکلات، با این فشارها، با این مسائل، داریم روی پایه‌ها ضربه می‌زنیم.

وی افزود: دشمن بیرون که از او انتظاری نیست، ما با بی‌تدبیری، سوء تدبیر یا تدبیر سوء، من سوء تدبیرها را خیلی وقت‌ها می‌گویم تدبیر سوء وجود دارد، تدبیر سوء بدتر از سوء تدبیر است، داریم این کارها را می‌کنیم.

امام جمعه نکا سپردن کارها به دست اهلش را بسیار ضروری و مهم برشمرد و بیان کرد: کارها را به دست آدم‌های کاربلد بدهید، آقایان، کارها را بدهید به دست کاربلدها، به دست دلسوزها، به فکر این مردم باشید.

این مسئول خطاب به مردم اضافه کرد: ولی مردم بزرگوار، این انقلاب خدا دارد، پشت سرش هم امام زمان(عج) است، ما صبر می‌کنیم، ما استقامت باید داشته باشیم، ما وظیفه خودمان را باید انجام دهیم هرکسی که دارد بی‌وظیفه‌گی می‌کند، او بداند و خدایش، آه شما قطعاً دامن آنها را می‌گیرد، یک روز قطعاً در همین دنیا رسوا می‌شوند، از اریکه قدرت پایین می‌آیند.

وی گفت: اگر دشمنان خارجی به این نفوذی‌های داخلی دل‌خوش کردند که این‌ها بتوانند، مردم را با بی‌تدبیرهای خودشان ناراضی کنند، از پای انقلاب کنار بکشند، اینها کور خواندند و بدانند که این مردم در پای انقلاب و نظامی که صدها هزار شهید دادیم، تا آخر خواهند ایستاد.

* تحریف مسیحیت توسط پیشگامان استکبار

محمدی لائینی با تبریک سالروز تولد حضرت مسیح(ع) در هفته پیش رو، تصریح کرد: باید بگوییم متأسفانه پیروان مسیحیت امروز هم دینشان را تحریف کردند وهم آموزه‌های مسیحیت را در عمل به کار نگرفتند و پیشگامان استکبار و استثمار تحت عنوان مبلغان مسیحیت و گروه‌های تبشیری رفتند و انسان‌ها را در آفریقا، آسیا دیگر نقاط به نام حضرت عیسی و به نام دین و تبلیغات مسیحیت به دام انداخته و بسیار سوء استفاده کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷