تاریخ انتشارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۳۳۹۰۴۷
مازندران با تولید سالانه 21میلیون گلدان، 266میلیون گل شاخه بریده و 85میلیون اصله درخت و درختچه و...، برای 10هزار نفر شغل ایجاد کرده و رتبه اول کشور را داراست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مجری طرح‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران رتبه نخست را در تولید درخت و درختچه زینتی و گل‌های آپارتمانی و رتبه سوم را در تولید گل‌های شاخه بریده کشور دارد.

شبنم غفاری افزود: چهار هزار و 331 بهره‌بردار در زمینه گل و گیاه فعالیت دارند و سالانه 430 میلیون گل و گیاه در استان تولید می‌شود.

وی سطح زیرکشت گل و گیاه را در مازندران یک هزار و 33 هکتار عنوان کرد و افزود: 302 هکتار در فضای بسته و 731 هکتار در فضای باز است.

وی اضافه کرد: سالانه 21 میلیون گلدان، 266 میلیون گل شاخه بریده، 85 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی، 53 میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی و پنج میلیون پیاز و پیازچه تولید می‌شود.

مجری طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در یک هزار و 33 هکتار سطح زیرکشت گلخانه در استان مازندران برای 10 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

این مسئول میزان ارزآوری سالیانه در گلخانه‌های مدرن را 100 هزار دلار و گلخانه معمولی 20 تا 50 هزار دلار در هر هکتار اعلام کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴