کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار گلوگاه:

۸۰ درصد از دکلبندان کشور گلوگاهی هستند

1 آذر 1396 ساعت 16:01

فرماندار گلوگاه گفت: حدود 2500 نفر از مردان گلوگاه دکل بند هستند که ۸۰ درصد از دکل بندان کشور را تشکيل مي‌دهند.


به گزارش بلاغ به نقل از گلوگاه ما، محمدرضا تباکی‌قلعه‌سری در جلسه بررسی و رسیدگی به دکل‌بندان با حضور مسئولان کشوري و استاني، مطرح کرد: با وجود اینکه جوانان گلوگاه پرتلاش و با استعداد هستند اما این شهرستان خوب دیده نشده و نتوانستیم از نظر اقتصادی رشد خوبی داشته باشیم.


وی با اشاره به شغل اکثر مردم گلوگاه گفت: شغل بیشتر جوانان این شهرستان دکل‌بندی است و این یک شغل پرخطر و سنگین محسوب می‌شود که بیش از ۸۰ درصد دکل بندان در کشور گلوگاهی هستند که تعداد زیادی از دکل‌بندان این شهرستان در مرزها و حتی خارج از کشور در سرما و گرما با سختی‌های زیادی کار می‌کنند.

فرماندار گلوگاه بيان کرد: از مشکلات اصلی دکل‌بندان می‌توان به دور بودن آنها از خانواده و دیر پرداخت شدن یا عدم پرداخت دستمزد آنها اشاره کرد، عده زیادی از صاحبان این شغل از سر ناچاری و بیکاری، ماه‌ها بدون دست مزد کار می‌کنند.


وي گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر از مردان گلوگاه، دکل‌بند هستند و تا کنون ۲۱۴ نفر از جوانان جان خود را در این شغل از دست داده‌ و ۱۳۵۰ نفر نیزطی چندین سال مصودم شده‌اند.


تباکي در خصوص بیمه دکل بندان گفت: حق بیمه آنها بسیاری اوقات توسط شرکت‌ها و پیمانکاران به موقع یا اصلا پرداخت نمی‌شود و آنها در هنگام بازنشستگی با مشکل روبرو می‌شوند.


کد مطلب: 326670

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/326670/۸۰-درصد-دکلبندان-کشور-گلوگاهی-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com