تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۳۲۶۶۷۰
فرماندار گلوگاه گفت: حدود 2500 نفر از مردان گلوگاه دکل بند هستند که ۸۰ درصد از دکل بندان کشور را تشکيل مي‌دهند.
۰
plusresetminus
۸۰ درصد از دکلبندان کشور گلوگاهی هستند
به گزارش بلاغ به نقل از گلوگاه ما، محمدرضا تباکی‌قلعه‌سری در جلسه بررسی و رسیدگی به دکل‌بندان با حضور مسئولان کشوري و استاني، مطرح کرد: با وجود اینکه جوانان گلوگاه پرتلاش و با استعداد هستند اما این شهرستان خوب دیده نشده و نتوانستیم از نظر اقتصادی رشد خوبی داشته باشیم.


وی با اشاره به شغل اکثر مردم گلوگاه گفت: شغل بیشتر جوانان این شهرستان دکل‌بندی است و این یک شغل پرخطر و سنگین محسوب می‌شود که بیش از ۸۰ درصد دکل بندان در کشور گلوگاهی هستند که تعداد زیادی از دکل‌بندان این شهرستان در مرزها و حتی خارج از کشور در سرما و گرما با سختی‌های زیادی کار می‌کنند.

فرماندار گلوگاه بيان کرد: از مشکلات اصلی دکل‌بندان می‌توان به دور بودن آنها از خانواده و دیر پرداخت شدن یا عدم پرداخت دستمزد آنها اشاره کرد، عده زیادی از صاحبان این شغل از سر ناچاری و بیکاری، ماه‌ها بدون دست مزد کار می‌کنند.


وي گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر از مردان گلوگاه، دکل‌بند هستند و تا کنون ۲۱۴ نفر از جوانان جان خود را در این شغل از دست داده‌ و ۱۳۵۰ نفر نیزطی چندین سال مصودم شده‌اند.


تباکي در خصوص بیمه دکل بندان گفت: حق بیمه آنها بسیاری اوقات توسط شرکت‌ها و پیمانکاران به موقع یا اصلا پرداخت نمی‌شود و آنها در هنگام بازنشستگی با مشکل روبرو می‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰