تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۳۱۸۳۷
معاون اول قوه قضائیه گفت: باید حقوق بشر اسلامی را به دنیا عرضه کنیم و حقوق بشر باید بر پایه و مبنای ارزش‌های اسلامی استوار باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در همایش حقوقدانان بسیجی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فقه به زندگی همه وارد شده است، بیان کرد: برای اینکه فقه در تمام زندگی افراد و بر اساس آموزه‌های دینی تاثیرگذاری خود را داشته باشد باید از نظر حوزویان در این عرصه بهره‌برداری کافی صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به ادعای کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند تاکید کرد: آنها تفکر سکولاری را با یکدیگر ادغام کرده و این در حالی است که ما اگر بخواهیم در عرصه حقوقی عملکرد صحیحی داشته باشیم باید از آموزه‌های دینی بهره ببریم.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما نیز در عرصه حقوق بشر با تکیه بر آموزه‌های دینی مدعی هستیم تصریح کرد: کسانی که در عرصه حقوق وارد می‌شوند باید در کنار فراگیری علم حقوق، با حق و حقیقت نیز آشنایی کامل پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام اسلامی به تشکیل نظام دادرسی و حقوقی اهتمام شد گفت: نیاز به مجموعه‌ حقوق‌دانان و فقها همچنان ادامه داشته و باید در عرصه اجرایی کشور حضوری پررنگ داشته باشند.
رئیسی با اشاره به اینکه برای پاسخ بسیاری از سئوالات در پرونده‌های قضائی نیازمندان نظرات علما و مراجع هستیم و از نظرات ایشان بهره می‌گیریم اظهار کرد: باید حقوق بشر اسلامی را به دنیا عرضه کنیم و حقوق بشر باید بر پایه و مبنای ارزش‌های اسلامی استوار باشد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در عرصه حقوق نیز باید حوزه و دانشگاه بر مبنای توحید الهی طی طریق کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴