به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ ولایت

واقعه عظیم غدیرخم در شهرستان نکا بازسازی شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۳۱۲۱۷۴
به مناسبت فرا رسیدن عید پر برکت ولایت، واقعه مهم و عظیم غدیرخم در شهرستان نکا بازسازی شد و به اجرا درآمد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، درحالی که بسیاری از شیعیان در سرتاسر عالم فرا رسیدن عید بزرگ ولایت و امامت در سالروز وقوع اتفاق بزرگ غدیرخم را جشن می‌گیرند در شهرستان نکا نیز برای اولین مرتبه به همت ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان واقعه غدیرخم بازسازی شد و به اجرا درآمد.

در این مراسم که سعی شد گوشه‌های مهمی از واقعه غدیر به صورت نمایشی و با ابزار و امکانات مناسب در معرض دید عموم قرار بگیرد جمعیت بسیار زیادی از اقشار مردم و مسئولان حضور داشته و به تماشای این اتفاق مهم تاریخی و مذهبی پرداختند.

در این مراسم سیدابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به کم‌توجهی‌های صورت گرفته درقبال واقعه مهم غدیر خم، اظهار کرد: چند سالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظ دستاوردهای اسلام و انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را با عنوان بازسازی و نمایش واقعه غدیر خم در اقصی نقاط کشور آغاز کرده است.

وی افزود: امسال نیز بنابر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سپاه شهرستان نکا با همکاری سایر ادارات و نهادها در مدت یک هفته نسبت به آماده‌سازی مقدمات و ملزومات اجرای این مراسم اقدامات لازم صورت گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به 200  نفر از عوامل کارگردانی، اجرا و نمایش، بازیگردانی، تدارکات و سیاهی لشکر در انجام این برنامه دخالت داشته‌اند که در زمینی به مساحت حدود سه هکتار به ایفای نقش می‌پردازند.

 
توجه به اجرای سوژه‌های تاریخی به جای کنسرت

همچنین در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا با تقدیر از عوامل برگزاری اجرای واقعه غدیر در شهرستان نکا، اجرای چنین برنامه‌هایی را بسیار اثرگذار توصیف و اظهار کرد: اگر به جای کنسرت‌هایی که شهرها را به هم ریخته، نتایج آن نیز مشخص نبوده و هزینه آن نیز به مراتب بالاتر از این برنامه‌ها است هر سال در هر شهرستان چنین سوژه‌های تاریخی و مذهبی خود را این چنین در قالب برنامه‌های نمایشی میدانی اجرا کنیم اثر بسیار بیشتری دارد.

وی افزود: این برنامه‌ها دارای بازدهی در تعالی، ارتقا و تقویت ارزش‌های دینی به مراتب بیشتر از این‌ها بوده و دل مومنان و ارزش‌مداران نیز رنجیده نمی‌شود که بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه نکا با بیان اینکه امروز ولایت علی(ع) را باید در چهره ولایت فقیه اطاعت کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی که معصوم نیست امروز نایب عام معصوم به جای ایشان حضور دارد اما دشمنان نمی‌خواهند که ولایت بر کشور ما سایه‌گستر باشد.

در پایان این مسئول تمام هدف‌گیری‌های دشمنان را در ریشه‌کن کردن ولایت خواند و اضافه کرد: باید از این برنامه‌ها درس ولایت‌پذیری، دفاع و اطاعت از ولایت یاد گرفته شود اما جالب توجه است که دشمنان با ابزار خود غدیر را در طول تاریخ تا چه اندازه منزوی کردند که در هر حال و به هر شکلی که می‌توانیم باید در تقویت و اجرای برنامه غدیر کوشا باشیم.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴