تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۳۰۵۷۴۰
مردم از شنیدن سخنان تیم مذاکرات هسته‌ای و شخص آقای روحانی درباره برجام و تحریم خسته شده اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «سید یاسر جبرائیلی» در کانال تلگرام خود نوشت:

آقای دکتر عراقچی امشب مباحث مهمی مطرح کردند. مهم‌تر از همه اینکه ایشان قبول دارند تحریم سیدا بستر حقوقی بازگشت همه افراد و نهادهای کشور به لیست SDN را فراهم ساخته است و این یعنی بازگشت به نقطه قبل از برجام بدون فناوری هسته‌ای.


منتهی این بازگشت تدریجی خواهد بود و نه یک شبه؛ چیزی که می توان نام آن را نقض فزاینده(Comulative Violation) گذاشت و به جرات گفت یک فرآیند اعمال فشار برای کسب امتیازات فراتر از برجام است.


ایشان یک مغلطه می‌کنند و می‌گویند موضوع تحریم جدید نیست. با این استدلال، صرفا اولین تحریمی که به بهانه هسته‌ای وضع شد جدید بوده و تحریم‌های بعدی که تا بانک مرکزی ما را به لیست تحریم برد، چون در موضوع هسته‌ای بوده، جدید نبوده است!

کل تحریم‌های ایران در چهار موضوع تسلیحات، حقوق بشر، هسته‌ای و تروریسم بوده است. با این دست فرمان آقای عراقچی، اگر موضوع جدیدی به میان نیاید، هرچقدر هم دایره این تحریم‌ها گسترده‌تر شود و افراد/نهادهای بیشتر و بیشتری را در برگیرد، تحریم جدید نیست!


مردم از شنیدن سخنان تیم مذاکرات هسته‌ای و شخص آقای روحانی درباره برجام و تحریم خسته شده اند. مردم امروز منتظر شنیدن این جمله طلایی از آقای عراقچی و ظریف و روحانی هستند:  "راه برجام غلط بود، اشتباه کردیم، کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است".
 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱