تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۷۴۴۵
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مهمترین برنامه‌های این مؤسسه برای روز جهانی فلسفه را به دو بخش «فلسفه و حیات» و «فلسفه و سلامت» تقسیم کرد و گفت: در حاشیه این مراسم از ۱۵ جلد کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی» رونمایی می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ضمن بیان این خبر با اشاره به این پیشینه که سال ۲۰۰۲ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) سومین پنج‌شنبه از ماه نوامبر هر سال را «روز جهانی فلسفه» اعلام کرد که در ایران با نام «فلسفه و طبیعت» نامگذاری کردیم، افزود: تلاش داریم این مراسم را درباره فلسفه و شناخت طبیعت با دو موضوع «فلسفه و حیات» و «فلسفه و سلامت» برگزار کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین دغدغه برای گرامیداشت این روز توجه به فلسفه‌های مضاف و کارآمدی آن است، افزود: البته سال پیش قدری به آسیب‌شناسی فلسفه در ایران پرداختیم و دو سال پیش نیز به فلسفه و علوم پایه توجه کردیم.
حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه شناخت طبیعت مبتنی بر یک مجموعه مبانی فلسفی است، اظهار داشت: افتتاحیه مراسم در مؤسسه حکمت و فلسفه به احتمال زیاد ۳۰ آبان ماه جاری با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، چهره ماندگار فلسفه ایران درباره فلسفه و طبیعت و رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: ۱۵ جلد کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی» که با کمک جمعی از فیلسوفان جمع‌آوری شده نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به اینکه بین مراسم افتتاحیه و اختتامیه روز فلسفه دو پنل تخصصی برگزار می‌شود، افزود: یکی از این پنل‌ها به «فلسفه و حیات» با حضور حجت‌الاسلام سیدمصطفی محقق داماد و حسن میانداری و دومی درباره «فلسفه و سلامت» با حضور سیدمحمد امین قانعی، سید جواد طباطبایی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که موضوع خاصی که سازمان یونسکو برای روز جهانی فلسفه در نظر گرفته چیست، پاسخ داد: طبق آماری که من در تماس تلفنی با یونسکو داشتم، موضوع خاصی را برای روز فلسفه انتخاب نکرده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴