کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوازدهمین دوره نمایشگاه صحیفه سبز در بابل افتتاح شد

بابل نوین , 2 آبان 1395 ساعت 7:09

این‌گونه نمایشگاه‌های فرهنگی مذهبی خوراک فکری و طعام طیبه‌ای است که برای فکر و اندیشه مردم بسیار لازم و ضروری است.


به گزارش بلاغ، نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران با حضور مسئولان شهرستان بابل در مصلی بزرگ این شهر همراه با استقبال خوب مردمی در روز افتتاحیه همراه شد.

۱

در ابتدای این مراسم قاسم عزیززاده گرجی مسئول برگزاری این نمایشگاه توضیحاتی پیرامون روند شکل‌گیری نمایشگاه فعلی بیان و از حمایت‌های امام جمعه بابل نسبت در برگزاری این نمایشگاه و همکاری فرماندار این شهر قدردانی کرد .

۲

در ادامه محمدتقی عباس‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اهداف اصلی برپایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تحقق انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و قرآن بود و از این منظر باید اهداف کلی نظام بر اصل قرآن استوار باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی فرصت خوبی برای انتقال معارف و مفاهیم اسلامی قرآنی به نسل جدید است و با این دیدگاه باید به واسطه استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزاری که امروز در جامعه موجود است، بستر مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی قرآنی ایجاد کنیم.

فرماندار بابل در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های موجود شهرستان در بین جوانان و فرهیختگان با اشاره به توانمندی‌های علما و فضلای این خطه از مازندران خواستار تداوم این نمایشگاه‌ها شد و بر استفاده از فضای فرهنگی موجود در جهت ترمیم مشکلات اجتماعی شهرستان تاکید کرد.

۳

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل با اشاره به فرهنگ خودسازی در بهره‌گیری از معارف اسلامی گفت: تغییر رویه هر جامعه‌ای باید در بستر فرهنگ شکل گیرد و زمینه‌سازی برای تغییرهای مثبت را باید در فرهنگ قرآنی جستجو کرد.

وی افزود: شاهد هستیم کارهای اجرایی و عمرانی زیادی برای تغییر الگوی رفتاری در زندگی مردم انجام می‌شود ولی به این نکته مهم توجه باید کرد که این تغییر رفتارها بدون تغییر باورها شکل نخواهد گرفت و از این منظر تغییر باور و فرهنگ رکن اصلی جامعه را شکل می‌دهد.

امام جمعه بابل ادامه داد: این‌گونه نمایشگاه‌های فرهنگی مذهبی خوراک فکری و طعام طیبه‌ای است که برای فکر و اندیشه مردم بسیار لازم و ضروری است.

وی در پایان با اشاره به کارکردهای قرآن در زندگی اجتماعی و مسئولیتی افراد جامعه علی‌الخصوص مسئولین تصریح کرد:  برای شروع و تغییر رسالت جهانی اسلام حاکمیت قرآن اگر مدنظر قرار گیرد و نسل جوان و آینده ایران اسلامی همراه با مطالعه کتوب و نرم‌افزارهای اسلامی در این مسیر قدم بگذارند حتما در خوراک‌دهی معنوی هم موفق خواهیم بود و از مشکلاتی که برخی از فضاهای مجازی مخرب بر جوانان ما اثر می‌گذارند رهایی خواهیم یافت.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه صحیفه سبز بابل  با ۱۰۰ غرفه و حضور بیش از ۱۲۰ ناشر در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع روزانه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ‌و معارف قرآنی خواهد بود.

 

۴

۵

۶

۷

۸

۹

 

 


کد مطلب: 235711

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/235711/دوازدهمین-دوره-نمایشگاه-صحیفه-سبز-بابل-افتتاح

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com