تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
کد مطلب : ۲۳۵۷۱۱
این‌گونه نمایشگاه‌های فرهنگی مذهبی خوراک فکری و طعام طیبه‌ای است که برای فکر و اندیشه مردم بسیار لازم و ضروری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران با حضور مسئولان شهرستان بابل در مصلی بزرگ این شهر همراه با استقبال خوب مردمی در روز افتتاحیه همراه شد.

۱

در ابتدای این مراسم قاسم عزیززاده گرجی مسئول برگزاری این نمایشگاه توضیحاتی پیرامون روند شکل‌گیری نمایشگاه فعلی بیان و از حمایت‌های امام جمعه بابل نسبت در برگزاری این نمایشگاه و همکاری فرماندار این شهر قدردانی کرد .

۲

در ادامه محمدتقی عباس‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اهداف اصلی برپایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تحقق انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و قرآن بود و از این منظر باید اهداف کلی نظام بر اصل قرآن استوار باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی فرصت خوبی برای انتقال معارف و مفاهیم اسلامی قرآنی به نسل جدید است و با این دیدگاه باید به واسطه استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزاری که امروز در جامعه موجود است، بستر مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی قرآنی ایجاد کنیم.

فرماندار بابل در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های موجود شهرستان در بین جوانان و فرهیختگان با اشاره به توانمندی‌های علما و فضلای این خطه از مازندران خواستار تداوم این نمایشگاه‌ها شد و بر استفاده از فضای فرهنگی موجود در جهت ترمیم مشکلات اجتماعی شهرستان تاکید کرد.

۳

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل با اشاره به فرهنگ خودسازی در بهره‌گیری از معارف اسلامی گفت: تغییر رویه هر جامعه‌ای باید در بستر فرهنگ شکل گیرد و زمینه‌سازی برای تغییرهای مثبت را باید در فرهنگ قرآنی جستجو کرد.

وی افزود: شاهد هستیم کارهای اجرایی و عمرانی زیادی برای تغییر الگوی رفتاری در زندگی مردم انجام می‌شود ولی به این نکته مهم توجه باید کرد که این تغییر رفتارها بدون تغییر باورها شکل نخواهد گرفت و از این منظر تغییر باور و فرهنگ رکن اصلی جامعه را شکل می‌دهد.

امام جمعه بابل ادامه داد: این‌گونه نمایشگاه‌های فرهنگی مذهبی خوراک فکری و طعام طیبه‌ای است که برای فکر و اندیشه مردم بسیار لازم و ضروری است.

وی در پایان با اشاره به کارکردهای قرآن در زندگی اجتماعی و مسئولیتی افراد جامعه علی‌الخصوص مسئولین تصریح کرد:  برای شروع و تغییر رسالت جهانی اسلام حاکمیت قرآن اگر مدنظر قرار گیرد و نسل جوان و آینده ایران اسلامی همراه با مطالعه کتوب و نرم‌افزارهای اسلامی در این مسیر قدم بگذارند حتما در خوراک‌دهی معنوی هم موفق خواهیم بود و از مشکلاتی که برخی از فضاهای مجازی مخرب بر جوانان ما اثر می‌گذارند رهایی خواهیم یافت.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه صحیفه سبز بابل  با ۱۰۰ غرفه و حضور بیش از ۱۲۰ ناشر در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع روزانه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ‌و معارف قرآنی خواهد بود.

 

۴

۵

۶

۷

۸

۹

 

 

منبع : بابل نوین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما