تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۲۲۴۱۷
فرماندار شهرستان قائم‌شهر عصر امروز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان،گفت: ثبت نام خانه‌های خسارت دیده شهری در بنیاد مسکن به پایان رسید و از فردا تنها به 6100 واحد مسکونی شهری ثبت‌نام شده رسیدگی خواهد شد.
۰
plusresetminus
ثبت‌نام خانه‌های خسارت دیده شهری در بنیاد مسکن به پایان رسید
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، مهدی محمدی عصر امروز در نشست مدیریت بحران شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: تا کنون 6100 واحد مسکونی شهری در بنیاد مسکن قائم‌شهر ثبت‎نام کردند که منازل آنها در طوفان شدید این شهر دچار خسارت شدند.

وی افزود: بدلیل اینکه به افراد ثبت‌نام شده رسیدگی شود و وقت همکاران بنیاد مسکن گرفته نشود از فردا صبح بنیاد مسکن هیچ واحد مسکونی شهری را ثبت‌نام نخواهد کرد.

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به اینکه برخی از شهروندان برای دریافت یک یا دو ایرانیت به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: الویت اول آن دسته از واحدهای مسکونی است که بالای 60 درصد از سقف‌های آن‌ها خسارت دیده و ساکنین آن بدون سرپناه هستند است.

این مسئول ادامه داد: 13 اکیپ در حال کارشناسی از واحدهای مسکونی خسارت دیده ی شهری هستند.و میزان خرابی و تخریب سقف های این واحدها را کارشناسی میکنند.

محمدی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی نیاز به حلب دارند تصریح کرد: سرسازی اکثر واحدهای مسکونی تحمل وزن ایرانیت را ندارند و حتما باید از حلب استفاده شود.

وی افزود: تا کنون 25 تریلی ایرانیت به شهرستان قائمشهر تحویل داده شد و در روزهای آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان قائمشهر اظهار کرد: منازل آسیب دیده که با نظر کارشناسان نظام مهندسی نیاز به تخریب کامل دارند جهت ساخت مجدد ساختمان پروانه ساختمان رایگان داده خواهد شد.

این مسئول به پاکسازی فضای شهری اشاره کرد و گفت: ماشین آلات کمکی از شهرهای هم جوار درخواست شد تا هرچه سریعتر فضای شهری پاکسازی شود.

میزان بالای خسارت طوفان در شهرستان قائم‎شهر


در ادامه این نشست مدیرکل مدیریت بحران به میزان بالای خسارت در شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: از مبلغ 170 میلیارد تومان خسارت در استان مازندران بالغ بر 90 میلیارد تومان آن به شهرستان قائم‌شهر اختصاص دارد که نشان از میزان خسارت بالای این شهرستان است.

علی اصغر احمدی اظهار کرد: میزان ایرانیت‌های درخواستی برای افراد طوفان زده در شهرستان قائم‌شهر هیچ محدودیتی ندارد و ما موظف هستیم تا برای همه‌ی مردم خسارت دیده این میزان ایرانیت را تامین کنیم و به آن‎ها تحویل دهیم.

وی افزود: در حوزه‌ی اداره برق نیز در شهرستان‎های آمل و بابل مشکلات قطعی برق به پایان رسید و تنها در شهرستان قائم‎شهر در برخی از روستاها هم‌چنان قطعی برق را شاهد هستیم که نشان از میزان خسارت بالای طوفان در این شهر اس.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: طی آخرین صحبت‌های انجام شده با مدیریت اداره برق استان قول داده شد تا عصر امروز مشکل برق رسانی در شهرستان قائم‎شهر نیز به پایان برسد.

این مسئول به کشاورزان طوفان‌زده نیز اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی با دقت کامل لیستی از خسارت‌های وارد شده به کشاورزان تهیه کند تا در آینده بتوانیم کمی از خسارت‌های این عزیزان را جبران کنیم.


ایجاد بازار سیاه در واحدهای صنفی شهرستان قائم‌شهر


در پایان این نشست محمد مهدی شیرخانی بیان کرد: واحدهای صنفی در حدود 4 میلیارد تومان خسارت دیدند که امیدواریم به آن‌ها نیز رسیدگی شود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: تا کنون از واحدهای صنفی شهرهای اطراف 80 رول نایلون خریداری شده و به هلال احمر تحویل داده شد که امیدواریم حداقل نصفی از این پول را فرمانداری به ما تحویل دهد تا به آن‌ها پرداخت کنیم.

این مسئول به برخورد با گرانفروشان و بازار سیاه در شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: تا کنون به دو واحد صنفی ایرانیت فروشی و دو واحد صنفی آب معدنی جهت گرانفروشی را بررسی کردیم که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شیرخانی ادامه داد: در صورت مشاهده گرانفروشی در شهرستان قائم‎شهر با شماره 124 تماس بگیرند تا نیروهای تعزیرات جهت بررسی حضور پیدا کنند و برای ابطال پروانه کسب آن واحد صنفی اقدام کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱