اختصاصی / مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه گفت:

مدارس علمیه مازندران فاقد استاندارد آموزشی است

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۵
مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه ،مدرسه علمیه خواهران فعال در مازندران را فاقد استاندارد آموزشی دانست و گفت: امیدواریم این مشکل در مازندران حل شود.
۰
plusresetminus
مدارس علمیه مازندران فاقد استاندارد آموزشی است
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری،حجت الاسلام علی غفاری در جمع خبرنگاران به ضرورت فعالیت حوزه های علمیه در جامعه اسلامی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه علوم مختلف در خدمت تعالی بشر و شکل گیری هویت انسان ها پیشرفت می کند، اظهار داشت: دشمنان اسلام  در تمام دوران به ترویج فرهنگ جهالت روی آورده تا انسان ها را از اصلشان که دین محوری است دور کنند.
این مسئول ادامه داد: تنها دین توحیدی الهی، اسلام است، تاکنون از هر نوع تحریف سیاسی کاران مصون مانده و پایه های ظلم را لرزاند.
غفاری  هدف اصلی دشمن را براندازی اصل اسلام دانست و گفت: دشمن دین الهی با اسلام آمریکایی و خنثی کاری ندارد، استکبار، اسلام ناب محمدی را نشانه رفته است.
*مدل اسلامی از دل حوزه های علمیه خارج شد
وی با بیان اینکه نظام اسلامی بهترین مدل  را برای حکومت اسلامی ارائه داده است، تصریح کرد:  مدل اسلامی از دل حوزه های علمیه خارج شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه تقویت پایگاه های دینی را وظیفه مسلم هر انسان مسلمان عنوان کرد و ادامه داد: اگر حمایت مسلمانان از پایگاه های دینی دریغ شود هویت انسانی دچار مشکل شده و حقوق بشری نیز تضییع می شود.
وی حق علمی ادا شده  بانوان جامعه اسلامی را به بعد از انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حضور بانوان در محافل علمی و دانشگاه ها پررنگ دیده شد.
مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه استان های مازندران و گلستان با بیان اینکه از سال 76 مرکز حوزه علمیه بانوان در کشور شکل گرفت و هم اکنون با 50 هزار طلبه در حال ادامه فعالیت است، اظهار داشت: 300 مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور در حد تحصیلات دانشگاهی دانشجوی طلبه می پذیرند.
*18 مدرسه علمیه خواهران و دو هزار طلبه در مازندران
وی از فعالیت 28 مدرسه علمیه خواهران در منطقه پنج کشور خبرداد و گفت: 18 مدرسه علمیه با دو هزار طلبه در مازندران و بقیه در استان گلستان فعالیت دارند.
غفاری از حذف آزمون کتبی در جذب طلبه خواهر در مدارس علمیه خبرداد و یادآور شد: ثبت نام اینترنتی جذب دانشجو در مدارس علمیه از اول اسفند سال جاری تا 26 همین ماه انجام می شود.
وی ظرفیت پذیرش طلبه خانم در مدارس علمیه مازندران را محدود دانست و اضافه کرد: پذیرش طلاب در حوزه های علمیه بر مبنای ظرفیت های تعریف شده انجام می شود و پاسخگوی نیاز حوزه های علمیه نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر مدرسه علمیه توان پذیرش 70 طلبه خواهر را در مازندران دارد.
مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه مازندران و گلستان با بیان اینکه رکن اصلی فعالیت در مدارس علمیه کار پژوهشی است، تصریح کرد:  اساتید مدارس علمیه پالایش می شوند و بعد از احراز صلاحیت در سه سطح توان علمی آن افزایش می یابد.
*پژوهش در حوزه و دانشگاه امر غریبی است
وی بروز رسانی متون آموزشی در مدارس علمیه را از مهمترین موضوعات دانست و ادامه داد: پژوهش در حوزه و دانشگاه امر غریبی است زمانی می توان به مسائل مختلف علوم اسلامی دست یافت که به پژوهش توجه شود.
غفاری نبود پژوهشکده علوم اسلامی در مازندران را نقص دانست و گفت: به لحاظ گرانی زمین و ملک در مازندران برای ایجاد پژوهشکده علوم اسلامی ویژه خواهران با مشکل مواجه هستیم.
وی به نیازمندی حوزه  و مدارس علمیه در مازندران اشاره کرد و افزود: برنامه منسجمی برای صیانت از فرهنگ اسلامی وجود ندارد و مازندران محلی برای تخلیه زباله های فرهنگی شده است.
*هر جمعیت 50 هزار نفری یک مدرسه علمیه خواهران
این استاد حوزه و دانشگاه مدارس علمیه موجود در مازندران را پاسخگوی نیازهای این استان با پیشینه علوی ندانست و خاطر نشان کرد: هر جمعیت 50 هزار نفری نیازمند یک مدرسه علمیه خواهران است.
وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه به صورت مردمی اداره می شود، اظهار داشت:  حوزه و مدارس علمیه دولتی نیست و وابستگی سیاسی به هیچ حزب و جناحی ندارد.
غفاری اضافه کرد: بخش از اعتبارات مورد نیاز مدارس و حوزه های علمیه از سوی وجوهات شرعی مراجع و موقوفات تامین می شود که در سال های اخیر دولت خود را مکلف کرد تا در بخش سخت افزاری اعتباری را برای پایگاه های دینی تخصیص دهد.
*مدارس علمیه مازندران فاقد استاندارد آموزشی است
وی 15 مدرسه علمیه خواهران فعال در مازندران را فاقد استاندارد آموزشی دانست و گفت: امیدواریم این مشکل نیز در مازندران حل شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فعالیت های مدارس علمیه به سمت کارهای بر زمین مانده علوم اسلامی در جامعه هدایت می شود، بیان داشت: با توجه به هزاران نفر تربیت شده مدارس علمیه هنوز نتوانستیم پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی باشیم.
وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است بین حوزه و دانشگاه فاصله ایجاد کند.
غفاری برگزاری همایش های تخصصی فرهنگی و اسلامی را پاتک زدن به برنامه های دشمن عنوان کرد و گفت: 17 اسفند ماه سال جاری همایش طنین وحدت با مشارکت دانشگاه ادیب مازندران برگزار می شود.
*مدرک تحصیلی حوزه علمیه معادل نیست
مدیر حوزه های علمیه خواهران منطقه پنج کشور با بیان اینکه حوزه های علمیه در کنار دیگر مراکز علمی و آموزشی باری از دوش دولت بر می دارد، خاطر نشان کرد: مدرک حوزه علمیه کارشناسی رسمی است و معادل نیست و بیشتر فارغ التحصیلان جذب دستگاه های اجرایی می شوند.
وی ترویج عرفانهای کاذب را مشکلی دانست که بعد از جنگ سبب تهدید جامعه دینی شده است، ابراز داشت: تلاش می کنیم تا محافل غیر دینی جمع و جلوی ترویج عرفان های نوظهور گرفته شود.
غفاری افزود: با اعزام مشاوران دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در درون و بیرون از حوزه های علمیه هستیم.
وی به تدوین پایان نامه های طلبه های علمیه اشاره کرد و گفت: از سال 83 تاکنون در استان گلستان 482 مورد تحقیق پایانی برای سطح کارشناسی انجام شد که 205 مورد آن در حال تدوین است و در مازندران نیز 990 مورد تحقیق پایانی انجام شد که 190 مورد آن در حال تدوین است.
این مسئول ادامه داد:  پایان نامه ها در سطح کارشناسی ارشد است که در مازندران 11 پایان نامه و در استان گلستان 25 پایان نامه در حال تدوین است.
غفاری با اشاره به اینکه هر سال بودجه برای حوزه های علمیه استان ها ابلاغ می شود، بیان داشت:  بودجه سال 91 بخش از آن در اسفند ماه سال جاری آمده  که سرانه طلاب شاخص اصلی آن است.
وی افزود: مدیران حوزه های علمیه دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند ولی حداقل حقوق کارگری به آنان تعلق می گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴