فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور:

مکتب امام حسین(ع) مصداق عملی جهاد تبیین است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۷۴۴۸۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور گفت: مکتب امام حسین(ع) مصداق بارز و گنجینه عملی جهاد تبیین بود.
۰
plusresetminus
مکتب امام حسین(ع) مصداق عملی جهاد تبیین است
سید نعمت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم اظهارکرد: مراسم دسته‌روی مشترک سپاه شهرستان نور، بسیج و هیئت عزاداری سیداشهدا (ع) فرماندهی انتظامی شهرستان به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم از مرکز سپاه ناحیه نور تا گلزار شهدا برگزارشد.
 
وی گفت: این دسته‌روی انسجام یافته نشانگر این است که راهبرد و راهکار ما پیروی از راه امام حسین (ع) و یارانش است که به برکت خون امام حسین (ع)،یارانش، شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم، انقلاب ما در ۴۴ سال حفظ و نقشه شوم دشمنان نقش بر آب شد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نوربیان‌کرد: با توجه به بیانه گام دوم انقلاب و منویات رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است و هر گفتار، حرکت و راهکار ما باید یک قرارگاه تبیین باشد.
 
اسدی افزود: امروز بصیرت و روشنگری در جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف ماست و سوگواری و عزاداری ماه محرم که شور آن همراه با شعور باشد در پیروی از راه و هدف سیدالشهدا نوعی جهاد تبیین است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به نخستین مرحله در امر معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امام حسین علیه السلام با فداکاری، ایثار و شهادت خود، اهل بیت و یارانش توحید و بندگی را به جهان بازگرداند.
 
وی گفت: دومین مرحله امر به معروف و نهی از منکر امام حسین علیه السلام اخلاقی بود که با شهادت، صفات عالی انسانی را در جامعه که بعد از پیامبر (ص)  در حال فراموشی بود، احیا و توجه مردم را به این صفات جلب کرد.
 
این مسئول خاطرنشان‌کرد: سومین مرحله امر به معروف عملی امام حسین (ع) احکام اسلامی و سنت پیامبر (ص) بود مانند شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که مسائل شرعی را در اوج جنگ هم رعایت می‌کردند و این کار برگرفته از آموزه‌های امام حسین علیه السلام است.

اسدی بیان‌کرد: چهارمین مرحله امر به معروف سیاسی است که امام حسین علیه السلام با شهادت به مردم درس بصیرت، دشمن شناسی، صبر و استقامت داد و رهبر معظم انقلاب در کتابش فرمود تمام مشکل جامعه امام حسن علیه السلام این بود که مردم آن بصیرت نداشتند.
 
وی اضافه‌کرد: اگر مردم جامعه اهل تجزیه و تحلیل سیاسی صحیح نباشند، دشمن بر ما مسلط می‌شود و بصیرت بزرگترین درس امام حسین علیه السلام است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی مردم است، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر عملی باید توسط دستگاه حاکمیتی اجرایی و قوانینی وضع شود که قدرت بازدارندگی از منکرات به ویژه در خصوص بی‌حجابی در جامعه را داشته باشد.
 
این مسئول با اشاره به سخنان آیت‌الله جوادی آملی بیان‌کرد: علی علیه السلام فرمود اگر می‌خواهید دعای شما مستجاب شود امر به معروف و نهی از منکر کنید و مهم‌ترین دعا ظهور حضرت مهدی عجل الله است.
 
وی تأکید کرد: جامعه‌ای که عشق به امام، اسلام و ولایت وجود دارد همه وظیفه داریم اگر در جنگ سخت مالک اشترگونه عمل کردیم، در جنگ نرم عمار گونه عمل کنیم و این جا ندای رهبری در جهاد تبیین مشخص می‌شود و باید دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین و از قدرت و عزتی که امام حسین علیه السلام، شهدا و ولایت فقیه برای ما به وجود آوردند، بهره ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱