تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۷
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: نهضت اباعبدالله خدمت بزرگی به تمام ادیان کرد و همه ادیان آسمانی مدیون قیام عاشورا هستند.
۰
plusresetminus
نهضت اباعبدالله حسین(ع) خدمت بزرگی به تمام ادیان کرد
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه  قیام ابا عبدالله و نهضت حسینی برای تقویت تمام ادیان آسمانی اثرگذار بود؛ اظهارکرد: برای آنکه طاغوت زمانش، نقطه مقابل اباعبدالله الحسین(ع)، عنصر فاسدی بود که منکر وحی بود و وحی آسمانی را باور نداشت.

وی افزود:  یزید بن معاویه، علنا و آشکارا اعلام می‌کرد که بنی هاشم روزی مسلط شدند و امروز نوبت ما است و سخن و خبری از نزول وحی آسمانی نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: لذا اگر مقاومت اباعبدالله نبود و اگر آن اندیشه فاسد پیش می‌رفت، جامعه را دچار الحاد و نه تنها نسبت به اسلام بدبین بلکه نسبت به همه ادیان آسمانی، بدبینی ایجاد می‌شد.

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: برای این خاطر که اسلام عزیز، ادامه دهنده راه انبیا و تکامل بخش این حرکت مقدس الهی بود. 

وی بیان کرد: انبیا یکی پس از دیگری آمدند تا نبوت به وجود خاتم انبیا، خاتمه پیدا کرده است و شریعت الهی تکمیل شده و این شریعت الهی را که یزید بنای نابودی آن را داشت؛ بدین معنا بود که یزید مقابله با همه ادیان آسمانی و همه ملل و همه خداباوران عالم، مخالفت داشت.

عضو خبرگان رهبری، عنوان کرد: بنابراین، نهضت مقدس آقا اباعبدالله الحسین(ع)، خدمتی به همه ادیان آسمانی و همه اهل ایمان که وحدانیت خدا را و در پیش بودن قیامت را باور داشتند، کمک کرده است.

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: قیام عاشورا تضمین دوام اسلام بوده و ادیان آسمانی و حفظ کرامت انسانی در سایه نهضت اباعبدالله، تجدید حیات کردند.

وی اعلام کرد: در بار نخست با بعثت پیغمبر، برنامه‌های اسلام تکمیل شد و دین خدا تکامل یافته بود اما در طول نیم قرن پس از رحلت پیغمبر تا روی کارآمدن یزید، مرحله به مرحله انحراف شدت پیدا کرده بود، تا جایی که یزید منکر وحی آسمانی شده بود و حتی از امام حسین(ع) بیعت می‌خواست.

عضو خبرگان رهبری، مطرح کرد: لذا امام حسین(ع) فرمود که باید فاتحه اسلام را خواند که اگر عنصری مثل من با یزید فاسد به عنوان ولی امر مسلمین، بیعت کند.

آیت‌الله معلمی، گفت: بنابراین، نهضت اباعبدالله خدمت بزرگی به تمام ادیان کرد و در نتیجه همه ادیان آسمانی به اباعبدالله، دین دارند و مدیون قیام عاشورا هستند که باید قدردان نهضت حسینی باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱