تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۷۴۰۱۵
شهردار طبقده گفت: شهرداری طبقده دارای ۱۰ نفر نیروی انسانی است که هیچکدام استخدام نیستند.
۰
plusresetminus
نیروی کار رسمی و درآمد پایدار نداریم
به گزارش بلاغ، یونس باطبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهرداری پیکان اول خدمات به مردم است، اظهار کرد: خدمات ما در طول دو سال فعالیت در شهرداری طبقده در قالب خدمات شهری، نگهداری فضای سبز، کمک به نیازمندان شهر، جلوگیری از سد معابر، صدور پروانه و اجرای مراسمات فرهنگی و مذهبی، پاک سازی و زیبا سازی سطح شهر و لایه روبی جوی‌ها و کانال‌های آب بوده است.

وی افزود: همچنین از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده، استخدام یک نقشه بردار و تهیه نقشه از کل سطح شهر ظرف یک ماه بوده، این کار موجب شد که ما اطلاعات جامع و خوبی از سطح شهر داشته باشیم تا در پروژه‌های آینده بتوانیم از آن استفاده کنیم.

شهردار طبقده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر طبقده اخیرا (ازسال۱۳۹۹) از بافت روستایی به شهر تبدیل شده امکانات زیادی از سازمان همیاری شهرداری‌ها دریافت نکرده است و تجهیزات شهرداری در حد یک نیسان کمپرس‌دار به‌عنوان ماشین حمل زباله و نیسانی دیگر به‌عنوان ماشین آتش نشانی می‌باشد که درخور شهر و منطقه نیست.

باطبی تاکید کرد: از آنجایی که ما در این منطقه ۲۲ روستا داریم، نیازمند ماشین آتش نشانی بزرگ هستیم که بتوانیم نیازهای شهر و منطقه را برطرف کنیم، همچنین با در نظر گرفتن آتش سوزی‌هایی که اخیرا صورت گرفت ضرورت دارد که حمایت مسئولین باعث محقق شدن این امر شود.

وی اضافه کرد: از زمانی که مسئولیت این شهر و خدمت گزاری به مردم طبقده را قبول کردم توانستیم با پیگیری‌هایی که انجام شد یک بیل مکانیکی به صورت رایگان از سازمان شهرداری‌ها تحویل بگیریم و برای تهیه ماشین آتش نشانی و ماشین زباله هم از نمایندگان مجلس قول مساعدت گرفته‌ایم.

باطبی در رابطه با وضعیت ساختمان شهرداری، گفت: ساختمان شهرداری قدیمی است و در گذشته ساختمان دهیاری روستا بوده که وضعیت مناسبی نداشت، حدودا از بهمن ماه سال گذشته ساخت ساختمان جدید شهرداری شروع شده که شامل دفتر شورا و شهرداری می‌شود، تا به حال ۵۰ درصد کار انجام شده و برای انجام ۵۰ درصد دیگر در حال تأمین بوجه هستیم تا با انتخاب پیمان کار بتوانیم این بنا را تکمیل کنیم، همچنین در حال برنامه ریزی برای احداث ایستگاه آتش نشانی و دریافت یک دستگاه ماشین آتش نشانی از سازمان شهرداری‌ها هستیم.

شهردار طبقده درباره نیروهای در حال خدمت در شهرداری اظهار کرد: شهرداری طبقده دارای 10 نفر نیروی انسانی است که هیچکدام استخدام نیستند و به صورت شرکت حجمی با ما همکاری و حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی درخصوص منابع درآمدی و بودجه شهرداری بیان کرد: در حال حاضر بودجه شهرداری از سازمان شهرداری‌های کشور و بخشی دیگر از استانداری و به صورت جاری، نه عمرانی تامین می‌شود، با در نظر گرفتن اینکه شهر طبقده تازه تأسیس است، تقریباً تا به حال نتوانستیم از خود شهرداری کسب درآمد کنیم اما در حال بسترسازی برای این امر هستیم.

باطبی تصریح کرد: درآمد پایدار در شهرداری‌ها وجود ندارد و بعضی از شهرداری‌ها از پمپ گاز و بنزین، طرح دریا و طرح جنگلی (گردشگری) کسب درآمد دارند و قالب شهرداری‌ها درآمدشان ازعوارض، نوسازی، کمیسیون‌های ماده صد و صدور پروانه تأمین می‌شود، ما در سال جدید تا به حال تنها یک صدور پروانه داشتیم که نشان از ساخت و ساز کم در سطح شهر دارد.

وی افزود: بعضی از ساخت و سازها خارج از محدوده شهری است، محدوده شهر در طرح هادی سال ۱۳۸۲، ۶۸ هکتار محاسبه شده و تاکنون بازنگری نشده است، اکنون در حال اقدام برای افزایش حریم هستیم چون ورودی شهر طبقده خارج از محدوده شهری است، قصد داریم شهر را به سمت جاده اصلی افزایش داده و تجاری سازی کنیم تا هم به ساخت و سازهای مردم خدمات بدهیم، هم چهره شهر عوض شود و هم منبع درآمدی برای شهرداری کسب کنیم.

باطبی خاطرنشان کرد: بر اساس تأکید استاندار، شهرهای ساحلی که شامل طبقده هم می‌شود می‌توانند از طرح دریا استفاده کنند برهمین اساس طبق صحبت با فرماندار میاندورود در رابطه با طرح دریا که مرتبط با روستای برگه است می‌توانیم استفاده کنیم که می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شهر نوپای طبقده باشد.

شهردار طبقده درباره اعتبار شهرداری طبقده بیان کرد: اعتباراتی از سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ به ما اختصاص داده شد که حدود ۴۳۰میلیون تومان بود، ما در حال انتخاب پیمان کار و جذب اعتبار بیشتر هستیم تا بتوانیم در چند نقطه از شهر زیرساخت و ساخت جدول را انجام دهیم، همچنین بودجه‌ایی که سازمان شهرداری‌ها در سال گذشته به ما داده است حدودا پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که نصف این مبلغ صرف پروژه عمرانی و ما بقیه صرف دیگر خدمات شده و بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده است.

باطبی مهم‌ترین مشکل شهر طبقده را تأمین اعتبار و ماشین آلات برای توسعه و آبادانی شهر دانست و گفت: پروژه‌های درحال برنامه ریزی شهرداری برای بهبود وضعیت طبقده ایجاد پیاده رو، پیگیری و تکمیل طرح هادی، بتنی و سرپوشیده کردن کانال ورودی شهر است.

وی در مورد معیشت مردم طبقده بیان کرد: طبقده یک باغ شهر است و بیشتر مردم این شهر دارای زمین‌های باغی هستند و از این راه درآمد خوبی کسب می‌کنند.

باطبی افزود: هدف من چیزی جز خدمت به مردم نیست و زمانی که مسئولیت شهرداری طبقده را قبول کردم سه اصل خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت به مردم و خشنودی و رضایت خداوند را سرلوحه کار خود قرار دادم.

شهردار طبقده در پایان ضمن تشکر از مردم، اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری خاطرنشان کرد: ما ثروتی عظیم و ارزشمند در دست داریم، آن هم مردم خوبمان هستند که تا به حال با ما همکاری داشتند و امید است در ادامه هم در خصوص صدور پروانه ، عوارض و کمیسیون های ماده صد بیش از پیش ما با ما همکاری کنند تا باعث افزایش رونق شهر شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷