تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۷۱۰۲۱
دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران از برپایی ۱۲۱ موکب صلواتی در استان در دهه کرامت خبر داد.
۰
plusresetminus
برپایی ۱۲۱ موکب صلواتی در دهه کرامت/ ۱۶ هزار خادمیار در مازندران فعالیت دارند
محمد اسماعیل امامزاده دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: نظام خادمیاری یکی از گسترده‌ترین، پرشمار‌ترین و خالصانه‌ترین تشکیلات مردم محور جهان است که در استان مازندران ۱۶ هزار خادمیار فعالیت دارند که همه خادمیاران افتخاری هستند و در شهرهای خود پایه کار امام رضا (ع) و در تشکیلات هوشمند سازماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها بر محور مساجد شکل می‌گیرند، افزود: در هر شهرستان یک دفتر مرکزی کانون خدمت رضوی وجود دارد و مازندران دارای ۲۲ شهرستان است که هماهنگی آن‌ها برای نظام اداری و سازمانی با توجه به اینکه همه خادمیاران افتخاری هستند یک امر مهم برای پیشبرد اهدافشان است.
 
 دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با بیان اینکه این کانون‌ها جلسات داخلی در شهرستان دارند، تأکیدکرد: جلسه دبیران کانون‌های خدمت شهرستان‌ها هر دو ماه یکبار برگزار و جلسات مشترک با رابطان کانون‌های تخصصی هر سه ماه یکبار اجرا می‌شود که مازندران دارای ۲۰ کانون تخصصی است که هر کانون یک سر رابط استانی دارد.
 
این مسئول گفت: در هر کانون محلی ۲۰ کانون تخصصی فعالیت می‌کنند که برای هم افزایی، هماهنگی، کنترل برنامه‌ها و بیان اولویت‌ها نیاز است گردهمایی و جلسات مشترک به صورت دوره‌ای برگزار شود و شهرستان نور میزبان سی و پنجمین گردهمایی مشترک دبیران و رابطان تخصصی شد.
 
امامزاده با اشاره به اینکه اولویت این جلسات رسیدگی به نامه‌های حرم و تولیت معظم است، تأکیدکرد: این نامه‌ها بعد از غبارروبی حرم که هر دو هفته انجام می‌شود و یا مراجعات روزانه به تولیت معظم بررسی و برای هر استان مربوطه ارسال و در استان نیز بین شهرستان‌های مربوطه توزیع می‌شود.
 
وی در ادامه یادآورشد: ماهانه حدود ۱۰۰نامه ارسال می‌شود و یک کارگروه در شهرستان و یکی در استان است که تلاش می‌کنیم از تعامل همه دستگاه‌ها استفاده کنیم و با توجه به اینکه نیاز کسانی که نامه می‌نویسند، متنوع و شامل معیشتی، درمانی، جهیزیه، ساخت و ساز و ...است، دستگاه‌های مرتبط در کارگروه دعوت می‌شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران اظهارکرد: ۱۶ هزارخادم در طول سال سازماندهی و برای همه فعالیت تعریف می‌شود اما برای سید الشهدا که مورد تاکید امام رضا (ع) موکبی نداشتند و آستان قدس رضوی تصمیم گرفت برای همه استان‌ها مجوز احداث مرکب را با رویکرد پوشش داخل مرز ایران صادر شود.

امامزاده یادآورشد: با توجه به این مازندران در نظام خادمیاری جزء برترین‌ها در کشور است و ۶۴ درصد زائرین از مرز مهران تردد می‌کنند، پوشش مرز مهران به مازندران داده شد که تجهیز موکب و تأمین نیازهای موکب قبل و بعد از اربعین است و حدود ۲۰ روز مستقر و خدمات تغذیه، سلامت و... شروع می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار برای موکب نیاز داریم که شکل گیری نظام خادمیاری این بود که هزینه‌ها از مردم استان‌ها و شهرستان‌ها تأمین شود و آستان قدس مبلغی در این راستا پرداخت نمی‌کند.
 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در خصوص برنامه‌های دهه کرامت افزود: مهمترین فعالیت در دو موسم دهه کرامت و دهه پایان صفر و شهادت امام رضا علیه السلام به ثمر می‌نشیند و نیاز کل خدمات به عنوان رواق رضوی را در این ایام تقدیم کنید و سال گذشته برای تامین گوشت نیازمندان حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ کانون‌ها ذبح شد و در عید قربان ۱۲۰۰ راس گوسفند در مازندران قربانی شد.
 
امامزاده بیان‌کرد: ۲۴ زمینه خدمات در مسائل اجتماعی ارائه می‌دهیم که در هر ۲۴ حوزه عملکرد سال گذشته هشتاد و هفت میلیارد تومان برای خدمات هزینه شد که این هزینه غیر از نیروی انسانی است که حدود ۱۳ هزار نفر در طول هفته کار می‌کند و حرکات نمایشی ساعت در هفته باید پای کار باشد تا به عنوان خادمیان حفظ شود.
 
وی گفت: اولویت خدمات رسانی برای افرادی است که تحت حمایت نهادهای حمایتی نباشند اما با توجه به اینکه نیاز افراد از طریق نهادها کامل تأمین نمی‌شود، در جامعه هدف کسانی که از سایر دستگاه‌ها حمایت می‌شوند، خدمات ارائه می‌شود تا زندگی با لذت و کرامت برای افراد به وجود بیاید.
 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با اشاره به خدمات دهه کرامت خاطرنشان‌کرد: ۱۲۱ موکب صلواتی در مازندران در دهه کرامت،سفر اولی‌ها زیارت امام رضا علیه السلام،  توزیع حدود ۶۰۰ رأس گوسفند قربانی و ۲۵ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند، ۲۵ اکیپ پزشکی مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی اردوی جهادی، سی گروه جهادی در مناطق محروم و ... انجام می‌شود و برنامه‌های فرهنگی زیادی که هر کانون برای خود در طی ۱۰روز برنامه‌های متعددی دارند به ویژه حوزه فرهنگی که ۸۱۰ کانون هرکدام حداقل ۱۰ برنامه فرهنگی در استان اجرا می‌کنند.
 
امامزاده با اشاره به بخش آموزشی برای جهاد تبیین در مازندران اظهارکرد: در بخش آموزش
 در مازندران برای جهاد تبیین شورای اندیشه‌ورز  از اساتید دانشگاه و حوزه تشکیل شد و بانک اطلاعاتی از اساتید موضوعات را متناسب با چالش‌های منطقه در هر شهرستان در دستور کار قرار می‌دهند و این کارگروه در همه شهرستان از اساتید حوزه و دانشگاه، نیازهای شهرستان خود را تولید محتوا می‌کنند و نخست جهاد تبیین را بین خادمیاران برگزار و سپس برای جامعه هدف به ویژه کانون جوانان و نوجوانان اجرایی می‌‌شود.
 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران اضافه کرد: این کار  برای جامعه هدف ویژه کانون جوانان و نوجوانان با هدف اجرای برنامه‌های جهاد تبیین در مدارس فعال هستند و در بیشتر شهرها این کانون شکل گرفت که شامل نوجوانان دختر و پسر که هر کدام به صورت جداگانه مدارسی را تحت پوشش دارند و در مدارس هم برای یاوران رضوی عضوگیری می‌شود که حدود هزار دانش‌آموز به عنوان یاوران رضوی در مازندران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱