تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۷۰۳۲۱
استاد دانشگاه گفت: شهادت «حمیدرضا الداغی» در سبزوار که مظلومانه فدای خشونت بی‌حد و مرز شد، فرصت دیگری برای شناخت دقیق جریان براندازی و فاصله قابل توجه عمل و ادعای آنها فراهم کرد و پایانی بر شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» بود.
۰
plusresetminus
شهادت «حمیدرضا الداغی» پایانی بر شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» بود
به گزارش بلاغ، مدتی است که ناامنی‌ها و اغتشاشات در کشور فروکش کرده است اما با این حال تنش و خشونت هنوز در ستون اخبار حوادث قدرت‌نمایی می‌کند، خشونتی که در حوادث اخیر ریشه دارد و به وضوح توسط گروهی از هنجارشکنان علیه قشر مذهبی جامعه اتفاق می‌افتد. خشونتی که از جنس درگیری و بحث و جدل نیست، بلکه از جنس جنایت و کشتار است.

عمار رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دشمن و عناصر دشمن به دنبال تحت التهاب قرار دادن عفت عمومی و فرهنگ دینی بودند و اکنون نیز تهاجمات جدید انحرافی و ابتذال را طراحی کردند.

وی تصریح کرد: تداوم و تعدد چنین حوادثی در کشور، علاوه بر آنکه آرامش جامعه را سلب و خاطر مردم را مکدر کرده است، باطن ضد دموکراسی جریانی را به تصویر می‌کشد که مدتی قبل ادعای آزادی‌خواهی داشت و در ناقوس دموکراسی می‌دمید.

این فعال فرهنگی و رسانه خاطرنشان کرد: حالا بعد از چند ماه، اپوزیسیون به دلیل فقدان تئوری و پشتوانه سیاسی و اجتماعی، دیگر بهانه‌ای برای بر هم زدن امنیت را ندارد؛ با ایجاد موج‌های رسانه‌ای و تبلیغات گسترده می‌کوشد خود را زنده نگاه دارد و بر حق نشان دهد.

رضایی به نقش رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد: از رسانه‌های انقلابی و فرهنگی انتظار می‌رود برای بهبود وضعیت نگرانی‌های ناهنجاری‌های اجتماعی و رفع اندک مشاهدات ابتذال فرهنگی، اقدام به اشاعه اعمال معروف و شایسته و همچنین رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری در تولیدات محتوای الگویی و فرهنگ‌ساز را اشاعه و ترویج کنند و این یک حرکت ارزشمندی است که باید ارائه شود.

وی افزود: شهادت «حمیدرضا الداغی» در سبزوار که مظلومانه فدای خشونت بی‌حد و مرز شد، فرصت دیگری برای شناخت دقیق جریان براندازی و فاصله قابل توجه عمل و ادعای آنها فراهم کرد و پایانی بود بر شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی».

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهید الداغی با اقدام شهادت گونه‌اش با دفاع و تحقق شعار زن، زندگی، آزادی را به تصویر کشید که برای آزادی دختر ایرانی از جانش گذشت.

رضایی خاطر نشان کرد: اقدام شهید الداغی ثابت کرد علی‌رغم تلاش‌های ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه که قصد دارند مردم ایران را مخالف و مغایر با دین و ارزش‌های اسلامی و ایرانی جلوه دهند اما مردم ایران بر اصول‌ها و ارزش‌های دینی و عرفی جامعه که مبتنی بر آزادی، معرفت، غیرت و آزادگی است، پایبند هستند.

وی تاکید کرد: آنچه در سبزوار برای این جوان رخ داد، به قدری بغرنج و ناراحت کننده و توأم با بی‌عدالتی است که هیچ تئوری و ادعایی حجم رفتار غیرانسانی صورت گرفته در آن را برنمی‌تابد، پدر دختری ۳ ساله که برای حمایت از دو دختر جوان جان خود را در اثر اصابت چندین ضربه چاقو از دست داده و کسانی درباره این واقعه تلخ سکوت کرده‌اند که مدتی قبل به خاطر درگیری بر سر رعایت حجاب در یک مغازه ماست فروشی زمین و زمان را به هم دوخته بودند و فریاد وا اسفا سر می‌دادند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه در پایان گفت: سئوالی که در تداوم این خشونت‌ها پیش می‌آید این است که حالا که دشمن به روش‌های نئولیبرالیستی و از طریق جنگ سرد سعی در بهم ریختن آرامش و دوقطبی‌سازی جامعه دارد و هرروز هم نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ چند جان دیگر باید فدای افکار ضد وطن‌پرستی شوند؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱