فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران اعلام کرد

توصیه‌های زیست محیطی به مسافران نوروزی در روز طبیعت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۶۹۴۹۱
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: انتظار داریم مسافران نوروزی علاوه بر حفظ محیط زیست از هر اقدامی که سبب تخریب محیط زیست شود خودداری کنند.
۰
plusresetminus
توصیه‌های زیست محیطی به مسافران نوروزی در روز طبیعت
به گزارش بلاغ، طی ایام نوروز شاهد بارش بهاری و سرد شدن هوای مازندران بودیم، نو شدن طبیعت و سرسبزی و طراوات آن هدیه بهار به مشتاقان است اما با وجود مهمان‌نوازی گرم طبیعت برخی بدون توجه به زیبایی‌ها زباله‌های خود را در طبیعت رها کرده و یا با آسیب به درختان و طبیعت، به جای دوستی به طبیعت آسیب می‌رسانند.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره روز طبیعت و شیوه رعایت الزامات زیست‌محیطی اظهار کرد: محیط‌بانان مازندران روز طبیعت در مناطق تحت مدیریت و  پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر استان حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از طبیعت و حیات وحش استان، افزود: حضور گردشگران در پناهگاه‌های حیات‌وحش، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده محیط زیست ممنوع است؛ چرا که این ایام با توجه به جوجه‌آوری پرندگان و شرایط حیات‌وحش حیوانات نیاز به فضای امن دارند که لازم است در روز طبیعت محلوظ نظر قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران اضافه کرد: کنترل و حفاظت از پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت شده محیط زیست به مساحت ۵۰۷ هزار هکتار توسط محیط‌بانان در حال انجام است.

آهنگری بیان کرد: انتظار داریم مسافران نوروزی علاوه بر حفظ محیط زیست از هر اقدامی که سبب تخریب محیط زیست شود خودداری کنند.  

وی با تاکید بر اینکه گردشگران زباله‌های خود را در جنگل، ساحل دریا، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند، خاطرنشان کرد: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و پرهیز از حمل هر گونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به مردم است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه گردشگران نوروز در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس بگیرند، گفت: مسافران نوروزی به‌منظور بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط ، در حفظ طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه‌های زیست‌محیطی و بهداشتی همراه محیط‌بانان باشند.

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری نیز در این‌باره با اشاره به آماده‌باش جنگل‌بانان در طبیعت استان، اظهار کرد: درست است جنگل‌بانان در طبیعت حضور دارند اما لازم است مسافران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم و مسافران از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند، افزود: موضوع دیگر پرهیز از بستن طناب و یا ضربه درختان است که ضرورت دارد خودداری شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: یکی از موارد دیگر احتمال هر لحظه سقوط درختان با توجه به بارش‌ها وجود دارد که ضرورت دارد رانندگان از پارک کردن خودروها زیر درختان در محدوده جنگلی پرهیز کنند.

ذکریایی یادآور شد: همچنین مسافران از پارک‌ها و  مکان‌هایی که برای اقامت مشخص شده، استفاده کنند.

وی در پایان گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخریب، آتش‌سوزی، قطع درخت و سایر  با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴