تاریخ انتشارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۶۷۶
افزایش مبتلایان به کرونا در موج دوم این بیماری در نکا که در روزهای گذشته سبب پذیرش بیماران آن در بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان شده بود، با ادامه این روند بیمارستان بوعلی نکا نیز مجددا پذیرش بیماران کرونایی را آغاز کرد.
۰
plusresetminus
دومین بیمارستان شهرستان نکا کرونایی شد/ رعایت امروز مردم تعیین‌کننده وضعیت دو هفته آینده
علیرضا خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به ثبت ۱۰ مورد بستری و ۵۴ مورد بیمار سرپایی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در نکا، اظهار کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: همین امر نیز سبب افزایش فشار بر بیمارستان امام حسین(ع) و نیاز به ورود مجدد بیمارستان بوعلی تأمین اجتماعی شهرستان به وضعیت پذیرش بیماران کرونایی نکا شده که این امر محقق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا با بیان محدود بودن امکانات و تجهیزات شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان منابع مشخصی برای پذیرش بیماران مختلف در نظر گرفته شده که در شرایط فعلی بیشتر این امکانات به بیماران کرونا تخصیص یافته است.

این مسئول اضافه کرد: اما ادامه افزایش تعداد بیماران کرونا نیز شرایط را به سمتی خواهد برد که امکانات فعلی دیگر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نخواهد بود و در این شرایط بیشترین آسیب را شهروندانی که در قبال کرونا بی‌توجه یا حتی کم‌توجه بوده‌اند خواهند دید.
وی گفت: باوجود تدارک دیده شدن شرایط و امکانات اضطراری برای افزایش احتمالی بیماران در سطح شهرستان اما بازهم گره این بیماری به دست خود مردم باز می‌شود و راهکار آن نیز جدی گرفتن کرونا در تمام سطوح زندگی آنها است.

خانجانی تصریح کرد: در موج اول شیوع کرونا به دلیل قرنطینه و همراهی مردم موفق به کنترل بیماری شدیم اما پس از نادیده گرفته شدن هشدارها به سرعت با موج دوم اپیدمی مواجه شدیم که در شرایط فعلی آمار ابتلا از موج اول نیز عبور کرده است.

وی افزود: تنها راهکار فعلی برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری سخت، رعایت نکات بهداشتی است که همواره گوشزد شده است و مهمترین آنها همان ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و شست و شوی مداوم دست‌ها به شمار می‌روند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا به دوره احتمالی فروکش شدت ابتلای بیماری در شهرستان نیز پرداخت و اذعان کرد: درصورتی که مردم هشدارها را جدی بگیرند و روند پیشگیری جدی‌تر از قبل دنبال شود پیش‌بینی می‌شود در مدت ۱۰ روز تا دو هفته آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان در نکا باشیم.

این مسئول اضافه کرد: باوجود تعطیلی مراکر پرجمعیت از تالارها و مساجد گرفته تا باشگاه‌ها و استخرها و دیگر مراکز عمومی و خصوصی پرتردد در سطح شهرستان، همچنان جدی گرفته نشدن موضوع و برگزاری مراسمات در منازل و باغ‌ها بسیار نگران‌کننده است.

وی گفت: امیدواریم با همراهی مردم و توجه هرچه بیشتر به نکات بهداشتی و هشدارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بتوانیم هرچه سریعتر این موج را نیز پشت سر بگذاریم چراکه نیروها و کادر درمانی شرایط سختی از فشار و استرس را تجربه می‌کنند که مردم با رعایت ساده نکات مد نظر به کاهش فشار این قشر زحمتکش کمک شایانی خواهند کرد.

خانجانی متذکر شد: همه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در کنار هم با رعایت نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، از خود، خانواده و جامعه در برابر این بیماری که به نوعی شرایط تمرین جدی نکات بهداشتی به منظور ابتلا به هر نوع بیماری را برای ما فراهم آورده است، به خوبی محافظت کرده و با بازگشت جامعه به شرایط عادی همیشگی از نعمت سلامت برخوردار باشیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴