تاریخ انتشارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۳۱۵۸۳
رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: عدم مناسب سازی مبلمان شهری، عدم مناسب سازی فضای عمومی چون پارک ها، پاساژها، ادارات یکی از مشکلاتی است که باعث می شود کمتر معلولین را در شهر ببینیم.
۰
plusresetminus
عدم مناسب‌سازی‌ها معلولان را از شهر دور کرد/123، صدای خاموش که نیاز به حمایت دارد
کبری اسفندیاریان در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: رویکرد ارائه خدمات موثر و سلامت محور، پیشگیری وحفظ سلامت اجتماعی و کم کردن معضلات اجتماعی، پيشگيرى ازآسيب ها، پيشگيرى ازمعلوليتها وكمك به رفع موانع موجود براى معلولين از جمله اهداف بهزیستی است.
 
وی با بیان اهداف اداره بهزیستی عنوان کرد: پیشگیری آسیب های اجتماعی و پیشگیری از فروپاشی خانواده ها، کمک به کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به معتادين بهبوديافته وبرنامه هاى آموزشى -اجتماعى-فرهنگى از رویکرد اداره بهزیستی است، برنامه هی زیادی در سال گذشته انجام شد که متاسفانه بخاطر شیوع کرونا نمی توانیم برگزار کنیم.

رئیس اداره بهزیستی آمل ادامه داد: مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی، خدمات توانبخشی ، گفتار درمانی، شنوای سنجی، مشاوره قبل از ازدواج، طرح طلاق، پیشگیری از کودک آزاری و خودکشی، طرح اتاق مهر ، برای زوجینی که از هم طلاق گرفته اند و باهم برای دیدن کودک تفاهم ندارند، هماهنگ سازی خواهد شد.

123، صدای خاموش که نیاز به حمایت دارند

وی اورژانس اجتماعى را پيشانى پيشگيرى ازآسيبهاى اجتماعى خواند و اظهار کرد: هدف از اورژانس اجتماعی حد فاصل میان خانه و کلانتری است تا اختلافات قبل از آنکه به کلانتری کشیده شود، حل شود و فرد به آغوش خانواده برگردد.

اسفندیاریان از 634 مورد خدمات در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از فعالیت های این مرکز، مداخله دربحران فردى وخانوادگى که در تمام ساعات شبانه روز، اماده کمکرسانی است، اتفاق افتاده که از ساعت 2 نیمه شب تا 7 صبح برای یک شخص وقت بگذارد، تا مشکل موقتا حل شود و البته تیم سیار 123 از ٧صبح تا 2  مشغول آگاه سازی در سطح شهر هستند.

وی 123 را نهاد مداخله در بحران های اجتماعی دانست وافزود: تمام تلاش خود را می کنند تا فرد به آغوش خانواده بازگردد، اما اگر  خانواده شرایط لازم را نداشته باشد فرد را بر حسب شرایطی که دارد به مراكز بهزیستی، مانند، خانه امن، خانه سلامت، مراكزخاص كودكان ،سالمندان،بازپرورى و...ارجاع ميدهند تابه نتيجه مطلوب دست يابند.

رئیس بهزیستی آمل بیش از 193 مرکز دولتی و خصوصی را تحت پوشش بهزیستی خواند و عنوان کرد: 90 مهدکودک شهری و روستای، کلنیک مددکاری، مرکز کودک و خانواده، مرکز ویژه زنان آسیب دیده، مرکزDIC ، مرکز توانجشی که روزانه هستند و یک مرکز شبانه روزی، انجمن ها و کانون ها، مرکز مشاوره ها و موسسه های خیریه ای که تحت نظارت بهزیستی هستند.
 
مریم ها فدا می شوند

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مریم ها فدا شوند، خاطرنشان کرد: مریم ها ملعبه دست قرار گرفتند، برخی ها فیلم می گیرند و ای کاش همانطور که بخاطر تخلف بهداشت مرکزی پلمپ می شود، بخاطر مسائل اخلاقی و از این دست نیز مغازه ها پلمپ شود.
 
بیش از 7 هزار معلول در آمل

وی با بیان 7هزار و 385 معلول  تحت پوشش بهزیستی در آمل عنوان کرد:3 هزار و 323 نفر معلول جسمی، هزار و 678 معلول ذهنی، 824 نفر مشکل روانی، 819 نفر شنوایی، 74 نفر مشکل گفتاری، 758 نفر بینایی هستند.

اسفندیاریان تصریح کرد:12 هزار و 935 کودک در سال گذشته سنجش بینایی شدند که از این تعداد 360 کودک دچار مشکل اختلال بینایی بودند.

وی آسیب های اجتماعی را تهدیدی برای جامعه خواند و عنوان کرد: آسیب های که اولویت دارند؛ اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق حاد و بحرانی، فساد اخلاقی، خودکشی، سرقت ورزی، آسیب های نوپا که شبکه های مجازی هستند.

اسفندیاریان خاطرنشان کرد: 23مرکز مشاوره تخصصی در آمل وجود دارد، اما متاسفانه مشاوره در میان خانواده ها همچنان کم رنگ است، قبل از ازدواج حاضر نیستند 4 جلسه وقت بگذارند، در حالی که خرج های میلیونی می کنند، اما هنوز خانوادها به این درجه نرسیدند تا اموزش های قبل از ازدواج پر رنگ شوند.

وی ادامه داد: همانطور که اموزش و پرورش دغدغه درس فیزیک دارد، چند واحد راهکاری برای آموزش زندگی دختران و پسران اضافه کنند.

رئیس اداره بهزیستی آمل از مشکلات معلولان را عدم زیرساخت های فضای شهری برای معلولان خواند و بیان کرد: عدم مناسب سازی مبلمان شهری، عدم مناسب سازی فضای عمومی چون پارک ها، پاساژها، ادارات یکی از مشکلاتی ات که باعث می شود کمتر معلولین را در شهر ببینیم.

وی عدم مناسب سازی اذهان عمومی نسب به آسیب های اجتماعی را یکی از خلل های جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: اشنا نبودن خانواده ها نسبت به آموزش مهارت های زندگی و ضرورت این آموزش در زندگی روزمره آن، یکی از نقطه ضعف های جامعه است که خانواده ها باید بیشتر به آن توجه کنند.

اسفندیاریان به قانون جامع حمایت از معلولین اشاره کرد و یادآور شد: طبق این قانون باید 3 درصد معلولین استخدام شوند، اما متاسفانه چنین فضایی تا کنون ایجاد نشده است.
 
رسانه خیرین فرهنگی
 
وی با بیان اینکه بزرگترین پشتوانه ما سپاه است، خاطرنشان کرد: هر جا کم آوردیم سپاه کمکرسانی کرد ، مجمع خیرین، شهرداری، نیروی انتظامی، اوقاف همکاری خوبی می کنند، برای جلوگیری از این آسیب های اجتماعی باید تمام جامعه بسیج شوند، تا بتوانیم معضلات جامعه را حل کنیم.

اسفندیاریان ادامه داد: باید ذهن مناسب سازی شود، وقتی همسایه ما مشکل دارد، تهدیدی برای ما است، باید منیت ها کنار بگذاریم.

وی اصحاب رسانه خیرین فرهنگی خواند و تاکید کرد: مشارکت مردمی و خیرین یکی از بازوان بهزیستی هستند، اصحاب رسانه دستی در قلم دارند، همگام ما هستند و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴