مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد

صادرات 55 کیلو خاویار به آلمان و امارات

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۲۸۶۴۱
مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات 55 کیلوگرم خاویار به آلمان و امارات خبر داد و گفت: در سال جاری تلاش داریم تا با رفع موانع تولید، صادرات، رونق بیشتری داشته باشد.
۰
plusresetminus
صادرات 55 کیلو خاویار به آلمان و امارات
سید حسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شیوع  تب گریمه کنگو در فصل گرما، گفت: گزش کنه ای به نام هیالوما، عامل بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو و یا cchf است که از دامی به دام دیگر انتقال و یا توسط گزش کنه آلوده به انسان منتقل می شود و یا در صورت مصرف بیماری گوشت حیوان بیمار که از کشتار غیر مجاز خریداری شده و اصول بهداشتی را رعایت نکنند، انتقال می یابد.

وی با بیان اینکه 3 هزار لیتر سم تهیه و سم پاشی شده است، عنوان کرد: با وجودی که سم پاشی در حوزه فعالیت ما نیست، اما مواد ضدعفونی را تهیه و به صورت رایگان در دامداری ها سمپاشی کردیم تا با سم پاشی انگل های خارجی بدن دام از جمله کنه ها از بین رود و زنجیره بیماری قطع شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیماری کنگو در دام  را بدون هیچ علائمی دانست و اظهار کرد: به همین خاطر برای جلوگیری از شیوع و انتشار این بیماری اقدامات پیشگیرانه انجام دادیم تا از بروز آن که بیماری مشترک میان انسا و حیوان است جلوگیری کنیم.

وی از اقدامات پیشگیرانه برای بروز بیماری cchf را سمپاشی و ضدعفونی کردن دامداری ها خواند و خاطرنشان کرد: سمپاشی اماکن دامی، تشدید اقدامات نظارتی، در کشتارگاه، عرضه گوشت و تردد خودروهای حمل دام، آگاهی بخشی با پمفلت های آموزشی و نصب بنر و.. در راستای جلوگیری از انتشار این بیماری انجام شد.

رضوانی از مهم ترین راه انتقال بیماری کنگو از دام به انسان را استفاده لاشه دام بیمار بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در کشتارگاه  به مدت 24 ساعت در سردخانه صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری می شود و تحت نظارت دامپزشکی است، مصرف آن مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: گوشت با کشتار غیرمجازخریداری نکنند ودر خرید گوشت دقت کنند که مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی باشد و حتما مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب داشته باشد و در زمان خردکردن گوشت از دستکش استفاده می کنند.

مدیرکل دامپزشکی با تاکید رعایت بهداشتی، عنوان کرد: دامپزشکان، قصابان، دامداران، خانم های خانه دار، سلاخان و کادر درمان در معرض این بیماری هستند که باید اصول بهداشتی را در حین کشتار دام و زمان ریز کردن گوشت رعایت کنند.

وی از صادرات 853 هزار قطعه جوجه یک روزه به افغانستان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال نامگذاری به جهش تولید تلاش داریم تا با رفع موانع تولید، صادرات، رونق بیشتری داشته باشد و با ایجاد ثبات در استان، اقتصاد پایداری داشته باشیم.

رضوانی ادامه داد: 55 کیلوگرم خاویار به آلمان و امارات و 188 هزار کیلوگرم مرغ به عراق، 500 تن پنیر از انواع پنیر خام و شیر خشک به روسیه، 115 تن خوراک و مکمل آبزیان به عراق صادر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴