تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۲۶۴۷۲
معاون علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی آمل گفت: کروناباکس ایرولکس در مواجهه ویروس کرونا از کادر درمان، میکروبی که از دهان بیمار و یا در هوا وجود دارد محافظت می‌کند، برای نمونه این باکس به چند استان نیز فرستاده شد که نتایج آن مثبت شده است.
۰
plusresetminus
ساخت باکس ایرولکس برای نخستین‌بار در کشور/حضور فعال نخبگان ایرانی در کرونا
علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ساخت باکس ایرولکس برای نخستین بار در کشور، گفت: باکس محافظ آئروسل در مواجهه با ویروس کرونا مانند یک محافظ عمل می کند و این اختراع کادر درمان از هر گونه ویروس محافظت خواهند شد.

وی با بیان اینکه آئروسل ویروس های معلق در هوا هستند که از دهان بیمار  به محیط اطراف منتشر می شوند، عنوان کرد: زمانیکه بیمار در موقعیت حاد تنفسی قرار می گیرد برای عمل لانگروسکوپی (اینتوبه) پزشک و کادر درمان، متخصصین بیهوشی در معرض آسیب خواهند بود،  با عمل لانگروسکوپی  که برای برگشت به حالت عادی می باشد ، یک تنفس عادی و یا سرفه  احتمال اینکه کادر درمان را آلوده کند زیاد است ، بنابراین این باکس به صورت یک لایه محافظ عمل می کند.

معاون علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی آمل ادامه داد:  باکس های محافظ آئروسل در مواجهه ویروس کرونا از کادر درمان، ویروس هایی  که از دهان بیمار و یا در هوا وجود دارد محافظت می کند، برای نمونه این باکس به چند استان نیز فرستاده شد که فیدبک مثبت آن ثبت شده است .

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا تمامی بازارهای کشور را تحت تاثیر قراد داد، که شغل ما نیز در زمینه تجهیزات پزشکی مستثنی نبود، در حال انجام پروژه ای ملی  بودیم که با وجود کرونا متوقف شد، به همین خاطر به سمت فعالیت های رفتم تا در زمینه کرونا کارایی داشته باشد تا بتوانیم شرایط را مساعد تر کنیم.

جعفری حضور نخبه ها را در ایام کرونا را مسبب اجرایی شدن بسیاری از طرح ها وایده ها خواند و اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا این اخترعات و طرح ها اجرا شد به  تولید انبوه رسید، این حضور نیازمند حمایت مسئولین است، در شهرستان آمل  ساخت و اجرای این پروژه ها با حمایت مدیربسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل انجام شد، که حمایت مالی  و معنوی خوبی داشتند.

وی نخبگان ایرانی را در زمینه کرونا فعال و موثر خواند و خاطرنشان کرد: نخبگان هر کشوری اصولا نقاط ضعف آن جامعه را شناسایی و حل می کنند، وجود کرونا بعنوان مشکل جهانی سبب شد، افراد دچار تردید شوند، خطرات ویروس کرونا از یک سو و حل این معضل جهانی از سوی دیگر، در اینجا بود که نخبگان کشورمان خود را بخوبی نشان دادندو تواسنتند اثبات کنند نه تنها در شرایط عادی در شرایط بحرانی نیز حضور چنین افرادی در هر نقطه ای از کشور نیاز است، برای نمونه صادرات دراوج دوران تحریم و همچنین در ایام قرنطینه و تعطیلی بسیاری از کارخانه جات مربوطه به تجهیزات پزشکی ، هیچ کس فکر نمی کرد در زمینه تجهیزات پزشکی در این دوران سخت بتوانیم صادرات تجهیزات پزشکی را انجام دهیم، برای مثال کیت های تشخیص کرونا را به کشورهای مدرن و پیشرفته در زمینه تجهیزات پزشکی ، مانند آلمان صادر کردیم ، در حالی که این کشور در جهان در بخش مهندسی پزشکی و تجهیزات صنعت پیشرفته ای را دارد.

این نخبه آملی ادامه داد: در ایران با شیوع ویروس کرونا به صورت ضرب العجلی فعالیت های مقابله با این ویروس انجام شد، در این زمینه خلاء ها به سرعت پر شد، لوازم بهداشت فردی از قبیل: ماسک ، مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست به سرعت در تیراژ بالا تولید شد و توانستیم کمبود ها را رفع کنیم ، این نشان می دهد نخبگان ایرانی در کنار مردم فعال تر و موثر تر در مواجهه ویروس کرونا عمل کردند، این امر بیانگر این است که  اگر به جوانان بها دهیم، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود، کرونا مانند بحران جنگی است و کشور و مردم را دچار مشکل کرده است و می توان با تدبیر و همفکری با هزینه های مادی و معنوی کمتر از آن عبور کرد.

وی حضور مهندسین تجهیزات پزشکی را پررنگ دانست و یادآور شد: مهندسین تجهیزات پزشکی نه فعالیت هایشان در رسانه ها زیاد نشان داده  شد و نه در جامعه اسمی از آنها به میان آورده شد. در حالی که در ایام کرونایی بسیار از این عزیزان در بیمارستان به عنوان مسئول فنی به عنوان نیروی قراردادی هستند و بعد از اتمام دوره هایشان علی رغم اتمام و پایان قرار داد مجددا حضور آنها در بیمارسان ها تمدید شد با همان حقوق و مزایای در حالی که این افراد در بیمارستان ها در ایام کرونایی  حضور موثر و تاثیرگذاری داشتند و دارند.

جعفری تصریح کرد: زمانی که در کارشناسی موضوع مقاله پروژه تخصصی موتورهای زیریایی انتخاب کردم به سمت مقاله علمی و فنی رفتم و این باعث شد سعی کنم بیشتر بر روی مشکلات داخلی تمرکز کنم، وجود استارات آپ ها و موسسات دانش بنیان و پر رنگ شدن بحث صادرات نقطه شروعی برایم بود تا از مباحث نظری به مباحث فنی وعملی تمایل پیدا کنم.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور نشان دادیم طرح های ملی را هم می توان در شهرستان اجرایی کرد؛ چرا که این ظرفیت در شهرستان ها وجود دارد و اگر حمایت شود، قطعا کارهای خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴