کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هلال احمر مازندران:

مسافران مشکوک کرونایی در مبدا قابل پیگیری هستند

28 اسفند 1398 ساعت 8:30

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بسته به نوع غربالگری انجام شده، سعی می‌شود تا بیماران مشکوک به مبدا برگردانده شوند اما آنها رها نمی‌شوند چراکه در سامانه به‌عنوان مشکوک ثبت شده و در مبدا قابل پیگیری هستند.


آرش سیدصالحی در بازدید از پایگاه تب‌سنجی خروجی سوادکوه به سمت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شیوع کرونا در کل کشور و شناسایی یازده استان به‌عنوان کانون، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا کشور مقرر شد تا در خروجی این استان‌ها، سلامت مسافران از طریق تب‌سنجی بررسی و بر اساس آن در سامانه وزارت بهداشت ثبت شوند و تحت پوشش حمایتی قرار گیرند.
 
وی به حضور نیروهای هلال احمر در گیت نخست برای تب‌سنجی سرنشینان و رانندگان خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: در گیت دوم، نیروهای وزارت بهداشت و شبکه بهداشت بررسی دقیق‌تری انجام داده و موارد را در سامانه ثبت می‌کنند و نیروی انتظامی نیز برای انتظامات، توقف و راهنمایی خودروها برای تب‌سنجی و نیروهای داوطلب و بسیج نیز با نیروهای هلال همکاری دارند.
 
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه این گیت خروجی در تمام محورهای مواصلاتی خروج استان برپا شده است، افزود: بسته به نوع غربالگری انجام شده، سعی می‌شود تا بیماران مشکوک به مبدا برگردانده شوند اما آنها رها نمی‌شوند چراکه در سامانه به‌عنوان مشکوک ثبت شده و در مبدا قابل پیگیری هستند.
 
فرماندار سوادکوه نیز به شرایط کشور در رابطه با بیماری کرونا، توصیه کرد: نوروز امسال ما مجازی شده است و تبریکات، عواطف و دوست‌داشتن‌هایمان را به‌صورت مجازی انتقال دهیم؛ هرچند این امر پایدار نبوده و امیدواریم با از بین رفتن کرونا این دوست داشتن‌های مجازی از بین رود.

سعید یزدانی با اشاره به دستور ستاد پیشگیری از کرونا کشور، به شروع پایش و نظارت تب‌سنجی در خروجی استان در سوادکوه اشاره کرد و گفت: این کار با همکاری شبکه بهداشت، هلال احمر و نیروی انتظامی برای نظارات بیماران برپا شده و امیدواریم شاهد روزی باشیم که جشن پیروزی بر شکست کرونا را جشن بگیریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 416373

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/416373/مسافران-مشکوک-کرونایی-مبدا-قابل-پیگیری-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com