تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۶۳۷۳
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بسته به نوع غربالگری انجام شده، سعی می‌شود تا بیماران مشکوک به مبدا برگردانده شوند اما آنها رها نمی‌شوند چراکه در سامانه به‌عنوان مشکوک ثبت شده و در مبدا قابل پیگیری هستند.
۰
plusresetminus
مسافران مشکوک کرونایی در مبدا قابل پیگیری هستند
آرش سیدصالحی در بازدید از پایگاه تب‌سنجی خروجی سوادکوه به سمت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شیوع کرونا در کل کشور و شناسایی یازده استان به‌عنوان کانون، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا کشور مقرر شد تا در خروجی این استان‌ها، سلامت مسافران از طریق تب‌سنجی بررسی و بر اساس آن در سامانه وزارت بهداشت ثبت شوند و تحت پوشش حمایتی قرار گیرند.
 
وی به حضور نیروهای هلال احمر در گیت نخست برای تب‌سنجی سرنشینان و رانندگان خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: در گیت دوم، نیروهای وزارت بهداشت و شبکه بهداشت بررسی دقیق‌تری انجام داده و موارد را در سامانه ثبت می‌کنند و نیروی انتظامی نیز برای انتظامات، توقف و راهنمایی خودروها برای تب‌سنجی و نیروهای داوطلب و بسیج نیز با نیروهای هلال همکاری دارند.
 
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه این گیت خروجی در تمام محورهای مواصلاتی خروج استان برپا شده است، افزود: بسته به نوع غربالگری انجام شده، سعی می‌شود تا بیماران مشکوک به مبدا برگردانده شوند اما آنها رها نمی‌شوند چراکه در سامانه به‌عنوان مشکوک ثبت شده و در مبدا قابل پیگیری هستند.
 
فرماندار سوادکوه نیز به شرایط کشور در رابطه با بیماری کرونا، توصیه کرد: نوروز امسال ما مجازی شده است و تبریکات، عواطف و دوست‌داشتن‌هایمان را به‌صورت مجازی انتقال دهیم؛ هرچند این امر پایدار نبوده و امیدواریم با از بین رفتن کرونا این دوست داشتن‌های مجازی از بین رود.

سعید یزدانی با اشاره به دستور ستاد پیشگیری از کرونا کشور، به شروع پایش و نظارت تب‌سنجی در خروجی استان در سوادکوه اشاره کرد و گفت: این کار با همکاری شبکه بهداشت، هلال احمر و نیروی انتظامی برای نظارات بیماران برپا شده و امیدواریم شاهد روزی باشیم که جشن پیروزی بر شکست کرونا را جشن بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما