تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۲۶۹۷۳۶
فرماندار نکا از معرفی مجموعه زیارتی شاخص در بخش مرکزی شهرستان با آغاز مرمت امامزاده عبدالله روستای اطرب در آینده نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جعفر احمدی در این زمینه و در گفت‌وگو با خبرنگار پیک نکا با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری مذهبی در جذب گردشگر و تقویت فرهنگ باستانی مذهبی، اظهار کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مختلفی در سطح شهرستان نکا وجود دارد که با توجه به اهمیت آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش مرکزی نکا روستای اطرب به علت قدمت و بهره‌مندی از برخی ابنیه تاریخی معروف مورد توجه ویژه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به بارگاه امام‌زاده عبدالله، آب‌انبار بسیار قدیمی و حتی بازار سنتی این روستا اشاره کرد.

بخشدار مرکزی نکا با بیان سابقه تاریخی موارد مطرح شده، خاطرنشان کرد: آب‌انبار قدیمی این روستا که به نوعی تنها آب‌انبار قدیمی منطقه بوده و بازار قدیمی معروف به نام «اطرب‌بازار» این روستا که در گذشته بسیار پر رونق و شلوغ بوده به همراه امام‌زاده این روستا ظرفیت بالای جذب گردشگر را دارا هستند.

 
 

این مسئول اضافه کرد: برهمین اساس دهیار و شورای اسلامی روستای اطرب در جریان کار قرار گرفتند تا بتوان مجموعه شاخص زیارتی، فرهنگی و اقتصادی را در این روستا برنامه‌ریزی و آماده اجرا کرد.

وی گفت: اولین گام از این اقدام با آغاز مرمت بقعه امام‌زاده عبدالله روستای اطرب آغاز شد تا در ادامه سایر سایر بناهای قدیمی این روستا به نوبت مورد بازسازی و بررسی بیشتر قرار گیرند.

در پایان وی با تأکید بر نقش امام‌زادگان به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی موثر در جذب جوانان به معنویت و تقویت فرهنگ دینی، تصریح کرد: چراکه امام‌زادگان تنها یک مکان زیارتی نبوده بلکه یک ظرفیت در گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه به شمار می‌آید.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷