تاریخ انتشارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۰۹۹۷۳
کارشناس و سردبیر مجله دنیای کشتی گفت: حسن یزدانی به دلیل شرایط آرمانی که دارد میتواند تاریخی ماندگار را در کشتی دنیا خلق کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حسن بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار جویباران با اشاره به اینکه انتخابی تیم ملی نسبت به دوسال گذشته کیفیت بالاتری داشته است، اظهار داشت: حضور چهره‌های صاحب نام در کنار جوانان جویای نام گرمی و حرارت خاصی را به این رقابت‌ها بخشید.

وی با بیان اینکه پشتوانه‌های ما در کشتی آزاد مسیر روشنی را در پیش گرفته‌اند، افزود: خلق شگفتی‌ها، ظهور چهره‌های مدعی و ناکامی تعدادی از بزرگان از اتفاقات جالب و مورد انتظار رقابت‌های انتخابی بود.

این کارشناس کشتی تصریح کرد: این رقابت‌ها به کادر فنی فرصتی دوباره داد تا ارزیابی دقیقی از پتانسیل موجود کشتی و وضعیت مدعیان داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت چهار کشتی گیر مدعی جویباری اشاره کرد و افزود: مسعود اسماعیل پور یکی از جویباری‌هایی بود که همه از وی انتظار برد حریفان را داشتند اما وی هنوز نتوانسته در وزن جدید قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد و باید تلاش بیشتری کند.

بازیار تأکید کرد: انتخابی آخر راه نیست و اسماعیل پور تا المپیک فرصت دارد شایستگی‌های خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی به کادر فنی نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به روند پر نوسان عزت اله اکبری در وزن 74 کیلوگرم، اظهار کرد: با توجه به روند پرنوسان اکبری در ماه‌های گذشته کارشناسان شانس چندانی را برای وی در نظر نداشتند و کسب مقام دومی نتیجه خوبی برای او بود.

سردبیر مجله دنیای کشتی به درخشش حسن یزدانی در این مسابقات نیز اشاره‌ای کرد و گفت: حسن یزدانی علاوه بر داشتن قدرت بدنی بالا از جسارت بالایی نیز برخوردار است.

وی افزود: یزدانی در آرمانی ترین شرایط خود قرار دارد و اگر بتواند این روند را حفظ کند آینده درخشانی در انتظار او است.

بازیار تأکید کرد: با این شرایط کسب مدال مسابقات جهانی 2015 از حسن یزدانی خواسته بزرگی نیست چراکه وی پتانسیل خلق تاریخی ماندگار در کشتی دنیا را دارد.

وی در ادامه به موفقیت رضا یزدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی اشاره کرد و افزود: رضا یزدانی در این مسابقات نشان داد که فاصله زیادی با رقبای خود دارد و بی شک بهترین کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم کشورمان است.

این کارشناس کشتی با بیان اینکه فاصله زیاد رضا یزدانی با رقبای داخلی یکی از دغدغه‌های کادر فنی است، تصریح کرد: یزدانی اگر انگیزه لازم را داشته باشد و درشرایط روحی مناسب قرار گیرد باز هم شایستگی کسب مدال جهانی را دارد.

وی افزود: هنر کادر فنی در ادامه کار باید این باشد که شرایط مطلوب رضا یزدانی را تا پایان المپیک 2016 حفظ کنند.

بازیار در ادامه آمادگی پرویز هادی را یکی از دلایل شکست کمیل قاسمی دانست و اظهار داشت: قاسمی در ماه‌ گذشته و عملکرد نه چندان دلچسب خود در مسابقات آسیایی همه را نگران کرده بود.

این کارشناس کشتی در پایان با تأکید بر اینکه نباید از تلاش و پیشرفت شهرهای دیگر غافل بود خاطرنشان کرد: علی رغم حذف دو چهره مطرح جویباری در این مسابقات باز هم کارنامه پایتخت کشتی ایران درخشان و قابل تقدیر است./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷