تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۸۲۱۵۸
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،* در پاسخ به این سؤال یکی از اصحاب که «چرا قرآن با مرور زمان و زياد خواندن و تكرار، كهنه و مندرس نمى‌شود؛ بلكه هميشه حالتى تازه و جديد در آن وجود دارد»؟ فرمودند: «برای آنكه خداوند متعال قرآن را براى زمان خاصّى و يا طايفه‌اى مخصوص قرار نداده است؛ بلكه براى تمام دوران‌ها و تمامى اقشار مردم فرستاده است، به همين جهت هميشه حالت جديد و تازه‌اى دارد و براى جوامع بشرى تا روز قيامت قابل عمل و اجرا مىباشد».
* براى خداوند بقعه‌ها و مكان‌هایى است كه دوست دارد در آنها خدا خوانده شود تا آنكه دعاها را مستجاب گرداند. يكى از بُقْعه‌ها حائر و حرم امام حسين عليه‌السلام است.
*‌ به ياد آور آن حالت و موقعى را كه در ميان جمع اعضای خانواده و آشنايان قرار مى‌گيرى و لحظات آخر عمرت سپرى مى‌شود و هيچ پزشكى و دوستى و ثروتى نمى‌تواند تو را از آن حالت نجات دهد.
* علم و دانش بهترين يادبود براى انتقال به ديگران است، ادب زيباترين نيكى‌ها است و فكر و‌ انديشه آئينه صاف و تزئين‌كننده اعمال و برنامه‌ها است.
* ولايت ما اهل‌بيت براى شيعيان و دوستانمان پناهگاه امنی است كه چنانچه در همه امور به آن تمسّك جويند، بر تمام مشكلات (مادّى و معنوى) فايق خواهند آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱