بررسی میدانی نشان داد

خودرو در سراشیبی قیمت

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۹۸۳۷
قیمت‌ها در بازار خودرو با اعلام نوبت‌بندی تحویل خودروهای داخلی در طرح یکپارچه فروش، روند کاهشی به خود گرفت که این افت دیروز هم ادامه‌دار بود.
۰
plusresetminus
خودرو در سراشیبی قیمت
به گزارش بلاغ، امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز شنبه با اعلام اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران خودرو، فردا و ایلیا انجام شده است، اظهار داشت: «همه این متقاضیان حداکثر ظرف سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.»

واکنش بازار خودرو به اعلام نوبت‌دهی و تعیین زمان تحویل متقاضیان خرید خودرو، کاهش قیمت است؛ به‌ عبارت‌ دیگر به نظر می‌رسد با طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو، عملاً دلیلی برای خرید خودرو با قیمت‌های گزاف از بازار آزاد وجود ندارد و هر متقاضی می‌تواند خودروی مدنظر خود را بدون قرعه‌کشی و تنها بر مبنای موعد تحویل مشخص با قیمت کارخانه تحویل بگیرد. این در حالی است که مرحله دوم ثبت‌نام برای خودرو از نیمه اردیبهشت آغاز می‌شود.
گزارش میدانی ایرنا  نشان داد که با گذشت دو روز از اعلام نتایج نوبت‌بندی تحویل خودرو، کاهش قیمت‌ها رخ داده است. فعالان بازار خودرو عنوان کردند که پس از اعلام نوبت تحویل در طرح یکپارچه خودرو، شاهد افت قیمت در بسیاری از خودروها هستیم؛ اگرچه افت قیمت در برخی از خودروها بیشتر و در برخی نیز کمتر است.
قیمت خودروها دیروز، نسبت به روز شنبه کاهش یافت به طوری که خودروهای تولید داخلی تا ۱۸ میلیون تومان و مونتاژی‌ها تا ۷۰ میلیون تومان کاهش بها را تجربه کرد. به عنوان مثال دنا پلاس توربو دستی با ۱۸ میلیون تومان کاهش ۹۴۲ میلیون تومان قیمت
خورد.
خودروهای‌هایما هر کدام ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و تیبا و تیبا ۲ هر کدام با شش میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۰۶ و ۴۲۶ میلیون تومان رسید. خودروهای فونیکس(FX اکسلنت) با ۳۰ میلیون تومان کاهش به قیمت دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون و فونیکس(FX پریمیوم) با ۴۰ میلیون تومان کاهش در قیمت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید. وانت کاپرا با ۷۰ میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان، دیگنیتی ‌پرستیژ با ۷۰ میلیون تومان کاهش به دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان رسید. گفتنی است، روز شنبه هم با اعلام نتایج نوبت‌بندی تحویل خودروهای داخلی، قیمت‌ها کاهشی شد و به عنوان مثال جک اس ۵ شاهد کاهش ۹۵ میلیون تومانی قیمت‌ بود.
همچنین سید رضا فاطمی امین؛ وزیر صمت گفت: در حال حاضر خودرو در گمرک موجود است و تعدادی در حال حمل هستند. به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک وجود دارد آغاز و جریان این مسیر روان شود.
 با این‌حال حسین فرهیدزاده؛ رئیس ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به ۲۶ مدیرعامل بانک‌ بر رفع مسدودی۵۰۰ میلیون تومانی وجوه حساب‌های طرح اولویت‌بندی خودروهای وارداتی تاکید کرد.

 
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷