تاریخ انتشارشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۴۶۸۸۹۷
مازندران تامین کننده بخش عمده برنج کشور است، اگر با برنامه‌ریزی دقیقی سازماندهی شود می‌تواند اهرم محرکی برای اقتصاد مازندران محسوب شود چراکه رشد و توسعه پایدار کشاورزی، یکی از شاخص‌های مهم خودکفایی و محور و اساس توسعه اقتصادی کشور است.
۱
plusresetminus
پایان رکود برنج در مازندران/چشمک بازار بورس به کشاورزان
به گزارش بلاغ؛ رشد و توسعه پایدار کشاورزی، یکی از شاخص های مهم خودکفایی و محور و اساس توسعه اقتصادی کشور است که با وجود اشتغال بیش از 23 درصدی این صنعت در مازندران، می توان آن رایکی از ستون های درآمدی ساکنین این استان دانست.

مدیریت و بهره برداری مطلوب از منابع و امکانات موجود در این استان، تحولات بنیادین در ساختار کشاورزی،  سازماندهی و هدایت برنامه ها در چارچوب علمی می تواند، کشاورزی را که محور و اساس توسعه اقتصادی کشور است  به نقطه شکوفایی برساند.

مازندران تامین کننده بخش عمده برنج کشور است، اگر با برنامه ریزی دقیقی سازماندهی شود می تواند اهرم محرکی برای اقتصاد مازندران محسوب شود.

جدای از این تامین نیازهای غذایی از نظر کمی و کیفی، ایجاد اشتغال و ظرفیت های دیگرکشاورزی  باعث شده این صنعت از اهمیت بسزایی برخودار باشد.

سید عباس حسینی، فرماندار آمل با اشاره به اینکه مشکلی در تولید برنج نداریم گفت: کیفی ترین تولید برنج کشور در دو شهرستان آمل و فریدونکنار کشت می شود.

وی با بیان اینکه بازار رسانی و تجارت برنج دو حلقه مفقوده  این محصول در استان است، اظهار کرد: این پایانه به عنوان حلقه راهبردی در تجارت برنج نقش کلیدی داشته است و در عرصه، تجارت پایداری برای برنج و قیمت مناسب تلاش کرده است.

فرماندار آمل پایانه برنج را  یک بازوی توانمند و نقطه تعادل در بخش خصوصی خواند و افزود: خرید برنج از طریق بورس بهترین استفاده از ظرفیت است، بزودی استاندارد و گمرک نیز در این مرکز مستقر  خواهد شد و این سوق دادن به یک منطقه ویژه برنج برای کشور است.

وی مرکز پایانه برنج را حلقه تسهیل گر در حوزه برنج خواند و تصریح کرد: در مسیرخودکفایی برنج  گام برداشته شده بود که هیچگونه برنامه‌ریزی در آن وجود نداشت، اما اکنون در مجموعه‌های پیوسته و وابسته وارد عرصه حمایت از برنج شدند و آن نگاهی که به حوزه تجارت برنج نمی‌شد امروز به سمت این نگاه کشیده شد.
 
نصیری مدیر امور شعب بانک صادرات شمال کشور نیز در ادامه با اشاره به حمایت از رونق بازار مازندران، گفت: بانک صادرات استان مازندران با توجه به نیازی که برای تولید کننده و مصرف کننده است، آنان را حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرار است با امکان قرارداد تامین مالی سرمایه در گردش مجموعه و حمایت از تولید کننده قدم های مفیدی برداشته شود که در سال اینده تداوم خواهد داشت.

مدیر امور شعب بانک صادرات شمال کشوربا تاکید بر نگاه حمایتی به محصولات بومی تصریح کرد: یکی از اولویت های ما حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در بخش برنج و مرکبات است که عملکرد خوبی داشته باشیم و این کار شروع شده است.

وی حمایت بانک ها را تامین مالی خواند و اظهار کرد: تقریبا در این موضوع یک هزار و 700 میلیارد تسهیلات پرداخت کردیم که شامل  سرمایه در گردش و خرید برنج از کشاورز بود و  همین سیاست در سال اینده هم تداوم خواهد داشت.

سید اسماعیل  یزدان پناه، مدیرعامل تجارت بین المللی و پایانه  صادرات برنج رفع دپوی برنج را اتفاق خوبی دانست و افزود:  با پیگیری های مداوم استاندار نسبت به چالش وجود برنج داخلی در کارخانه ها، بانک صادرات پای کار آمد تا این امکان فراهم شود و ما برنج های کشاورزان را خریداری کنیم.

وی با تاکید اینکه کشاورزان می توانند از دو راه برنج خود را در پایانه برنج به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: کشاورزان هم در بورس کشاورزی و هم در پایانه می توانند برنج خود را بفروشند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه از رکود خارج شدیم، بفکر توسعه بازار برنج هستیم، تصریح کرد: بخش های مختلف باید دست به دست هم بدهیم، تا از این چالش عبور کنیم .

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام برنج های دپو شده در کارخانه ها مازندران را می توانند خریداری کنند، عنوان کرد: درصد قابل ملاحظه را می توانیم خریداری کنیم.

مدیرعامل تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج ادامه داد: نزدیک به دو هزار تن برنج خریداری کردیم، ظرفیت خرید بیشتر از این را هم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خرید برنج با نرخ روز بازار خواهد بود، یادآور شد: با نرخی که بازار تعیین می‌کند، طارم های کیفی 80 هزار تومان خریداری می شوند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴