تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۶۸۶۹۱
بی‌حجابی در زمستان و در سایه بی‌تفاوتی مسئولان، در حال تست‌زنی و آزمایش غیرت مردان این سرزمین است تا در بهار و تابستان بتواند فساد خود را تا اعماق خانواده‌ها نفوذ دهد که در آن صورت، به زعم آنان، نه از تاک نشان ماند و نه از تاک‌نشان, و هم این وضعیت، آزمایشی است برای دولتمردان سیزدهم.
۰
plusresetminus
بی‌عملی مسئولان، عامل ترویج فساد از سوی فرصت‌طلبان/سران قوا به منکر آشکار بدحجابی میدان ندهند
به گزارش بلاغ؛ یکی از شگفتی‌های آخرالزمانی این است که عده‌ای با برنامه‌ریزی بیگانگان و دشمنان این مملکت، فریب خورده و امنیت این ملت را با شهادت فرزندان شایسته این سرزمین به خطر انداخته و خسارات جبران‌ناپذیر به حیثیت و جان و مال کشور وارد کردند و آنگاه که آب از آسیاب براندازی افتاد و عفو و گذشت موجب شد تا گناه آنها بخشیده شود، عده‌ای مفتون و مسحور و قربانی فرهنگی، دست از پا درازتر و طلبکارانه حدود شرعی را می‌شکنند و قانون پوشش را زیر پا می‌گذارند و با توهین به اکثریت غالب بانوان عفیفه این سرزمین، پرده‌دری کرده و آشکارا کشف حجاب می‌کنند و باز هم طلبکار هستند و به ناهی از منکر جسارت می‌کنند.

بی‌حساب و کتابی، فرهنگ را ذبح می‌کند
فرهنگ، هویت و تمدن‌ساز است

برای قوام و دوام یک جامعه و کشور، آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد، فرهنگ و فرهیختگی است که باید نسل به نسل منتقل شود تا یک تمدن در سرزمینی شکل بگیرد. بعبارتی دیگر، فرهنگ و عادات انسانی و یا ضدانسانی یک ملت در تدریج زمان و با عادت و عادی شدن است که تمدن یک ملت را در گذر زمان بوجود می‌آورد.
اعتبار تاریخی و سهم هر ملت در شکل‌گیری هویت جهانی نسبت مستقیم با تمدن آن ملت دارد که در این ارتباط، تنها چند کشور در جهان معاصر صاحب و تاثیرگزار بر هویت جهانی هستند که ملت ایران یکی از برجسته‌ترین ملل در جهان معاصر است که دست بر قضا، دشمن بزرگ این ملت (آمریکا)، فاقد کوچک‌ترین اثر تمدنی در جهان می‌باشد.
نه امروز که در تمام طول تاریخ، هویت و فرهنگ یک ملت، چیزی نیست که بتوان آن را بسادگی مسخ و نابود کرد چراکه، آن ملت با واکنش‌های انفجاری مانع از بی‌هویتی و مسخ و نسخ خود می‌شود. تاریخ همه ملل و از جمله ملت ایران، گواه صادقی بر این حقیقت انکارناپذیر است.

فرهنگ، هدف نخست دشمنان
انقلاب اسلامی با ماهیت فرهنگی بمنظور اجراء احکام خداوند از طریق حاکم کردن روح ایمان و معنویت و مبارزه با زشتی‌ها و پلیدی‌ها، از روز نخست با دشمنی‌هایی مواجه بود که بقاء خود را در نابودی اسلام می‌دیدند.
علی‌رغم تلاش نظام اسلامی برای ایجاد بستر هدایت و سعادت انسانها، عده‌ای همچون همتایان خود در تمام طول تاریخ، سر ناسازگاری و حتی مقابله و جنگ با این نظام گذاردند و از هر تلاشی برای نابودی این نظام الهی فروگذار نکرده و نمی‌کنند.
مهمترین عرصه تقابل با نظام اسلامی را عرصه فرهنگ و مبارزه با اخلاق و معنویت قرار دادند تا بتوانند اخلاق جوانان و نوجوانان را با سکس و اباحی‌گری به فساد و نابودی بکشانند؛ چراکه می‌دانند نقطه تمرکز و توجه جمهوری اسلامی روی جوانان و نوجوانان است و اگر آنها بتوانند این دو قشر سرنوشت‌ساز را با خود همراه کنند، به عنوان شیطان مقتدر خواهند توانست نظام اسلامی را از درون بپوسانند و سپس بپوکانند.
در این زمینه حرف‌ها و تجربه‌های فراوانی وجود دارد که به عنوان واقعیاتی انکارناپذیر باید مورد مطالعه و آگاهی نوجوانان و جوانان و حتی عموم مردم قرار گیرند و امامین انقلاب نیز سخنان آموزنده بسیاری در این زمینه دارند که نقل حتی بخش کوچکی از آن، حجم این نوشتار را فوق‌العاده بالا می‌برد. بدین جهت از نقل آنها صرفنظر می‌کنیم.

تجربه درس‌آموز مسلمانان در آندلس
مسلمانان در روزگار خلافت ولید بن عبدالملک (ششمین خلیفه بنی امیه)، جزیره ایبریا (جایی که بعداً نام اندلس به خود گرفت) را در سال ۹۷ هجری (۷۱۹ میلادی) فتح کردند و از این پس، اندلس یکی از استان‌ها و ایالت‌های دولت عربی و تحت فرمان خلافت اموی تبدیل شد.
پس از این رویداد، مسیحیانی که بر دین خویش باقی مانده و حاضر نشدند اسلام را پذیرا شوند، در کمال آرامش به زندگی خود در اندلس ادامه داده و می‌توانستند در کنار مسلمانان آزادانه مراسم‌های مذهبی خود را به انجام رسانند. کلیساها پابرجا ماند و آزادی مذهبی در روزگار حاکمیت مسلمانان در اندلس تا جایی بود که حتی مورخان و روحانیون مسیحی نیز بدان اعتراف داشتند.

لاین پل خاورشناس انگلیسی درباره حضور مسلمانان در اندلس که زمینه ساز شکوفایی تمدنی درخشان در این سرزمین اروپایی شد، چنین گفته است: «اسپانیا هشت قرن در دست مسلمانان بود و روشنایی تمدن آن، اروپا را روشن ساخت… علوم، ادب و صنعت تنها در همین سرزمین اروپایی رونق داشت.»
دکتر لارتینز مونتابث خاورشناس اسپانیایی نیز در این باره چنین گفته است: «اگر حاکمیت هشت قرنی اسلام بر اسپانیا نبود، هرگز این کشور وارد گردونه ی تاریخ تمدن نمی‌شد.»
در طول این دوران (زمامداری مسلمانان بر سرزمین اندلس)، دانشمندان، شاعران، ادیبان، متفکران و نویسندگان بزرگی از میان مسلمانان در اندلس ظهور کردند و تمدن اسلامی در این سرزمین با بهره گیری از آموزه‌های دینی مبنی بر کسب علم و دانش و اهمیت این فریضه سترگ الهی، به درخشش کم نظیری دست یافت و دانشمندان اندلس آثار ارزنده‌ای در رشته‌های گوناگون علمی تقدیم جهان علم و معرفت کردند.

چرایی سقوط تلخ اندلس
تردیدی نیست سقوط اندلس و خروج این سرزمین از حوزه اسلام، معلول عوامل گوناگون است و در کنار تنش و اختلاف میان مسلمانان اندلس (بویژه در دوره‌های ملوک الطوائفی و نزاع‌های گوناگون میان حکومت‌های استقلال یافته)، دلایل فرهنگی و تلاش هدفمند اروپاییان برای گسترش فساد در میان مسلمانان اندلس با هدف تضعیف روحیه جهاد و مبارزه در میان جوانان اندلس از مهمترین این عوامل محسوب می‌شود. مردم اندلس و بویژه حاکمان این سرزمین به تدریج از آموزه‌های اسلام فاصله گرفته و بستر برای فعالیت مسیحیان و ساکنان اروپا فراهم شد. به اختصار می‌توان گفت، مهمترین دلایل سقوط سرزمین اندلس به شرح ذیل است:
گسترش اباحی گری در میان مردم این سرزمین و دور شدن تدریجی آنان از آموزه‌های اسلامی، کاهش قدرت نظامی مسلمانان، ضعف دریایی مسلمانان و افزایش توان نظامی اروپاییان و طمع چشمگیرشان برای اشغال اندلس و اخراج مسلمانان از آن، جنگ داخلی در مغرب و آفریقا، دور بودن اندلس از مرکز جهان اسلام (خاورمیانه امروز)، حکومت‌های ملوک الطوائفی در برهه‌هایی از تاریخ این سرزمین و کاهش قدرت و یکپارچگی ملی و افزایش نزاع و تفرقه، انحراف حاکمان اندلس از فرهنگ اصیل اسلامی، تلاش گسترده مسیحیان برای اسلام زدایی و دور کردن مردم اندلس از آموزه‌های اسلامی.

زندگی اجتماعی بدون قانون، هرج و مرج است
خانم مهرانگیز رسول زاده، متخصص زنان و زایمان به خبرنگار ما می‌گوید: اولین نشانه استحقاق زندگی اجتماعی، رعایت قوانین و مقرراتی است که امکان زندگی جمعی را فراهم می‌آورد. نقض قانون، از هر که باشد، زشت و غیرقابل قبول است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه زندگی اجتماعی بدون قانون معادل هرج و مرج است، افزود: ریشه مدنیت و شهروندی، رعایت قانون و احترام نهادن به قوانینی است که ضامن امنیت و آرامش جامعه و به رسمیت شناختن آزادی‌ها در چهارچوب قانون و مقررات است و اگر کسی به قوانین احترام نگذارد، باید در محدوده قتون با او برخورد کرد تا کسی به خود اجازه تخلف و نقض قانون را ندهد.
این پزشک متخصص به ناهنجاری‌های اخلاقی جاری در کشور اشاره کرد و خواستار فعال شدن رسانه ملی و همه نخبگان و عناصر فرهنگی و اجتماعی جامعه در تقبیح بدحجابی و بی‌حجابی شد و گفت: در کنار کارهای ایجابی و نمایاندن زیبادی‌های حجاب که به بانوان و دختران مصونیت می‌بخشد و آنان را در مقابل شهوت‌رانان حفظ می‌کند تا دختران و بانوان بتوانند آزادانه مراتب رشد و تعالی خود را بپیمایند، قوه قضائیه نیز باید با باندهای فساد و جریان‌های برانداز که مدتهاست در قالب بی‌حجابی سعی بر متلاشی کردن کانون‌های خانواده دارند، برخورد شدید کنند.

بی‌عملی مسئولان، عامل ترویج فساد از سوی فرصت‌طلبان
حسن قاسمی‌پور، فعال اجتماعی، شرائط کنونی فرصت‌طلبی عده‌ای ناآگاه در نمایش جلوه‌های جنسی را ناشی از کوتاه آمدن مسئولان در اجرای قانون عفاف و حجاب ذکر می‌کند و می‌گوید: بسیار جای تاسف است که به فتنه‌گران پاداش کشف حجاب و جولان سکس و ترویج شهوت و جنسیت داده شد و باید قبول کرد که مسئولان به‌خصوص سران سه قوه در این زمینه کوتاه آمدند و با وجود گذشت بیش از پنج ماه از فتنه، هنوز موضوع حجاب و برخورد با بی‌ناموسی و ترویج فحشاء از سوی عده‌ای که بصورت تشکیلاتی شهرها را میدان فساد خود قرار داد‌ه‌اند، هنوز تصمیمی گرفته نشد و دائم از سوی مجلس شورای اسلامی  و دولت وعده‌هایی داده می‌شود که قرار است با این پدیده توهین‌آمیز برخورد شود، اما هنوز خبری نشده و روز به روز، دارد دامنه فساد و ترویج آن بین نوجوانان و جوانان گسترده‌تر می‌شود.
وی وظیفه دولت اسلامی را اجرای قوانین اسلام دانست و یادآور شد: در این دولت انتظار غالب بر اهتمام شبانه‌روزی اعضاء دولت برای اجرای قوانین اسلامی بود، که ضمن تقدیر از زحمات بی‌شائبه دولت در امور مختلف بویژه اقتصادی، باید به مسائل فرهنگی و در راس آنها روی موضوع حجاب باید کار جدی، پیگیرانه و مسئولانه توجه کند.

سران سه قوه بیش از این به منکر میدان ندهند
محسن روشن‌آبادی، فعال فرهنگی، اقدام عده‌ای معدود در زیرپا قرار دادن حجاب را نشانه عقب‌ماندگی فرهنگی آنان دانست که ناشی از جهل‌شان نسبت به زیبایی‌های احکام خداوند است و افزود: اما نکته قابل توجه این است که این گروه حتی اگر نسبت به مسائل دینی جاهل باشند، به این واقعیت قطعی باید عامل باشند که قانون را نمی‌توان اجراء نکرد و با ناقضان قانون باید برخورد پشیمان‌کننده کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: چرا در جلسات سران سه قوه، موضوع بی‌حجابی مطرح و برای آن تدبیری اتخاذ نمی‌شود؟. آیا سران سه قوه از اتفاقات این بخش، که هر روز بدتر از روز قبل در حال نابودی حیاء و عفاف و پاکی و پاکدامنی نوجوانان و جوانان است، مطلع نیستند که هیچ واکنشی از آنان اعلام نمی‌شود؟. سران سه قوه در این دوره که کاملاً با هم هماهنگ و هم هدف هستند، نباید به پدیده بی‌حجابی بیش از این میدان بدهند که دارد بسیار دیر می‌شود. با وضع گسترش کنونی بدحجابی و جاذبه‌های شیطانی این منکر، بسختی قابل جمع شدن است و اگر تاخیر صورت گیرد، در فصل گرما و تابستان فاجعه اخلاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
262
ما در ایران چندین نهاد فرهنگی که بودجه زیادی دریافت می کردند داریم و هر روز آمار می دادند ما اینکار را کردیم ما چنان کردیم آثار عملکردشان تازه نمودار شده و معلوم شده هیچ کاری برای نگهداشتن سنت دین و ایرانی نکردند واقعا سازمان تبلیغات چکار کرده من خودم خجالت میکشم بروم مرکز شهر یا بازار ، فرزندان این مرز و بوم بخاطر زنده نگهداشتن دین و سر زمین پر پر شدن مسئولین فقط بلدن حرف بزنند
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷