تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۶۷۶۱۱
حدود ۴ ساعت از زلزله ۴.۲ ریشتری در مازندران می‌گذرد و تاکنون براساس اعلام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان خسارتی گزارش نشده است.
۱
plusresetminus
مازندران ۴ ساعت پس از زلزله ۴.۲ ریشتری/۷ شهرستان در وضعیت آماده‌باش سطح زرد
به گزارش بلاغ، زمین لرزه ای ساعت ۲۱:۱۳ دقیقه  سه شنبه‌شب(۲۷دی ماه) به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۲۴ کیلومتری زمین در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کلیومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر به وقوع پیوست که شدت آن در بیشتر نقاط استان به طور کامل احساس شد.

این زمین لرزه دارای دو پس لرزه به بزرگ ۲.۷ در ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه در ساری و ۲.۴ ریشتر در ساعت ۲۱. ۴۳ دقیقه در ۱۲ کیلومتری قائمشهر بوده است.

بدنبال وقوع این زلزله همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی مازندران از جمله پایگاه‌های اورژانس و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

*در حال بررسی خسارت‌های احتمالی هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در مرکز استان گفت: خسارت های احتمالی در دست بررسی است.

حسنیعلی محمدی اظهار کرد: در حال بررسی خسارت های احتمالی هستیم و تیم های ارزیابی و امدادی اعزام شدند.

وی با بیان این که این زمین لرزه در عمق ۲۳ کیلومتری رخ داد فاصله آن را با شهر ساری ۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتر جویبار رخ داد و در حال ارزیابی پیامدهای زمین لرزه هستیم و گزارش های نهایی اعلام می شود.

*اعزام ۲ تیم ارزیاب به کانون زلزله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز با اشاره به وقوع زلزله نسبتا شدید  در استان گفت: ۲ تیم ارزیاب خسارت های احتمالی از امدادگران این نهاد به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

غلامعلی فخاری افزود : با توجه به وقوع زلزله ۴.۲ دهم ریشتری در این استان و نزدیکی شهر های ساری، قائمشهر و جویبار به کانون زمین لرزه ،بلافاصله اقدامات ارزیابی از مناطق نزدیک به کانون زمین لرزه انجام شد .

وی ادامه داد : با اعزام ۲ تیم ارزیاب از پایگاه های کوهیخیل جویبار و جاده نظامی قائم شهر از مناطق نزدیک به مرکز کانونی زلزله بازدید میدانی در حال انجام است.

فخاری بیان کرد: تمام پایگاه ها و مراکز عملیاتی شرق استان براساس دستورالعمل پاسخگویی اضطراری در وضعیت زرد قرارگرفتند و با اعلام آماده باش سطح زرد برای شهرستان‌های ساری ، قائم شهر ،جویبار ، سوادکوه شمالی ،بابل،بابلسر ونکا جمعیت هلال احمر مازندران آماده پاسخگویی به هرگونه حوادث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: آماده باش صد در صد مرکز بدین نحو است که امدادهوایی وهمچنین انبارهای امدادی شرق استان جهت سرویس دهی مناسب در زمان بحران هم از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان مازندران است.

زکریا اشکپور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران نیز گفت: تاکنون درخواستی برای امدادرسانی در پی زلزله اخیر در مرکز استان و شهرهای همجوار گزارش نشده است.

*مردم نگران نباشند

فرماندار ساری از روستای ماچک پشت بخش مرکزی به عنوان کانون زلزله یاد کرد و گفت: خسارتی در منطقه نداریم.

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه این روستا کانون زلزله بوده است، افزود:به محض وقوع زلزله جلساتی با حضور دستگاه های خدمات رسانی برگزار شد.

وی با بیان این که تاکنون خسارتی ناشی از زلزله در منطقه گزارش نشده است، گفت: تمامی دستگاه های امدادرسان و عملیاتی در حالت آماده باش هستند و خسارتی تاکنون اعلام نشده است.

نوبخت تصریح کرد: نیروهای امدادی و خدماتی در کنار مردم خواهیم ماند و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

*شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران نیز از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه توزیع برق در استان مازندران بعد از زلزله امشب خبرداد.

حسینی کارنامی در خصوص آخرین وضعیت شبکه‌های توزیع برق شهرهای مرکزی و شرقی در استان مازندران پس از زلزله ۴/۲ ریشتری امشب اظهار کرد: این زلزله دقایقی پیش در بیشتر شهرهای مازندران به ویژه ساری، بهشهر، نکا؛ بابل، قائم‌شهر و سیمرغ ؛ جویبار احساس شد که خوشبختانه هیچگونه آسیبی به شبکه‌های برق وارد نشده و شرایط نرمال است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تیم‌های عملیاتی اتفاقات شبکه در محل امورهای برق در آمادگی کامل هستند.


*زلزله در جویبار یک زخمی داشت

فرماندار جویبار از آماده باش تیم های امدادی برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی زلزله خبر داد و گفت: تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

کمال رستمعلی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در فرمانداری و آماده باش تیم های امدادی برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی زمین لرزه اظهار داشت: تاکنون هیچ خسارتی ناشی از زلزله در شهرستان به ستاد بحران گزارش نشده است اما تمام مسئولان ستاد بحران از هلال احمر اورژانس ۱۱۵ و نیروهای امدادی در فرمانداری آماده باش هستند و لحظه به لحظه پیگیری موضوع زلزله در شهرستان جویبار هستند.

وی با اظهار این که با تمامی نیروهای امدادی و عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش هستیم، ادامه داد: در صورت نیاز به مردم خدمات رسانی خواهیم کرد.

رستمعلی با اشاره به اعلام آماده باش به مجموعه های امدادی در سطح شهرستان گفت: همچنین تیم ارزیابی امدادی به مرکز و کانون زلزله اعزام شد و پایگاه های مرکز عملیاتی امدادی براساس دستورالعمل های پاسخگوی اضطراری آماده باش شدند.

رستمعلی با تاکید براین که تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی نداشتیم، گفت: طبق گزارش بیمارستان عزیزی جویبار در حاشیه زلزله دچار آسیب و با درمان سرپایی از بیمارستان ترخیص شد.

*مشکلی در شبکه‌های ارتباطی نداشتیم

‌مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه ارتباطی استان پس از زلزله خبر داد.

اسماعیل اعزی در خصوص آخرین وضعیت شبکه ارتباطات ثابت و همراه در مناطق مرکزی  و شرقی استان مازندران پس از زلزله ۴/۲ ریشتری اظهار کرد: این زلزله در بیشتر شهرهای مازندران به ویژه ساری، بهشهر، نکا، بابل، قائم‌شهر، سیمرغ و جویبار احساس شد که خوشبختانه هیچگونه آسیبی به شبکه‌های ارتباطی وارد نشده و شرایط نرمال است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از مخابرات منطقه مازندران و اپراتورهای تلفن همراه تاکنون گزارشی از قطعی و یا خسارات احتمالی نداده اند و تیم های فنی و تخصصی زیرساخت استان و مخابرات منطقه مازندران به همراه اپراتور های تلفن همراه همچون گذشته در آمادگی کامل جهت رفع مشکلات احتمالی می باشند.

بهزاد برازاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیز گفت: این حادثه به مخازن، خطوط شبکه و انتقال آسیبی نزده است و تاسیسات در حال بهره برداری و ارائه خدمات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴