تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۷۱۰۹
 گرانی بی‌سابقه در آمریکا صدای برخی مقامات سیاسی این کشور را درآورده و یک سناتور اعتراف کرده که شرایط فعلی مایه ننگ آمریکایی‌ها است. در این بین نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هم قویا معتقدند کاری از دست سرانشان بر نمی‌آید.
۰
plusresetminus
نماینده کنگره: رواج فقر شدید در ایالت‌های بزرگ آمریکا مایه ننگ است
به گزارش بلاغ؛  همزمان با سراشیبی اقتصادی در آمریکا و وقوع تورم و رکود بی‌سابقه در این کشور، ذهن و تمرکز همه شهروندان معطوف به گرانی اجناس و قیمتهای هنگفت در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها شده است. این گرانی‌ها البته در جریان سال جدید و خریدهای شب عید بیشتر نمود پیدا کرده و مردم را بیشتر به رنج و زحمت‌انداخته است. چالشی اقتصادی که به زعم شهروندان آمریکایی به این زودی‌ها هیچ علاجی برای آن متصور نیست، اکثر آمریکایی‌ها بر اساس نظرسنجی‌های جدید اصلا به آینده اقتصادی خودشان خوش‌بین نیستند.
همزمان اوضاع نابسامان اقتصادی صدای اعتراض سیاستمداران این کشور را هم درآورده است. «باربارا لی» نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و طبیعتا هم‌پیمان سیاسی بایدن، ضمن اعتراف به گسترش فقر شدید در ایالت‌های بزرگی هم‌مانند کالیفرنیا، آن را یک ننگ اخلاقی برای کشور خود خوانده است. او در ادامه خواستار اقدامات اساسی برای کاستن نرخ فقر در آمریکا و بهبود فوری وضع معیشتی مردم خود شده است. نماینده سیاهپوست کنگره آمریکا در نطق خود تاکید کرد: «بیش از ۲۰ میلیون نفر در کالیفرنیا دچار فقر شدید هستند. این یک ننگ اخلاقی است. همان‌طور که در قطعنامه‌های مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده، ما نیازمند عزم اخلاقی برای نابودی ناعدالتی‌ها هستیم». این نماینده کنگره آمریکا همچنین مدعی شده که کشورش بر پایه تعهد اخلاقی به تأمین آرامش داخلی بنا شده و اینکه گستره وسیع از افراد فقیر در این کشور غیرقابل قبول است. این خطابه خانم نماینده در حالی بیان می‌شود که اکثر آمریکایی‌ها عمیقا باور دارند که حکومت کشورشان خود بزرگ‌ترین معضل است و از حل گرفتاری‌های متنوع آمریکایی‌ها عاجز است. برای هفتمین سال در یک دهه گذشته، آمریکایی‌ها عملکرد دولت را به عنوان مشکل اصلی کشورشان در سال 2022 یاد کرده‌اند. براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها‌، 19 درصد از جامعه آماری آمریکایی، به 11 مورد مشترک که باعث رنج آنان شده، اشاره می‌کنند. هزینه‌های بالای زندگی با تورمی معادل 16 درصد، بحران پناهجویی از هم گسیختگی اجتماعی داخلی، همه‌گیری ویروس کرونا، رفتار نژادپرستانه، افزایش آمار مربوط به جرم‌وجنایت هر کدام به طور متوسط 4 تا 6 درصد از موارد نارضایتی از عملکرد صاحبان قدرت در سال 2022 را شکل می‌دهند.

فرار پلیس‌های آمریکایی از خدمت
 روزنامه نیویورک تایمز اما روز یکشنبه در گزارشی ضمن استناد به نظرسنجی که از سوی سازمان تحقیقاتی پلیس در سال ۲۰۲۲، تاکید می‌کند که تعداد افسران پلیسی که در سال ۲۰۲۱ استعفا کردند، بیش از حد تصور زیاد شده است. این آمار ۴۳ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۹ است، همچنین در همین بازه دو ساله تعداد افراد جدیدی که به استخدام پلیس نیویورک درآمدند به طرز چشمگیری کاهش یافته است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «بسیاری از افسران به دلیل همه‌گیری کرونا و در پی کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست در سال ۲۰۲۰، پست خدمت خود را ترک کردند». گفتنی است، پلیس‌هایی که ترک خدمت کرده‌اند با فرصت‌های شغلی جدید و بهتر رو‌به‌رو شدند و انگیزه افسران در حال خدمت هم شدیدا کاهش پیدا کرده است.
نیمی از بودجه آمریکا صرف نظامی‌گری! جزئیات بودجه سال ۲۰۲۳ آمریکا فاش و مشخص شده که ۸۵۰ میلیارد دلار از سرمایه مالیات‌دهندگان آمریکایی قرار است صرف ماجراجویی این کشور در عرصه نظامی‌گری شود. کمتر از این بودجه، یعنی رقمی معادل با ۷۷۲ میلیارد دلار خرج امور غیر نظامی خواهد شد. بنا بر بودجه سال آینده این کشور، همچنین آمریکا موظف است تا ۴۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک‌های مختلف ارائه دهد. آمریکایی‌ها در حالی که با مشکلات متعدد معیشتی رو‌به‌رو است و گرانی نفس قشر ضعیف جامعه را به نفس‌انداخته، همچنان تمرکز خود را بر حوزه نظامی‌گری معطوف کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰