تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۶۶۲۸۸
مردم‌داری و مردم‌یاری راهبردهای اصلی بسیج بوده و بسیج این ادعا را در همه عرصه‌ها، بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و غیره، مشکلات معیشتی مردم، رفع محرومیت و ... به منصه ظهور رسانده است.
۰
plusresetminus
آستین همت بسیج برای محرومیت‌زدایی/همدلی مومنانه با توزیع بسته‌های معیشتی تداوم دارد
به گزارش بلاغ؛ بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشا خیر و برکت بوده است و تازمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست چون بسیجیان در مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی تربیت یافته اند.

اکنون بسیجیان مخلص بر حسب ضرورت علاوه بر آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی با حضور فعال در فعالیت‌های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی در حوزه جنگ نرم و عرصه‌ فرهنگی به خصوص همکاری در پیشگیری و مباره با کرونا در کنار نهادها، اداره‌ها و تشکل‌ها با جدیت و کیاست، مشغول نقش‌آفرینی و خدمت صادقانه هستند.

بسیج خادم مردم است و مفتخر است که می‌تواند گامی کوچک در رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم بردارد، در هر عرصه و موقعیتی که ورود پیدا کند، خدمات مطلوب ارائه داده و رضایت عمومی را ایجاد می‌کند؛بسیج مجاهدان و ایثارگرانی را در خود پرورش داده که امروز در عالم اسلامی از مظلومین و ارزش‌های اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا هرچند مردم را با چالش های جدی روبه رو کرد ولی در میان خبرهای تلخ، کمک های مردمی و این همبستگی ها باعث شد، قلبها در جامعه به هم نزدیکتر شود.
 
با شروع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی بعد از آن با گفته های مقام معظم رهبری یک دومینوی تازهای برای کم شدن بار بر دوش خانواده های نیازمند برداشته شد و آن توزیع کمک های مومنانه بود.

اینکه تا به امروز همچنان بسته های معیشتی ادامه دارد، نشان میدهد چقدر خوب توانسته در جامعه نهادینه شود و دیگر از مرز و چهارچوب نمی شناسد هر کسی با هر توان مالی به تهیه بسته های معیشتی می پردازد، بخصوص در مناسبت های مختلف بهانه می شود تا این کار زیبا تداوم پیدا کند.

 هرچند در این جا فقط کمک های مادی مطرح نیست، کمک روحی و روانی و گاهی مهمتر از بعد مادی شکل گرفته است.

برای همه افراد همدلی و کمک به همنوع هرچند کوچک اما با آنچه در توان دارند، دیگران را خوشحال کنند؛ چرا که شاید همان کمک موجب جلوگیری از گرفتاری خانواده‌های زیادی به ناهنجاری‌های اجتماعی شود و در نتیجه بازتاب ها به خود فرد و خانواده  برمیگردد.

 فرهنگ کمک به همنوع خوشبختانه با وجود بسته های معیشتی همگیر شده است و افراد زیادی احساس مسئولیت نسبت به نیازمندان شهر می کند همانطور که امام ما حضرت علی علیه السلام از دسترنج خود در نیمه های شب به خانواده های نیازمند کمک می کرد و امروز نیز این کار پر خیر و برکت خانواده های زیادی را شاد میکند و گره از مشکلات آنان هر چند اندک اما به طور مستمر باز می کند و در جامعه همدلی را نهادینه می کند.

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا در حاشیه توزیع هزار بسته معیشتی که در سالن ۹ دی سپاه امل برگزار شد، گفت: مازندران مجموعا برای هفته بسیج حدود ۴۰ هزار بسته معیشتی به صورت متمرکز از طرف سپاه و بسیج آماده شد و تحویل نیازمندان می شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد از طرف مجموعه خیرین بسیج و بسیجیان حدود ۴۰ هزار بسته معیشتی دیگر آماده شود، عنوان کرد:  مجموعا قرار است هشتاد هزار بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج در مازندران توزیع شود که ارزش هر بسته یک میلیون تومان است.

وی از توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در امل خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان آمل هم تا امروز ۵ مرحله که در هر مرحله هزار  بسته توزیع شد و امروز نیز توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی را خواهیم داشت که مجموعا  در شهرستان آمل حدود ۶ هزار بسته معیشتی توزیع شد که به ارزش ۶ میلیارد تومان است.

 مسلمی افزود: به واسطه اینکه در همه محلات پایگاه بسیج حضور دارد و بیش از  ۴ هزار  پایگاه مقاومت داریم از طریق پایگاه مقاومت افراد نیازمند شناسایی شدند و در بانک اطلاعاتی توسط بسیج بررسی شدند و به واسطه این شناسایی قبلی صورت گرفته هم بحث های کرونایی و هم در بسته های کمیته امداد کمک های به این خانوادهها میشود.

ساخت یک هزار و صد خانه محروم در دستور کار سپاه

فرمانده سپاه کربلا با بیان آبرسانی و محرومیت زدایی روستاها، عنوان کرد: مسائل لایروبی رودخانه ها و همچنین مشکلات روستا بررسی کردیم که در  طول سال امتداد دارد. در ایام هفته بسیج بخش زیادی از فعالیت ها را به منظور امیدآفرینی در جامعه انجام خواهد شد، یکی از پروژه‌های بزرگی که در این ایام داریم و تاثیر بسیار بزرگی در امیدآفرینی دارد، پروژه آبرسانی است که از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان مازندران برگزار شده است.

مسلمی ادامه داد: در این پروژه ۱۲۸ روستا از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و حدود ۳۳۰ میلیارد تومان در این پروژه اعتبار شده است، در حدود ۶۰ مخزن آب متوسط و بزرگ در این پروژه به نتیجه رسید البته همه اینها با حضور گروه‌های جهادی و مهندسین نخبه در حوزه بسیج  اتفاق می افتد، که کارهای بسیار قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی، ساخت خانه مرحوم دستور کار سپاه پاسداران است که امسال بسیج سازندگی مازندران برنامه‌های مهمی برای تحویل مسکن معلولین دارد و طی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت ۸ هزار و یک‌صد واحد مسکن محرومین را در این استان مازندران با کمیته امداد تفاهم‌نامه بسته شد.

وی از افتتاح ۳ هزار و یک‌صد واحدی خانه محروم ۳۱۰۰ دستور کار اولیه بسیج سازندگی و با مساعدت مجمع خیرین استان مطرح و بیان کرد: در این شهرستان ساخت ۴۰ واحد از  یک‌هزار و یک‌صد واحد در استان مشخص شده و تاکنون ۱۴ واحد تحویل خانواده‌های نیازمند ارائه شد.

مسلمی با بیان اينکه علاوه بر ساخت خانه محروم ساخت در آمل پنج طرح ساماندهی گلزار شهدا در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد،  خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از کارگاه اشتغال‌زایی به اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان افتتاح و تحویل مردم نیازمند می‌شود.

بسیج به عنوان بازوی پرتوان ملت، حضوری کارآمد و تاثیرگذار در عرصه‌ها و صحنه‌های مورد نیاز با محوریت سازندگی، محرومیت زدایی و یاری رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث طبیعی به ویژه مقابله با ویروس منحوس کرونا داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷