تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۶۰۸۴
چهل‌وهشتیمن جلسه شورای شهر ساری با حضور شهردار مرکز استان برای پاسخگویی به سوالات میرشجاهی یکی از اعضای شورا پیرامون مشکلات جاری نظیر پرداخت حقوق، تبدیل وضعیت، تغییر کاربری سالن ورزشی بوستان بانوان همراه بود؛ جلسه‌ای که خبر خوبی را برای پرسنل شهرداری نوید داد.
۰
plusresetminus
پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری تا 10 آذرماه/فاز دوم پروژه خیابان ایده‌آل متوقف شد
به گزارش بلاغ، چهل‌وهشتمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز با حضور تمامی اعضا و جواد طالبی شهردار ساری به صورت علنی برگزار شد.

علت حضور شهردار ساری جهت پاسخگویی به طرح سوال میرشجاعی یکی از اعضای شورای شهر ساری باز می‌گشت.

قانون نیم درصد حق شهرداری از کتابخانه‌های عمومی به درستی اجرا نمی‌شود

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور جلسه بر اجرای صحیح قانون نیم درصد کتابخانه‌های عمومی به شهرداری‌ها تاکید کرد.

وی با انتقاد از فعالیت رسانه‌ای دشمنان انقلاب برای ایجاد ناآرامی در جامعه گفت: اما مردم ما با هوشیاری این تلاش‌ها را به یاس تبدیل کردند.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ترافیک شهری به یک معضل جدی مبدل شده است که نیازمند برنامه‌های راهگشا به ویژه در خیابان قارن ساری است.

ترافیک معضل جدی این روزهای مرکز مازندران

شعبانی ادامه داد: سد معبری شهرداری ساری باید با ساماندهی بی‌نظمی فعالیت دستفروشان در خیابان قارن، در راستای رفع گلایه‌مندی کسبه این منطقه اقدام کنند.

راسخ دیگر عضو شورا نیز بر لزوم تسریع در حل معضل ترافیک خیابان قارن تاکید کرد و گفت: شهرداری و سازمان‌های مرتبط می‌بایست اقدام جدی در تسهیل عبورومرور مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

سبحان بخشی دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: ترافیک در بلوار امام رضا (ع) در محدوده دوربرگردان احداثی بسیار سنگین است و حل معضل ترافیکی این منطقه از مطالبات عدیده شهروندان و اهالی است.

ارجاع لایحه نرخ ورودی پارک شهید زارع

در ادامه حسن احمدی با طرح دستور نخست جلسه در خصوص نرخ مصوب ورودی پارک شهیدزارع ساری، گفت: کمیته تطبیق فرمانداری ساری به نامه ارسالی ایراداتی را وارد دانست که باید در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده آن است این لایحه به کمیسیون بازگردد و پس از اصلاح با حضور نماینده گردشگری، مجدد ارجاع داده شود.

در نهایت با حداکثر آرای اعضا مقرر شد تا این لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود.

حقوق و تبدیل وضعیت در صدر مطالبات عضو شورای شهر

دستور دوم جلسه به طرح سوال سید رحمان  میرشجاعی اختصاص داشت.

میرشجاعی در این زمینه اظهار کرد: سوال اصلی ما به پرداخت حقوق پرسنل شهرداری و تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق بازمی‌گردد.

وی افزود: شما متعهد شدید که با توجه به شرایط موجود، بیست و پنجم هر ماه حقوق پرسنل پرداخت شود.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: روز گذشته حقوق شهریورماه پرداخت شده و حقوق دو ماه پرسنل معوقه مانده است.

میرشجاعی ادامه داد: انتظار ما با درآمد حال حاضر ماهانه ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری آن است که پرداخت حقوق در الویت شهرداری باشد.

ایراد عضو شورا به خیابان ایده‌آل تا جانمایی بازار میوه پارک ملل

وی عنوان کرد: سوال دوم از شهردار شروع پروژه‌های کم اهمیت شهری است نمونه به خیابان ایده‌آل اشاره می‌کنم و سوال این است که اگر در نقطه‌ای که تندیس مشاهیر نصب شده است مالک بخواهد ساخت و ساز کند چه می‌شود؟ تعویض سنگفرش بازار محل گلایه کسبه و بازار است.

این عضو شورای شهر ساری اعلام کرد: خیابان ایده‌آل زمانی معنا و توجیه پیدا می‌کند که وضعیت خدمات شهرداری ایده‌آل باشد.

میرشجاعی گفت: سوال سوم به بازار میوه باز می‌گردد که حداقل انتظار ما مشورت بود تا یک تصمیم اشتباه در محل اشتباه اجرا نشود و وقوع سیلاب قطعا زیان بار خواهد بود.

وی افزود: چرا بازاری که از سوی استاندار و فرماندار بنا بود در خیابان ایده‌آل افتتاح شود متوقف شده است؟

گلایه عضو شورا به تغییر نام بوستان بانوان و تغییر کاربری سالن ورزشی

عضو شورای شهر ساری گفت: چرا اصرار بر تغییر نام بوستان  بانوان به بوستان خانواده از سوی شهرداری وجود دارد؟ این بوستان تنها بوستان ویژه بانوان است و تلاش شود این مکان برای خانم‌های شهرمان حفظ بماند.

میرشجاعی ادامه داد: تغییر کاربری سالن ورزشی رشته‌های توپی این بوستان به خانه کشتی نیز محل گلایه است و امیدواریم با توجه به فعالیت بانوان در این سالن و وجود قرارداد با ورزشکاران انتظار می‌رود این سالن همچنان با کاربری سابق فعالیت کند.

وی افزود: عمده اعضای شورا از تصمیم شهرداری برای تغییر کاربری این سالن بی خبر بودند.

عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: تبدیل وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران پرسنل شهرداری همچنان محل مطالبه است و روند فعلی رضایت بخش نیست و امیدواریم برخورد با گلایه‌مندان مطابق اخلاق و قانون باشد.

طالبی: پرداخت حقوق معوق پرسنل تا 10 آذرماه

جواد طالبی شهردار ساری در پاسخ به سوالات مطروحه اظهار کرد: ما با افزایش حقوق ۵۷ درصدی طی سال جاری مواجه شدیم و ما باید به سمت کسب درآمدهای جدید حرکت می‌کردیم.

وی افزود: ما برای حقوق یک برنامه‌ریزی داریم که بر اساس آن حرکت می‌کنیم؛ لذا حقوق مهرماه طی روزهای آتی با هماهنگی با 5 سازمان ذیربط و حقوق آبان ماه نیز نهایتا تا دهم آذر پرداخت خواهیم کرد.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: ما ماهانه ۶۰ میلیارد تومان پرداختی داریم و طی هفت ماه گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بابت بدهی‌های گذشته به پیمانکاران، برداشت شده است.

طالبی ادامه داد: بدهی ما به تامین اجتماعی حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است و بخش عمده‌ای از برداشت‌ها به آن باز می‌گردد.

وی عنوان کرد: ما طی ۷ ماه گذشته بالغ بر  ۲۳۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

توضیحات شهردار در خصوص خیابان ایده‌آل

شهردار ساری گفت: نصب تندیس‌ها با دستگاه متولی مرتبط کاملا هماهنگ شد و به شهرداری ۲۰ تصویر و ۲۰ نام داده شد و ما طبق همان لیست اقدام به ساخت تندیس از مشاهیر شهری کردیم و عدم حضور یکی دو چهره بنا به اعلام به شهرداری انجام گرفت.

طالبی با بیان اینکه ما تلاش بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام داریم و بدنبال تعریف پروژه‌های جدید شهری نبودیم؛ اعلام کرد: پل کابلی یک دهه پیش ساخته شد اما تاکنون نشد تا بازگشایی مسیر انجام شود؛ امیدواریم تا پایان امسال پروژه ابن شهر آشوب تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی افزود: خیابان ایده‌آل بنا بود در راستای هدف گردشگری مطابق با استانداردهای شهری در آستانه میزبانی ساری از کشورهای عضو اکو ایجاد شود و فاز دوم این پروژه نیز باید انجام شود که با توجه به شرایط و فضای موجود متوقف شده است.

بازار میوه پارک ملل در چند نقطه دیگر نیز راه اندازی می‌شود

شهردار ساری مطرح کرد: در خصوص بازار میوه تره بار پارک ملل باید عرض کنم که پیش‌بینی‌ها برای سیل انجام گرفت و سیل اخیر یک سیل نادر بود ضمن اینکه سازه‌ها عمدتا سازه سبک است که در صورت سیل احتمالی و حوادث، خسارت جانی نخواهد داشت؛ ما درصدد هستیم که شعبات بعدی بازار میوه را پس از نقطه یابی در سایر نقاط شهری احداث و راه‌اندازی کنیم.

طالبی عنوان کرد: در بحث سالن ورزشی، شهرداری ساری سالن‌های فراوانی در رشته توپی ایجاد کرده است؛ ساری مهد کشتی است و پهلوانان فراوانی دارد و بدنبال آن هستیم که با احداث خانه کشتی شهرداری، استعدادهای شهر را پرورش دهیم تا پشتوانه این رشته در سطح ملی باشند.

وی افزود: بنظر بنده اختصاص این پارک صرفا مخصوص بانوان با توجه به اشرافیت کامل ساختمان‌های مجاور از ابتدا اشتباه بوده است و لذا این پارک مطلوب است به خانواده اختصاص یابد.؛ امکانات لازم برای این سالن فراهم شده است و فقدان‌هایی مثل گاز هم مرتفع شد و بنا داریم تا از این سالن استفاده بهینه شود و لایحه جدید این سالن مجدد به شورا ارسال شده است تا تصمیم مقتضی از سوی شورا اخذ شود.

توضیح طالبی در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل
طالبی در پاسخ به سوال دیگر عضو شورا بیان کرد: تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران به محل گفتمان برخی‌ها مبدل شده است که باید بگویم که بر اساس نامه ابلاغی اعلام شده است که شهرداری موظف به اجرای نامه‌های ابلاغی وزارت کشور است که در این نامه آمده است که اگر شهرداری پست بلاتصدی داشته باشد باید پرسنل ایثارگران را در این پست‌ها بکار گیری کند؛ ضمن اینکه تبدیل وضعیت باید با درخواست و رضایت خود پرسنل صورت گیرد.

وی افزود: چنانچه شهرداری دارای پست بلاتصدی باشد باید اسامی به سازمان شهرداری جهت پست خدمات عمومی اعلام و اجرا شود.

شهردار ساری با بیان اینکه از تعداد هزار و ۱۷۵ مراجعه کننده تنها ۹۳۴ پست سازمانی داریم و دارای پست خالی نیستیم و افراد باید مشمول ضوابط باشند که عمدتا نیستند؛ گفت: ۳۱۳ نفر جهت تعیین وضعیت به دفتر امور شهرداری استانداری ارسال شده است و باید بگویم در شهرداری ساری هیچ یک از پرسنل ایثارگری وجود ندارد که اقدام مقتضی جهت تبدیل وضعیت انجام نگرفته باشد.

به گزارش بلاغ؛  یک هزار و ۷۵ نفر از کارکنان شهرداری ساری مشمول تبدیل وضعیت هستند، با بررسی‌ها و مدارک ارائه شده یک هزار و ۳۵ نفر مشمول خانواده ایثارگر و شهدا هستند و از ۹۴۰ متقاضی ۶۴۰ نفر کارگری و ۳۲۱ نفر کارمندی در پست خدمات عمومی تبدیل وضعیت شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
آتش نشان
آقای مثلا فرزند شهرداری، الآن با صفر کردن اضافه کاری پرسنل به خیال خودت ایجاد درآمد کردی؟این اسمش مدیریت منابع مالی نیست... این یه جور دزدیه؟ این اسمش دست توجیب پرسنل کردنه... این دقیقا مصداق بارز «بهره کشیه»
سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰