تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۶۴۱
مردم ایران اسلامی در سراسر کشور بعد از اقامه نماز جمعه‌ با برگزاری راهپیمایی، اغتشاشات و آشوب‌های اخیر و جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) را محکوم کردند و انتقام از عاملان آشوب و ترور را مطالبه کردند.  
۰
plusresetminus
مطالبه ملت ایران در خروش سراسری: انتقام از عاملان آشوب و ترور

به گزارش بلاغ؛ مردم آگاه و مؤمن ایران اسلامی در این راهپیمایی‌ها در سراسر کشور ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد ابن ‌موسی(ع) انزجار و تنفر خود از دشمنان ایران اسلامی را نشان دادند.

رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری نیز در راهپیمایی تهران حضور داشتند.
مردم تهران در این راهپیمایی شعارهای «الله‌اکبر، یاحسین، لاالله‌الاالله، یا زهرا(س)، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین(ع)، مرگ بر آمریکا، آشوبگر داعشی پیوندتان مبارک، این همه لشکر آماده به عشق رهبر آمده، سپاه انقلابی انتقام انتقام» سر دادند.
در ابتدای این مراسم و پس از اقامه نماز جمعه تهران،‌ پیکر شهید سرگرد پاسدار امیر کمندی و شهید سید فرید معصومی تشییع شد.
سرگرد پاسدار شهید امیر کمندی چند شب پیش در تهران در جریان اغتشاشات و درگیری میان آشوبگران و نیروهای حافظ امنیت به درجه شهادت نائل شد. همچنین شهید سید فریدالدین معصومی دارای دکترای مکانیک، از نخبه‌های علمی کشورمان و مدیر هلدینگ برق و انرژی غدیر که جهت ماموریت به شیراز سفر کرده بود و پس از اتمام ماموریت به زیارت حرم شاهچراغ(ع) مشرف شده بود، در جریان حمله تروریستی به شهادت رسید.

در تجمع تهران حجت‌الاسلام سید محسن محمودی گلپایگانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیانیه ‌این راهپیمایی را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است:
۱- جنایتی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز رخ داد؛ قطعه‌ای از نقشه‌ شوم مستکبران علیه ملت بزرگ ایران و مکمل اغتشاشات و آشوب‌های اخیر است.
ما این جنایت سخیف و شهادت زوار مظلوم و بی‌دفاع را به شدت محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عوامل پیدا و پنهان و زمینه‌سازان این جنایت وحشیانه هستیم.
۲- آنانی که طی هفته‌های اخیر با تحریکات خود زمینه‌ساز و مشوق فتنه‌گران شدند؛ دستانشان در خون بیگناهان و گام‌هایشان در مسیر آماده‌‌سازی این جنایت خونبار بوده و ملت مقتدر ایران هرگز آنها را نخواهند بخشید و مسئولین قضایی باید طبق قانون با آنان برخورد نمایند‌.
۳- ضمن تاکید بر وحدت ملی، قومی و مذهبی و تشکر از سعه‌صدر مسئولان محترم نظام اسلامی و نیروهای حافظ نظم و امنیت در برابر فتنه‌گران، اعلام می‌کنیم دیگر  صبر و تحمل دربرابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان حافظ نظم وامنیت می‌خواهیم بدون کمترین ملاحظه، با قاطعیت با عوامل اصلی فتنه اخیر و شکاف‌آفرینان در حریم وحدت ملی برخورد قانونی نمایند. 

در بخش دیگری از این قطعنامه تأکید شده است: درطول این ایام، فتنه‌گران سعی کردند به ساحت نورانی ولایت، این رکن رکین اسلام و قوام و دوام نظام و کشور جسارت کنند، ما امروز ضمن تجدید پیمان با حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با تمام وجود اعلام می‌کنیم دست از نائب برحق ایشان نخواهیم کشید و همچنان استوار و پابرجا، گوش به فرمان منویات و رهنمودهای راهگشا و هدایت‌های داهیانۀ معظم‌له، تا پای جان و آخرین نفس بوده و از ولایت و ایران قوی و مستقل و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اعتقاداتمان در برابر هجمۀ شوم دشمنان دفاع خواهیم کرد.

مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور پیام‌هایی جنایت تروریستی در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) را محکوم کردند.

عیادت مخبر از مجروحان حادثه تروریستی شیراز
دکتر محمد مخبر عصر پنج‌شنبه در جریان سفر به شیراز که برای اطلاع از روند بررسی ابعاد حادثه تر‌وریستی در حرم شاهچراغ(ع) انجام شد، با حضور در بیمارستان محل بستری مجروحان حادثه تروریستی، از مجروحان و مصدومان این حادثه عیادت کرد.
معاون اول‌ رئیس‌جمهور همچنین ضمن گفت‌وگو با پزشکان و کادر درمان بیمارستان، در جریان آخرین وضعیت سلامت مجروحان این حادثه و روند درمان آنها قرار گرفت و دستورات لازم را برای رسیدگی به مجروحان صادر کرد.
مخبر همچنین با خانواده‌های مجروحان حادثه تروریستی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن ابراز همدردی با آنان، بر اهتمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای برخورد با عوامل و حامیان عملیات تروریستی تاکید کرد.
مخبر همچنین با حضور در حرم احمد بن موسی علیه‌السلام، ضمن استماع گزارش‌های مسئولان مربوطه درخصوص نحوه عملیات تروریستی روز‌ گذشته، با حضور در مقتل شهدای شاهچراغ، همراه با مردم شیراز و خدام حرم به عزاداری پرداخت و بعد از آن در نماز جماعت شرکت کرد.

دیدار معاون اول رئیس‌جمهور
با خانواده شهدای حادثه تروریستی شیراز

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش پایانی سفر یک روزه خود به شیراز با دو خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) دیدار کرد.
دکتر مخبر شامگاه پنج‌شنبه ابتدا در بیمارستان نمازی از کودک بازمانده خانواده سرایداران که پدر، مادر و برادر خود را در این حادثه دلخراش از دست داده بود، عیادت کرد و آخرین وضعیت درمانی او را از کادر درمان جویا شد. سپس در دیدار با پدربزرگ وی ضمن دلجویی و تسلیت از آمادگی کامل برای حمایت از این کودک بازمانده حادثه خبر داد.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در جمع خانواده کشاورز از دیگر شهدای جوان این حمله تروریستی با آنها دیدار و این مصیبت بزرگ را تسلیت گفت.
دکتر مخبر در این دیدار، از استاندار فارس خواست تا هرگونه کمک و مساعدت لازم به کلیه خانواده‌های داغدار این حادثه در اسرع وقت ارائه شود.

شهادت سه دانش‌آموز شیرازی و سیرجانی
در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

در پی حمله تروریستی به حرم مطهرحضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) 2 دانش‌آموز شیرازی و یک دانش‌آموز اهل سیرجان استان کرمان به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در پی حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه چهارم آبان‌ماه عنصر تکفیری وهابی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) دو دانش‌آموز شیرازی نیز در کنار تعدادی دیگر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.
بنابر این گزارش، یکی از این دانش‌آموزان، شهید محمدرضا کشاورز، فرزند مهدی دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان شاهد سیداحمد خمینی و دیگری نیز شهید آرشام سرایداران فرزند علیرضا دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهدای شوش و هر دو از دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز بودند.
پدر و مادر شهید سرایداران نیز در این حادثه به شهادت رسیده‌اند.
براساس این گزارش عصر پنج‌شنبه هیئتی از آموزش و پرورش استان و ناحیه سه شیراز با حضور در منازل این شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
در پی حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) یک دانش‌آموز اهل استان کرمان نیز به شهادت رسید.
این دانش‌آموز شهید، علی اصغر لری گویینی فرزند عباس، دانش‌آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان است.
گفتنی است، ساعاتی پیش از این حمله تروریستی، آشوبگران در چند نقطه شهر شیراز اقدام به اغتشاش می‌کنند که این موضوع سبب اخلال در شهر و مشغول شدن نیروهای امنیتی شده بود.
بعد از انتقال مجروحان این حمله تروریستی به بیمارستان، در همان لحظات اولیه ویدئویی در گفت‌وگو با یک کودک با نام «آرتین سرایداران» به سرعت در فضای شبکه‌های اجتماعی ایرانی بازنشر شد. آرتین در شوک بود؛ او می‌گفت: «تفنگ زده بودند... با مامانم، بابام، داداشم، اومده بودیم زیارت... داشتیم می‌رفتیم سوار ماشینمون بشیم که تفنگ زدند...»
به گزارش تسنیم، با انتشار اعلام اسامی شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، مشخص شد متأسفانه پدر، مادر و برادر آرتین در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

پیام تسلیت خانواده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی
در پی حادثه‌ تروریستی حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع)

خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تسلیت حادثه تروریستی هولناک و اندوه‌بار حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و شهادت زائران بی‌گناه این مضجع شریف، بار دیگر بر ماهیت غیرانسانی و ضداسلامی دشمنان این سرزمین تاکید کردند.
به گزارش فارس در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
«وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِه‌ مُهاجِراً اِلَی اللهِ وَ رَسولِه‌ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُه‌ُ عَلَی الله»
خبر اندوه‌بار و هولناک حادثه‌ تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد ابن ‌موسی(ع) و شهادت زائران بی‌گناه این مضجع شریف، موجب تأثر و تألم همه‌ انسان‌های آزاده و شریف شد. این جنایت، بار دیگر ماهیت غیرانسانی و ضداسلامی دشمنان این سرزمین عزیز را برای همگان اثبات کرد. خانواده‌ شهید حاج‌ قاسم سلیمانی با قلبی سرشار از غم و‌ همدردی، این حادثه‌ دردناک را محضر بقیهًْ‌الله‌الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم نجیب ایران و بازماندگان داغدار، تسلیت عرض می‌کنند.

خنثی‌‌سازی بمب در شیراز
دستگیری عامل بمب‌گذاری ناموفق

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز اظهار داشت: فردی که قصد بمب‌گذاری در خیابان معالی‌آباد شیراز را داشت، با هوشیاری ماموران امنیتی و انتظامی ناکام ماند.
وی افزود: ماموران انتظامی با اطلاع از قصد فرد بمب گذار، وی را دستگیر و بمب را نیز خنثی کردند.
فرماندار شیراز گفت: فردی که قصد بمب‌گذاری را در این خیابان داشت، مواد منفجره با قدرت تخریب بالا را در درون یک کیف قرار داده بود تا آن را در یکی از پرتردد‌ترین مناطق شیراز در خیابان معالی‌آباد کار‌سازی کند که اگر این اتفاق می‌افتاد شاید جمع زیادی از مردم در آن ساعات شلوغ کشته و زخمی می‌شدند.
شیبانی گفت: فرد بمب‌گذار برای تحقیقات و بازجویی در اختیار پلیس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴