تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۶۵۰۲۸
فرهنگ لمپنیسم آشوبگری در ایران هم‌راستای با سیاست‌های دشمنان این سرزمین برای جلوگیری از قوی‌ترشدن ایران، تخریب، آتش‌افروزی و کشتارسازی توسط گروه‌های سازماندهی شده و آموزش دیده و با پیاده نظامی نوجوانان و جوانان ناآگاه، همچنین ترویج و تبلیغ بی‌ناموسی و اختلاط دختر و پسر است.
۰
plusresetminus
سلبریتی‌ها، آتش بیار معرکه اغتشاش/۱۰ روز ۱۱۰۰ پست در آموزش و ترویج خشونت!
به گزارش بلاغ؛ نمی‌توان در بررسی علل ایجاد و گسترش آشوب اخیر در کشور، به نقش رسانه‌های وابسته به بیگانگان و دشمنان ملت ایران توجه جدی نکرد؛ چراکه آنها از جمله بی‌بی سی، ایران اینترنشنال، من و تو، رادیو فردا، صدای آمریکا و... آتش‌بیار معرکه آشوب‌ها در کشورمان بوده‌اند و اغلب این رسانه‌ها از لندن هدایت و با پول سعودی‌ها مدیریت می‌شوند.

۱۰ روز ۱۱۰۰ پست در آموزش و ترویج خشونت!
درست است که یکی از وظائف رسانه‌ها، آموزش است اما این آموزش باید بتواند سجایا و فضیلت‌های انسانی و یا مهارت‌های شغلی و یا دانش افراد را افزایش دهد که این نقش در رسانه‌های بیگانگان در ماجرای آشوب‌های ایران، آموزش تخریب و کشتار و ترویج خشونت است.
دکتر اکبر نصراللهی رئیس ‌دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه می‌گوید: «ایران اینترنشنال در ۱۰ روز ۱۱۰۰ پست برای آموزش و ترویج خشونت منتشر کرد.»
دکتر نصراللهی تصریح می‌کند:«صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال در ۱۰ روز، ۱۱۰۰ پست با هشتگ مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج  و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری منتشر نکرده است.»
رئیس ‌دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در ادامه همین بحث می‌گوید:«فقط صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال از زمان دستگیری مرحومه مهسا امینی در 23 شهریور  تا ساعت 20 و 20 دقیقه دوشنبه چهارم مهر، هر 15 دقیقه یک پست، هر روز 100 پست و  در مجموع در 10 روز، یک هزار و 100 پست  با هشتگ خانم مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج  و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری غیر از این موضوع را  منتشر نکرده است!»

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای می‌گوید: "رسانه‌های فارسی‌زبان به‌ویژه  شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال، به طور کامل به اتاق جنگ روانی و عملیات شناختی دشمنان تبدیل شده است و به نظر می‌رسد این رسانه‌ها قبل از اینکه این اتفاق تلخ رخ بدهد، با سناریوی از پیش تهیه شده آماده اقدام همه‌جانبه‌ای مغرضانه و دوگانه علیه ایران  بودند."
این استاد دانشگاه بیان می‌کند:"آنچه از سوی این رسانه‌ در حال رُخ دادن است، عملیات رسانه‌ای همه‌جانبه و با تمام امکانات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پلیس کشورمان است، به همین دلیل در اولین خبری که ایران اینترنشنال در 14 سپتامبر از این موضوع منتشر کرد قبل از اعلام گزارش‌های بیمارستان و پزشکی قانونی، حکم خود را منتشر کرده است!"

عدول از الفبای اصول حرفه‌ای
رسانه‌های معاندان ملت ایران، به هیچ یک از ضوابط اخلاقی این حرفه پایبند نیستند و صداقت و صحت خبر را، که از اصول اولیه و پیش پاافتاده کار رسانه‌ای است، رعایت نمی‌کنند و ای کاش که فقط ترک فعل می‌بود، بلکه آنها آشکارا دروغ می‌گویند. اگر نمی‌خواهند واقعیت عکس‌العمل میلیونی مردم در اعتراض به آشوب و آشوبگران با ببینند، خوب مثل همیشه سکوت انتخاب می‌کنند و انگار هیچ کسی در ایران راهپیمایی اعلام انزجار از فتنه‌گران را انجام نداد، اما کار رسانه‌های غربی و اروپایی وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها، دروغ‌گویی کامل است. تظاهرات میلیونی مردم علیه آشوبگران را به حضوز چند ده نفر از کارمندان دولت و کارگران ذکر می‌کنند که آنهم با زور سرنیزه به خیابانها آمده‌اند!!.
محمد قادری كارشناس مسائل رسانه هم می‌گوید:"رسانه‌های معاند خارج از كشور از ضعف عملكرد رسانه‌های داخلی در مورد تحولات اخیر در كشور سوءاستفاده كرده و تلاش كردند كه اطلاعات تحریف شده‌ای را به مخاطبان و افكار عمومی القا كنند."
محمد قادری، در ارتباط با نقش رسانه‌های معاند خارجی از جمله شبكه‌های فارسی‌زبان در گسترش اغتشاشات در كشور می‌گوید:"اغتشاشات اخیر در كشور را می‌توان در چندین لایه مورد بررسی قرار داد، لایه اول عوامل میدانی اغتشاشگران بودند، لایه دوم حمایت سیاستمداران و مقامات برخی از كشورهای غربی از اغتشاشگران بود و لایه سوم كه محرك و اثرگذار بود پیاده نظام رسانه‌ای نظام سلطه بود." 
وی تصریح می‌کند:"این رسانه‌ها در این فرآیند برای القای اهداف و اطلاعات خود به مردم از تكنیك‌های خاصی نیز استفاده می‌كردند. آنها حتی در برخی از برنامه‌های خود به راحتی و علنی روش‌های جنگ‌های شهری را به مخاطبانشان آموزش می‌دادند."
وی همچنین یكی دیگر از سیاست‌های آنها در این زمینه را پیگیری سیاست كشته ‌‌سازی و القای خبرهای دروغ به مخاطبان با استفاده از تكنیك‌های خبری عنوان می‌كند و می‌گوید:"آنها عملاً و علنا نسبت به ملت ایران رویكردی خصمانه در پیش گرفته‌اند. "

مروجان جنایت، خود سرکرده جنایتکارانند
محمد علی علوی، کارشناس سیاسی، ترویج آشکار خشونت و غارت و تخریب از سوی دولتی علیه دولت دیگر را از پدیده‌های نوین نظام سلطه می‌داند و می‌گوید: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا عملاً دستور ترور یک مقام عالی‌رتبه کشور دیگری را آنهم در کشور ثالث که میزبان فرد ترورشدهاست را بدهد و رسماً نیز اعلام کند و مسئولیت این ترور را به گردن بگیرد، از پدیده‌های شگفت در عالم سیاست و نشانه درهم‌آمیختگی جرم و جنایت با سیاست و اخلاق، همچنین تلاش برای تغییر جای قاتل با شهید است.

وی اضافه می‌کند: در چنین دنیای منحطی که سازمان ملل در مقابل این تروریسم دولتی سکوت می‌کند و تحت سلطه کشورهای تروریست، از کشور قربانی می‌خواهد تا خویشتن‌داری کند، هرچیزی که تصور کنید در چنین دنیای ظلم‌زده قابل انجام است.

این کارشناس با اشاره به جرائم آشکار آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در آشوب‌های ایران، این دو کشور را مجرم اصلی دانست و گفت: ایران باید با تشکیل دادگاه بین‌المللی، از همه ظرفیت‌های موجود در سطح بین‌المللی، برای مجازات عاملان اصلی اغتشاش‌ها اقدام عملی کند. امروز دیگر کسی نیست که نداند آمریکا، رزیم اشغالگر قدس، انگلیس و عربستان، عاملان اصلی اغتشاش‌های ایرانند. آنها کاملاً آشکار در فضای مجازی می‌گویند که با راه‌اندازی این اغتشاش‌ها قصد براندازی نظام اسلامی را دارند. این ادعا نیست بلکه در میدان عمل با صرف میلیاردها دلار و اعزام تروریست به ایران و هدایت آشوب‌ها، حضور فعال و تعیین‌کننده خود را اعلام می‌کنند. در این ارتباط باید به اعلام حمایت علنی رئیس مهم‌ترین سازمان جاسوسی آمریکا از اغتشاشات در ایران اشاره کرد.

"ویلیام برنز" در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا درباره حوادث اخیر در ایران مدعی شد: من بدون اینکه وارد جزئیات بشوم باید بگویم که ایالات متحده بسیار به معترضین ایران متعهد است".

برنز اکنون رئیس سازمانی است که رئیس اسبق آن پیش‌تر درباره ابعادی از نحوه رفتار این سازمان توضیحاتی ارائه کرده بود. «مایک پامپئو» رئیس اسبق سیا که پس از آن وزیر خارجه آمریکا شد، اعتراف کرده بود: "وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم."
 
سلبریتی‌ها، آتش بیار معرکه اغتشاش!
در اغتشاشات اخیر، برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های فوتبالی و سینمایی به عنوان بازوی قوی رسانه‌های معاند ظاهر شدند و از آب گل‌آلود ماهی گرفتند. آنها که شهرت و اعتبار خود را در پرتو امنیت برآمده از خون شهداء در این کشور و با امکانات دولت جمهوری اسلامی بدست آوردند و همه وجود خود را مدیون نظام اسلامی هستند، نمک خوردند و نمکدان را شکستند. نمی‌توان گفت آنها جوگیر و هیجانی شدند و مردم را تحریک کردند. این افراد که خود را عاقل و فهمیده می‌دانند چگونه متوجه نیستند که همه این بساط بنابر صدها تجربه قبلی، از سوی دشمنان طی سناریوهایی طراحی شده و بمورد اجراء گذارده می‌شود؟. واقعاً نمی‌توان عذر و بهانه‌شان را پذیرفت. حال با فرض صحت ادعایشان، جرم که واقع می‌شود و خسارات و زیان‌هایی را بوجود می‌آورد، ضامن تامین و پرداخت آن چه کسی غیراز این محرکان اغتشاش یعنی سلبرتی‌ها هستند؟. مطالبات مردمی هم حکایت از این دارد که خسارت اغتشاشات را باید سلبریتی‌هایی پرداخت کنند که در تهییج مردم نقش داشتند. 

حمید اسفندیاری، پزشک، درباره "اغتشاشات اخیر در کشور و موضوع طرح تجزیه کردن کشور و برخوردهای حمایتی برخی سلبریتی ها از اغتشاشگران"، گفت: اول اینکه مشخص است دشمن داریم و دشمن هم مترصد است از همه اتفاقات سوء استفاده کند و مشخص است که یک سناریوی از قبل تعیین شده است.

وی ادامه داد: ضد انقلاب سناریویی برای ما تعریف کرده و منتظر اجرایی کردن آن بوده است؛ درخصوص مرگ خانم امینی بهانه بود و باید منتظر بمانیم در آینده مراجع ذیصلاح نظر بدهند.

این پزشک خاطرنشان کرد: اینها آمدند این بلوا و آشوب را به وجود آوردند. این موضوع نشان می دهد ضد انقلاب قصد ایجاد نارضایتی مردم را دارد و سعی می کند آسیب زده و کشته سازی کند و از بحث مبارزه سیاسی گذشته؛ اینها چون کسی را ندارند متوسل به اراذل اوباش می شوند و برای این گروه نیز فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام می دهدند و به چه چیزی آسیب می رسانند.

اسفند یاری تصریح کرد: عده ای سوء استفاده کردند؛ مثل برخی سلبریتی ها؛ اینها به دنبال گرفتن ویزا هستند و سوابق مختلفی مثلا در تیم ملی داشتند و سرویس‌های جاسوسی با وعده و وعید سوار اینها می شوند و آنها اظهار نظر می کنند؛  البته تعداد آنها در مقابل جامعه خوبی که از ورزشکاران و هنرمندان داریم کم است.

وی یادآور شد: هنر پیشه‌هایی که از دور خارج شدند و عملاً نیستند چنین اظهاراتی کردند و انتظاری از اینها نداریم، اما جای تاسف برای افرادی است که در این جریان بصیرت سیاسی خود را نشان دادند و بعضی فکر کردند باید از این سوء استفاده کنند و عملکرد خوبی نشان ندادند. آنها باید به دامن ملت بازگردند و با توبه نزد خداوند، به اعتراف اشتباه خود و عذرخواهی از مردم بپردازند، ضمن آنکه در قبال تامین و پرداخت خسارات، محکوم ومسئول هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴