تاریخ انتشارجمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۴۶۳۶۱۲
در حالی جلسه فوق‌العاده شورا، سی‌ونهمین جلسه شورا به یکی از جنجالی‌ترین جلسات شورا برای استیضاح شهردار ساری برای مرتبه سوم در مدت مدیریت 15 ماهه طالبی مبدل کرد که در نهایت صندلی مدیریت شهری طبقه هفتم عمارت همچنان بدون تغییر باقی ماند.
۰
plusresetminus
سوالات استیضاح آب رفت!/زور استیضاح‌کنندگان به آرای موافقان شهردار نرسید
به گزارش بلاغ؛ سی‌ونهمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری با طرح فوریت استیضاح شهردار ساری با حضور طالبی و تمامی نفرات اعضای شورای شهر ساری البته با تاخیری ۲۰ دقیقه‌ای در صحن شورا برگزار شد.

گفتنی است طی حضور نزدیک به ۱۵ ماهه طالبی در طبقه هفتم عمارت این برای سومین مرتبه است که استیضاح از وی، از سوی سه عضو منتقد به عملکرد مدیریت شهری مرکز استان صورت می‌گیرد.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در ابتدای جلسه اظهار کرد: جلسه امروز برای پاسخگویی شهردار ساری به سوالات ۳ تن از اعضای شورای شهر ساری است.

وی افزود: سوال و تذکر از حقوق شورا است و سوال و جواب محل تعامل میان شهرداری و شورا است.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: امیدواریم این مباحث منتج به پیشرفت و توسعه در شهر شود.

این مسئول ادامه داد: سوالات از قبل اعلام شده و حضار از ایجاد هرگونه حاشیه و تنش در جلسه پرهیز کنند.

شعبانی گفت: بنا بر قانون مدت نطق شهردار  را ۶۰ دقیقه و طرح سوال از شهردار حداکثر ۱۵ دقیقه اعلام شده است.

        
حواشی، چاشنی تلخ تمامی جلسات شورا
پس از اظهارات شعبانی بلافاصله حاشیه با اعتراض سبحان بخشی به مدت اعلام شده برای نطق استیضاح‌کنندگان آغاز شد و گفت: این جلسه برای صحبت استیضاح‌کنندگان است و شهردار باید پاسخگو باشد.

وی افزود: در این جلسه موافقان حق  صحبت ندارند و در پایان سخنان استیضاح‌کنندگان، رای می‌دهند.

میرشجاعی در ادامه گفت: قانون را تفسیر به رای نکنید و در جلسه استیضاح قبلی به هر عضو ۱۵ دقیقه فرصت دادید و زمان طرح سوال استیضاح کنندگان ۶۰ دقیقه می‌باشد.

حسن احمدی دیگر عضو شورا بیان کرد: طبق ماده ۶۸ عنوان شده است که شورا پس از طرح سوال، پاسخ شهردار را به رای موافق و مخالف قرار خواهد داد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم ۴۵ دقیقه قانونی را صحبت کنند و اگر زمان بیشتر خواستند در ادامه تا ۶۰ دقیقه صحبت کنند.

شریفی گفت: مدت نطق برای استیضاح شهردار ۶۰ دقیقه در قانون است و لطفا تفسیر به رای نکنید.

          
انتقاد تند بخشی از عملکرد شهردار
سبحان بخشی نائب رئیس شورای شهر ساری در ابتدا گفت: با توجه به بیماری قلبی شهردار باید به فکر سلامتی شهردار هم باشیم و احساس می‌کنم حال ایشان خوب نیست.

وی افزود: مدیر نباید از الفاظ رکیک استفاده کند و متاسفانه شهردار ساری موجب تکدر خاطر مردم و خانواده شهدای ساری شد و در ادامه از مردم هم عذرخواهی نکردند.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از این اتفاق، ارتکاب مجدد اقداماتی نظیر آن صورت گرفته است که این اقدامات در شان شهردار نیست و بنده بنا بر همین دلیل شایسته نمی‌دانم.

بخشی ادامه داد: بنابراین شهردار باید دارای مشروعیت اخلاقی باشد.

وی بیان کرد: در کنار افزایش نارضایتی‌های عمومی نکته بعدی بیماری و سلامت شهردار است که مطلوب این پست مدیریت شهری نیست.

نائب رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد: در زمانی که ساری، شهردار و شورای شهر نداشت حقوق پرسنل مرتب پرداخت می‌شد اما امروز با این همه چالش مواجه می‌شود.

بخشی گفت: در شهردار منطقه دو چه اتفاقی افتاده است؟  آیا توان ارایه اسناد در این خصوص را دارید؟

وی افزود: چرا باید معاونان شما به جای کار برای شهردار در حال نگاه داشت شهردار هستند؟ بله وقتی شهردار ساعت ۹ به محل کار می‌آید انتظاری جز این نمی‌رود.

        
آقای شهردار، هیچ برنامه‌ای ندارید!
نائب رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد: شهر از دست شما در رفته است، شما توانایی یه دوربرگردان و یک سکوی زباله را ندارید.

بخشی با اشاره به نارضایتی گسترده مردم، اعلام کرد: در نامه‌‌های متعددی از شما درخواست موضوعات متعددی در حوزه مالی کردیم؛ این مبالغ بالای تنخواه در کجا صرف می‌شود؟ مبالغ خاص حقوق برای برخی از افراد شهرداری چیست؟

وی افزود: اقدامات شما موجب تنش می‌شود، عدم توانایی به موقع حقوق موجب تنش می‌شود، وقتی شهرداری حقوق به موقع نمی‌دهد چگونه بانک می‌خواهد قانع شود که تسهیلات به شهرداری پرداخت کند و یا سرمایه‌گذاری در این شهر سرمایه‌گذاری کند.

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: متاسفانه با نحوه و میزان فعلی حقوق موجب تنش و گلایه و کاهش انگیزه پرسنل شده‌اید.

بخشی گفت: متاسفانه هیچ برنامه‌ای ندارید و من شورا بر اساس کدام برنامه شما را قضاوت کنم؛ شما مدیریت خوبی نداشته‌اید.

وی تاکید کرد: گزارشات مالی شما دارای انحراف و تضاد ارقام است، بارها و بارها نامه زدیم پاسخ مطلوبی دریافت نشد؛ با تهدید و شکایت ما از مسیر خود خارج نمی‌شویم.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: شما همواره از گذشته می‌گویید اما خودتان از گذشته هستید، من از خیلی از موضوعات حتی جلسات شبانه با خبرم؛ شما دلتان برای پرسنلی که حقوقش را پس از سال‌ها تلاش به ۴ میلیون رسانده‌اید نسوخته است؟

       
انتقاد میرشجاعی از پروژه‌های شتابزده در شهرداری ساری
میرشجاعی دیگر عضو استیضاح‌کننده شورا گفت: این ایام سپری می‌شود و این مردم هستند که خدای ناکرده متضرر می‌شوند.

وی افزود: رسانه‌ها را در اختیار گرفتید و میرشجاعی‌ها را علیرغم کار درست در شورا، تخریب می‌کنید.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: از روز اول شهردار به صورت قانونی انتخاب نشد و اعتقاد دارم اگر بخواهیم به وجدان مان مراجعه کنیم دست اعضا برای استیضاح شهردار بالا می‌آید.

میرشجاعی ادامه داد: امروز مردم از شهردار و پرسنل از شهردار انتظار اقدامات صحیح دارند و بارها در جلسات متعدد راهکار کاهش هزینه‌ها را اعلام کردیم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شورا پیگیری مصوبات شورا است، پروژه‌هایی در شهر اجرا شده است که عمدتا شتابزده بوده است.

با عملکردتان دوره گذشته را زیر سوال ببرید
عضو شورا بیان کرد: باید بجای انتقاد گذشته بنحوی کار کنید که عملکرد شما اقدامات گذشته را نقد کند و زیرسوال ببرد.

میرشجاعی اعلام کرد: سوالاتی را طی سال اخیر از سوی ۳ عضو شورا مطرح شده است که پاسخ‌ها غیر مرتبط بوده است و به بسیاری از سوالات در حوزه ریز مالی موضوعات متعدد پاسخی داده نشده است.

وی افزود: عدم شایسته‌سالاری و کاهش حقوق راهکار مناسبی برای کاهش هزینه‌های شهری نیست و باید کرسی‌ها را با نفرات درست پر کنیم.

میرشجاعی اعلام کرد: هنوز برنامه درستی از سوی شهرداری ارائه نشده است، اصلاح هندسی خواسته مردم ما نبود؛ پروژه‌هایی در شهر اجرا کردید که گفتید با ظرفیت داخلی ایجاد شده است و متاسفانه برخی از این پروژه‌ها تنها در حد آزمون و خطا بوده است.

وی مطرح کرد: امروز ۱۳ مرداد است و هنوز پرسنل شهرداری حقوق نگرفته‌اند؛ اینکه شهر در ناعدالتی باشد و همه چیز را به گذشته نسبت دهیم صحیح نیست و تلاش کنید تا با عملکردتان، جایگاه خود را حفظ کنید.

عضو شورا شهر ساری متذکر شد: امروز تصمیم سختی قرار است بگیریم و امیدواریم به یک تصمیم درست که به نفع شهر باشد در این جلسه بگیریم.

      

انتقاد تند شریفی از بی‌توجهی شهرداری به 12 بافت الحاقی
ذوالفقار شریفی دیگر منتقد شهردار در شورا گفت: ۱۲ مورد را در جلسه قبل مطرح کردم و اگر پاسخ تا ۴۸ ساعت به دستم می‌رسید برگه استیضاح را امضا نمی‌کردم.

وی افزود: چرا پول به برخی پیمانکاران ویژه پرداخت می‌شود و به برخی دیگر پرداخت نمی‌شود؟

عضو شورا شهر ساری خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم از روستاهایی که به شهر الحاق شد و خدماتی نمی‌دهید نمی‌توانم سکوت کنم.

شریفی ادامه داد: انتقادات من بیشمار است چرا که پروژه‌های عمرانی در شهر خوابیده است، زباله در کوچه پس کوچه های شهر انباشته شده است.

وی اعلام کرد: خیلی خوشحالم که گزارش‌هایی برای من می‌دهید که من را باهوش‌تر کرده‌اید.

عضو شورا شهر ساری در ادامه به مشکلات عدیده اقتصادی پرسنل شهرداری به جهت تاخیر در پرداخت حقوق اشاره کرد و گفت: هزاران پیام از سوی پرسنل در خصوص مشکلات عدیده پرسنل به دستم رسیده است که بخاطر عدم پرداخت بموقع حقوق ایجاد شده است.

شریفی با بیان اینکه ما بدنبال پیروزی نیستیم بدنبال حقیقت هستیم و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم؛ تاکید کرد: اگر امروز استیضاح رای نیاورد که نمی‌آورد مطمئن باشید من بعد عاشورا مجدد  طرح سوال خواهم کرد.

        

طالبی: تنها 5 بند از سوالات به دستم رسید/تذکرات شورا در خصوص بافت الحاقی به‌جا است
جلسه پس از سخنان شریفی برای یک ربع برای اقامه نماز تعطیل شد و پس از آغاز مجدد نوبت به شهردار ساری رسید.

جواد طالبی در ابتدای سخنان خود گفت: در تاریخ ۴ مرداد مجددا نامه استیضاح به بنده زده شد که شامل ۵ بند است.

وی افزود: در خصوص بند یک در برخی از موارد در جلسه قبلی استیضاح توضیح داده شد و در برخی دیگر نظیر مناطق الحاقی تذکرات شورا به جا است.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: بخشی از این روستاها در محدوده حریم شهر بود و خدمات در برخی از این  روستاها در حال انجام است و کار آسفالت در هر منطقه به نوبت انجام خواهد شد.

ادامه تنش‌ها و بگومگوها در جلسه/عزل و نصب به کسی ربطی ندارد!

در ادامه جلسه با انتقاد تند شریفی و بخشی به پاسخ شهردار و نیز اعلام رقم اشتباه تعداد روستاهای الحاق به بافت شهری از سوی شهردار،  جلسه وارد حواشی شد.

طالبی ادامه داد: در حوزه ترافیک توضیحات در جلسه قبلی داده شد و در موضوع روشنایی ما پیمانکار  بر اساس مزایده انتخاب می‌شود که در حال فعالیت است.

در ادامه با هر پاسخ شهردار جلسه با انتقاد تند استیضاح‌کنندگان به حاشیه می‌رفت و منتقدان زیر بار پاسخ نمی‌رفتند؛  منتقدان نسبت به عزل و نصب‌ها انتقاد کردند و شهردار نیز در پاسخ گفت‌: عزل و نصب در وظایف شهردار است و به کسی ربطی ندارد؛ این سخن شهردار نیز از سوی منتقدین به محل بحث و حاشیه تبدیل شد.

طالبی گفت: در خصوص ریز موضوعات مالی، شورا حسابرس بگیرد و ما در خدمت حسابرس خواهیم بود.

در ادامه بخشی مجددا پاسخ شهردار را مستند ندانست و با افزایش انتقادات از سوی استیضاح‌کنندگان پس از هر بار نطق شهردار،یوسفی به اعلام تذکر به استیضاح‌کنندگان و دفاع از شهردار پرداخت که این سخن، موجب درگیری لطفی تند میان یوسفی و بخشی شد که برای دقایقی حتی نظم جلسه را برهم ریخت.

       

قاطعانه جلوی تخلفات را خواهیم گرفت
طالبی در ادامه گفت: هیچکس با تخلف موافق نیست و قطع یقین ما با هیچگونه تخلفی همراه نخواهیم بود  و قطعا حسابرس تعیین شود ما در خدمت شورا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که هستم بر مبنای قانون جلو می روم و قاطعانه جلوی تخلفات را خواهیم گرفت.

شهردار ساری عنوان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای شهر هستیم و نشاط و رضایتمندی شهری در سایه وفاق و همدلی فراهم می‌شود.

طالبی در پایان سخنانش، یادآور شد: در خصوص تبدیل وضعیت در جلسه قبلی استیضاح توضیحات کامل را داده‌ام، ما تبدیل وضعیت را انجام دادیم و تمامی فرزندان شهدا را نیز رسمی کردیم.

میرشجاعی در ادامه خطاب به شعبانی گفت: باید در خصوص چرایی عدم ارسال سوالات ۱۲ گانه به شهردار پاسخگو باشید.

شریفی گفت: این ۱۲ سوال به هر علت به دست شما نرسید و اکنون به رئیس شورا تحویل می‌دهم و شما لطفا تا پس از عاشورا به ما پاسخ بدهید.

      
جنجال با رفتن شهردار از جلسه هم نخوابید/طالبی ماندنی شد
در نهایت شهردار پس از ارائه پاسخ، بلافاصله صحن شورا را ترک کرد و بحث میان دو طیف موافق و مخالف جهت رای گیری استیضاح بالا گرفت؛ پس از ترک جلسه از سوی شهردار، بحث مجددا بین اعضای شورا بالا گرفت و بگومگوها تا قبل از رای گیری ادامه پیدا کرد.

شریفی تاکید کرد: چطور پرسنل با سابقه یکساله تبدیل وضعیت می‌شود اما پرسنلی که بیش از ۲۲ سال سابقه دارد تبدیل وضعیت نمی‌شود؟

وی افزود: چرا لیست ۱۰۰ نفره‌ای که در اختیار شهرداری برای تبدیل وضعیت است پاسخ روشنی داده نمی‌شود؟

بخشی تاکید کرد: چرا شهرداری در خصوص پرداخت حقوق ۲۹ میلیونی به یکی از مدیران خود پاسخ نمی‌دهد؟ اصلا شهرداری پاسخی بابت جزییات مالی نمی‌دهد؟

شریفی با بیان اینکه مشخص است که استیضاح در این جلسه رای نمی‌آورد، گفت: بیایید حداقل یک بار بشوید حقوق پرسنل پرداخت شود.

میرشجاعی با انتقاد از عدم ارسال سوالات ۱۲ گانه از سوی رئیس شورا از شعبانی پاسخ خواست.

در نهایت این روز جنجالی شورا، در پایان مراسم رای گیری در نهایت شهردار ساری با ۶ رای موافق و ۳ رای مخالف در طبقه هفتم عمارت باقی ماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰