تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۴۶۳۳۰۹
چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان در مصلی نمازجمعه برگزار شد.
۰
plusresetminus
از ایستادگی امام جمعه مقابل اختلاف‌افکنی تا گزارش غلط به فرماندار سابق درباره افتتاح کمربندی
به گزارش بلاغ، چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه، باقرزاده نماینده مجلس، ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان در مصلی نمازجمعه برگزار شد.

در مقابل اختلاف‌افکنی می‌ایستم
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در این جلسه با قدردانی از فرماندار که جلسه شورای اداری را به دلیل در آستانه بودن روز پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نمازجمعه جمهوری اسلامی ایران، در مصلی نمازجمعه برگزار کرد، گفت: نمازجمعه بخشی از دستگاه رهبری است و وظیفه دارد خط مشی را ترسیم کند و این ترسیم خط مشی به معنای دخالت در امور اجرایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی بخواهند با اختلاف‌افکنی شهرستان را به سمت و سوی دیگری هدایت کنند امام جمعه وظیفه پیگیری دارد و در مقابل آن قرار می‌گیرم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم بلکه اگر مشورتی بخواهند نظر خواهم داد اما هیچگاه حق مسئولان اجرایی را تضعیف نمی‌کنم.

تقی‌پور یادآورشد: چند سوال در زمینه پل کمربندی وجود داشت اول اینکه آیا لازم بود اصلا کمربندی احداث شود و حال اینکه احداث شد چرا نظارت توسط دستگاه‌های نظارتی انجام نگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر بنده مرتکب خطایی شدم باید در همان تریبون عذرخواهی کنم، گفت: برخی با طرح موضوعاتی مانند اینکه امام جمعه نباید در امور مختلف دخالت کند به‌دنبال این هستند فعالیت ما را منحرف کنند اما آن‌ها باید بدانند که ما با این حرف‌ها کنار نمی‌رویم.

تقی پور افزود: در زمینه آرد و نان تلاش بسیار زیادی از سوی مسئولان فریدونکنار صورت گرفت که به لطف الهی بسیاری از مشکلات برطرف شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه فرماندار فردی انقلابی، وسط میدان و پرتلاش است که دغدغه بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: در شهرستان لازم است که همدلی و اتحاد بیشتری صورت گیرد و اگر هر فردی خطایی از مجموعه شبکه امامت نمازجمعه مشاهده کردند باید اطلاع دهند.

نبود زمین در فریدونکنار چالشی بزرگ برای اجرای پروژه
علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس نیز در این جلسه اظهارکرد: پیگیری مجدانه درحال انجام دارم که مسائل فریدونکنار به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مشکل مجتمع شهید رجایی و پیگیری مسائل حقوقی زمین ورزشی شهید آزادی از موضوعاتی بود که ما در سطح ملی پیگیری کردیم و توافقات انجام شده که باید به مرحله اجرا برسد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه مشکل نبود زمین در فریدونکنار موجب توقف یا کندی و از بین رفتن اعتبار اجرای پروژه‌ها است، تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکل زمین را برای احداث فاضلاب شهری برطرف کنیم اعتبار مورد نظر آن وجود دارد.

باقرزاده ادامه داد: درحالی که مجوزهای احداث شهرک صنعتی در فریدونکنار بیش از یک سال گرفته شده اما متاسفانه به علت نبود زمین هنوز نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

وی گفت: پس از کش و قوس‌های بسیار زیاد زمین درمانگاه تامین اجتماعی خریداری شد و به زودی کلنگ ساخت آن بر زمین زده می شود چراکه بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت فریدونکنار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به وضعیت مجتمع فرهنگی نیایش که درحال ساخت است، اظهارکرد: باتوجه به اینکه فریدونکنار از شهرهای آسیب‌پذیر است این مجتمع می‌تواند با اجرای برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌ها موثر واقع شود و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اعتبار لازم برای تکمیل آن اختصاص پیدا کند.

باقرزاده با بیان اینکه اعتبار موجود برای پیشرفت مجتمع‌های ورزشی وجود دارد خاطرنشان کرد: سه میلیارد تومان از سفر نوبخت معاون رئیس جمهور سابق برای تکمیل پروژه‌های ورزشی فریدونکنار تخصیص داده شده که باید پیگیری لازم از سوی مسئولان شهرستانی صورت گیرد تا این پروژه‌ها مانند خانه کشتی حسین‌آباد و سالن ورزشی کاردگرمحله به اتمام برسد.

با عوامل اهمال‌کاری کمربندی فریدونکنار برخورد شود
وی درخصوص اتفاق پیش آمده برای پل کمربندی فریدونکنار تصریح کرد: از زمانی که بنده به عنوان نماینده شدم که ۱۶ سال از عمر پروژه گذشته بود ۵۵ درصد پیشرفت داشت که در برخی از زمان‌ها من جلوی افتتاح آن را گرفتم و این را با افتخار می گویم چراکه میدانستم چه اتفاقاتی درحال رقم خوردن است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس گفت: البته الان اتفاق خاصی رخ نداده اما در هر صورت بهتر بود که کارها اصولی انجام می‌گرفت.

باقرزاده یادآورشد: ۶ میلیارد تومان اعتبار در همین اوخر به این پروژه اختصاص داده شد و کاری را باید تحویل مردم داد که بدون عیب و نقص باشد.

وی تاکید کرد: باید با عوامل اهمال کاری برخورد شود و باید با رفع کامل نقص‌های موجود این پروژه به بهره برداری برسد.

امام جمعه حق تذکر درباره مسائل اجرایی را دارد
کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در این جلسه با گرامیداشت سالروز برپایی اولین نمازجمعه کشور در پنجم مرداد ماه، اظهارکرد: امور مسلمین که هر جایی بر زمین بماند مرجعیت دینی و فقهی شیعه آن را به دست می‌گیرد و امام جمعه نماد و سمبل و نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان هستند و بدیهی است که هر کاری روند کندی داشته باشد یا به پیش نرود امام جمعه باید نسبت به آن اعلام موضع کند.

وی با ابراز تاسف از کسانی که تذکرهای امام جمعه را دخالت در امور اجرایی می‌دانند، خاطرنشان کرد: از اینکه امام جمعه شهرستان در زمینه‌های مختلف تذکرهای لازم را می‌دهند بسیار سپاسگزار ایشان هستیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه تدوین کتاب فریدونکنار کاری بسیار بااهمیت است تصریح کرد: تاریخ شفاهی فریدونکنار توسط مجموعه‌ای از نخبگان به سرپرستی آقای متولیان درحال گردآوری است که کاری بسیار باارزش است و اگر ما این تاریخ را ننویسیم برای ما خواهند نوشت و آنطوری روایت می‌کنند که خودشان دوست دارند بنابراین درحال حاضر همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این اثر با ارزش تهیه شود.

ابراهیم‌نژاد گرجی تاکید کرد: میزان همکاری دستگاه‌ها در تدوین کتاب فریدونکنار در ارزیابی آن دستگاه موثر بوده چراکه نمادی از روحیه جهادی و انقلابی است.

وی یادآورشد: مسئولان امور منابع آب باید پیگیر تسریع اتصال خط لوله شهرهای گروه الف به فریدونکنار باشند.

فرماندار فریدونکنار با قدردانی از اقدامات مناسب شهرداری و شورای شهر گفت: طرحی که برای آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها درحال انجام است موجب رضایت مردم شده و همچنین راه‌اندازی مرکز پایش تصویری از اقدامات بسیار خوب شهرداری و شورای شهر فریدونکنار بوده است.

ابراهیم‌نژاد گرجی با بیان اینکه وضعیت نانوایی‌های فریدونکنار بسیار بهتر از گذشته شده است اظهارکرد: از تلاش مسئولان غله، صمت و نیروهای بسیجی که طی همکاری مناسب با فرمانداری موجب بهتر شدن وضعیت نانوایی‌ها شدند تشکر می‌کنم.

گزارش غلط، فرماندار سابق را به اشتباه انداخت
وی درخصوص اتفاق رخ داده در کمربندی فریدونکنار که موجب بروز حواشی شده بود خاطرنشان کرد: برخی ما را متهم می‌کردند که به دلیل مسائل سیاسی این پل افتتاح نمی‌شود اما فقط عدم افتتاح به دلیل مسائل ایمنی بود.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: گزارش‌های غیرکارشناسی مسئولان راه و شهرسازی به فرماندار سابق فریدونکنار این باور را در ایشان ایجاد کرده بود که پل قابلیت افتتاح دارد و ایشان در مراسم تودیع خود گفته بودند که اگر دست من بود این پل را افتتاح می‌کردم.

ابراهیم‌نژاد گرجی تاکید کرد: تا نواقص ایمنی به صورت کامل برطرف نشود اجازه افتتاح آن را نخواهیم داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲