تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۶۲۲۶۶
۰
plusresetminus
تطهیر بی شرمانه آژانس درباره سیاسی‌کاری علیه پرونده هسته‌ای ایران

به گزارش بلاغ؛ روزنامه اعتماد روز گذشته با انتشار گفت‌وگویی از یک به اصطلاح پژوهشگر، درباره خباثت جدید طرف غربی و همچنین رویکرد مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال پرونده هسته‌ای کشورمان، وقیحانه مدعی شد: «حقيقتا فكر نمي‌كنم كه گزارش‌هاي آژانس سياسي باشند. كار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي يك كار فني است. با اينكه گزارش‌هاي اين نهاد روي مذاكرات احياي برجام و آينده توافق هسته‌اي تاثيرگذار است اما معتقد نيستم كه اين اثرگذاري دو طرفه باشد و آژانس به خاطر مذاكرات از كارهاي فني خود چشم‌پوشي كند. ما مي‌توانيم بگوييم در زمان‌هايي كه تحريم‌ها بيشتر شده، يك تروري صورت گرفته يا يك خرابكاري در ايران انجام شده، تهران دسترسي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را محدودتر كرده و روابط ايران و آژانس هم تحت تاثير قرار گرفته است. شخصا اما تصور من اين نيست كه رابطه ايران با آژانس سياسي است و هنوز به باور من مسائل فني اصلي‌ترين موضوعاتي هستند كه كيفيت اين رابطه را تعيين مي‌كند.»

گفتنی است، چنین ادعای وقیحانه‌ای که به نوعی گرفتن انگشت اتهام به سوی کشورمان است، در حالی است که سیاسی‌کاری آژانس انرژی اتمی و گزارش‌های اخیر گروسی و همچنین رویه‌ای که آمریکا در پیش گرفته است حاکی از آن است که آنان نمی‌خواهند به حقوق ملت ایران احترام گذاشته و در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر رفتار دهند.

آژانس تا‌کنون بیش از ۱۰ بار اعلام کرده است که ایران به تعهدات برجامی خود کاملاً پایبند بوده است و آمانو، پرونده موسوم به PMD را مختومه اعلام کرده بود و در مقابل فشار آمریکا که از او خواسته بود نظرش را پس بگیرد مقاومت کرد. جالب اینکه در آن هنگام رافائل گروسی معاون آمانو بود و روی درخواست آمریکا اصرار می‌کرد و حالا با استناد به اطلاعاتی که اسرائیل مدعی آن است، اصرار دارد از برخی مراکز اطلاعاتی و نظامی ایران به بهانه انجام فعالیت هسته‌ای در آنها، بازرسی کند. البته به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، ایران به آژانس اجازه داد از مکان‌های غیرهسته‌ای بازدید و نمونه‌برداری نماید!
اجازه بازرسی از مراکزی که آژانس خواستار آن است به اعتراف ‌اندیشکده بروکینکز و اذعان سخنگوی کاخ سفید و ده‌ها اعتراف دیگر مقامات آمریکایی، قرار دادن اطلاعات سرّی و حساس نظامی و امنیتی کشور در مقابل چشم‌های نامحرم «موساد» و «سی آی ای» است.

گزارش منفی آژانس و متن قطعنامه پیشنهادی آمریکا و اروپا و اکنون سفر گروسی به فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که مجموعه این اقدامات با رویکردی سیاسی و برای خوشایند دولت جعلی اسرائیل که بزرگ‌ترین متخلف در فعالیت‌های هسته‌ای جهان است صورت گرفته است.

گلایه مدعیان اصلاحات از نابرابری و رانت در دولت روحانی
روزنامه آرمان ملی به نقل از استاد اقتصاد دانشگاه نوشت: «گزارش‌هاي رسمي ما مي‌گويد در بهترين شرکت‌هاي دولتي حول‌وحوش 3 درصد سود محقق مي‌شود. وقتي شما يک نظام پاداش‌دهي ساخته‌ايد که اگر کسي پولش را در بانک بگذارد 7 برابر بيشتر عايد او مي‌شود و از ماليات هم معاف شود، چگونه انتظار داريد توليد ريشه‌دار شود؟»
در بخش دیگری از این مصاحبه آمده است: «چرا در سال‌هاي 1397 و 1398 که ما رشد اقتصادي منفي داشته‌ايم، رشد منفي بخش صنعت بيش از 2 برابر رشد منفي کل اقتصاد بوده است. چرا استراتژيست‌هاي ما در اين خصوص سکوت کرده‌اند؟ خوب است که مسئولان ما تا دير نشده گزارشي از تحولات هزينه‌هاي توليد در اثر اجراي قانون بودجه 1401 بخواهند. در سال 1398 درحالي‌که شاخص هزينه مصرف مردم 41. 2 درصد رشد کرد، شاخص هزينه‌هاي توليد 61. 5 درصد افزايش‌يافته است. چرا درباره سياست‌هاي مبتني بر شوک نرخ ارز و تمهيد راجع به قيمت حامل‌هاي انرژي سؤال نمي‌شود که در کدام دوره با چنين سياست‌هايي زندگي مردم کيفيت بيشتري پيدا کرده است؟ اي‌کاش گفته‌هاي برخي مقامات دولتي در حيطه اقتصاد اعتبارسنجي علمي شود.»
وی اظهار داشت: «ما محاسبه کرده‌ايم که نظام تصميم‌گيري‌هاي اساسي به رانتي‌ها بيشتر پاداش مي‌دهد. از 1358تا 1395 درمجموع چيزي حدود هزار ميليارد تومان نقدينگي به فعاليت‌هاي سوداگرانه نامرتبط با جي دي پي تزريق ‌شده است که اين رقم معادل 80 درصد جي دي پي کشور در سال 1395 بوده است. به نام آزادسازي و خصوصي‌سازي و... چنين بلايي بر سر اقتصاد ما آمده است. محاسباتي وجود دارد که بر اساس داده‌هاي بانک مرکزي مي‌گويد در نقطه عطف تابستان سال 1399 حجم سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار بانکي از مرز 2000 هزار ميليارد تومان عبور کرده است. سود ماهانه اين پول چيزي حدود 30 هزار ميليارد تومان بوده است. يعني روزانه هزار ميليارد تومان پاداش به کار نکرده مي‌دهند. کساني که اين پول را مي‌گيرند قادر هستند که به 30ميليون نفر ماهانه يک‌ميليون تومان بپردازند يعني شما به يک عده ‌اندکي قدرتي فراتر از قدرت دولت داده‌ايد چون 90 درصد تسهيلات به دهکي رسيده است که بيشترين ميزان ثروت را داراست.»
گفتنی است، در دولت روحانی به نام ارز 4200 تومانی، آزادسازي و خصوصي‌سازي، رانت‌هایی به وجود آمد که در نهایت نام برخی نزدیکان رئیس‌جمهور و معاون اول دولت تدبیر و امید در پرونده‌های مفاسد اقتصادی دانه درشت‌ها مطرح و خبرساز شد. علاوه‌بر این سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی باعث تشدید نابرابری، فقر و بروز و ظهور مشکلات شدید اقتصادی برای کشور شد.

توقیف دو کشتی یونانی بسیار بجا و در جهت تأمین امنیت دریایی است
روزنامه جمهوری اسلامی دیروز در سرمقاله خود نوشت: «محتوای بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس که بعد از گردهمایی وزیران خارجه کشورهای عربی در ریاض صادر شد، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از عادی‌‌سازی روابط با چند کشور منطقه اراده خود را بر این کشورها تحمیل می‌کند و آنها را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک می‌نماید. شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه خود... بار دیگر نشان داد غیر از خواندن دیکته‌های بیگانگان برای منطقه، قدرت انجام کار دیگری را ندارد. اینها مواردی هستند که سالهاست در بیانیه‌های شورای همکاری خلیج‌فارس تکرار می‌شوند و بیهوده بودن آنها نیز برای سران مرتجع عرب و ملت‌های منطقه کاملاً روشن است.»
در ادامه این مطلب آمده است: «اتهام تهدید نمودن دریانوردی توسط ایران، به قدری مضحک است که شاید حتی خود تهیه‌کنندگان بیانیه را نیز به خنده واداشته باشد. ماجرا از این قرار است که ایران برای جلوگیری از اقدامات شرورانه دزدان دریائی با آنها مقابله به مثل می‌کند. نمونه اخیر این مقابله به مثل، توقیف دو کشتی یونانی است که نیروهای ایرانی برای مقابله با دزدی نفت ایران در آب‌های یونان توسط نیروی دریایی این کشور انجام دادند. این اقدام، برای ایجاد امنیت و جلوگیری از تجاوز بیگانگان به حقوق ملت‌های منطقه صورت گرفته و باید سران کشورهای عرب منطقه به خاطر آن از ایران تشکر کنند. چنین دزدی‌هایی اگر با پاسخ قاطع مواجه نشوند، قطعاً علیه سایر کشورهای منطقه نیز تکرار خواهند شد. به همین جهت، توقیف کشتی‌های نفتی یونانی توسط ایران که یک اقدام مقابله به مثل است، بسیار بجا و در جهت تامین امنیت دریایی است و عنوان تهدید گذاشتن بر آن، قطعاً دیکته آمریکا و رژیم صهیونیستی است که آمران دزدی نفت ایران در آب‌های یونان بودند.»
شیوخ عرب نگران حضور نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند.

نه برنامه‌ موشکی ایران
این روزنامه همچنین نوشت: «درخواست فشار بر انصار حزب‌الله یمن، خواسته عجیبی است که قاتلان مردم یمن بر آن پافشاری می‌کنند. جنگ یمن را آل‌سعود و آل‌نهیان شروع کردند و صدها هزار نفر از مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیدند، زیرساخت‌های کشورشان را نابود کردند و قحطی و بیماری و مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی و فرهنگی برای آنها به وجود آورده‌اند. نهایت پرروئی است که شیوخ عرب بعد از ارتکاب این‌همه جنایت، می‌خواهند به انصارالله یمن فشار وارد شود تا از مقاومت در برابر این ظلم فاحش خودداری کند و تسلیم آنان شود! سران عربستان و امارات باید به خاطر جنایاتی که در یمن مرتکب شده‌اند، محاکمه و مجازات شوند و اگر می‌خواهند از محاکمه و مجازات رهایی پیدا کنند، تنها راه اینست که به حملات خود علیه مردم یمن پایان دهند، از مردم یمن بابت جنایاتی که مرتکب شده‌اند عذرخواهی کنند و خسارات مادی و معنوی وارده به مردم این کشور را جبران نمایند.»

آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای عربی را مستعمره خود قرار داده‌اند
در ادامه یادداشت مذکور آمده است: «برنامه موشکی ایران، تقویت بنیه دفاعی کشور است که علاوه‌بر بازدارندگی نسبت به تجاوزات قدرت‌های سلطه‌طلب، امنیت منطقه را نیز تضمین می‌کند و به نفع کشورها و ملت‌های منطقه است. شیوخ عرب به جای نگرانی از برنامه‌های موشکی ایران، از حضور نظامی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه نگران باشند که کشورهای عربی را مستعمره خود قرار داده‌اند و شیوخ منطقه را مهره‌های خود می‌دانند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴