تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۶۱۶۴۶
مازندران برای تولید هزار و ۲۰۰ نوع کالای دانش بنیان گام برداشت تا با ارتقای تولید و توسعه اشتغال برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی برنامه داشته باشد.
۰
plusresetminus
خیز مازندران برای تولید ۱۲۰۰ کالای دانش بنیان/دورهمی ۳۲ جوان نخبه در یک شرکت دانش بنیان
به گزارش بلاغ، در حالی از تولیدکنندگان و کارآفرینان به عنوان پیشقراولان عرصه اقتصاد و رفاه مردم یاد می‌شود که بخش عمده از تولید و اشتغال بر دوش شرکت‌های دانش بنیان است و میدان دادن به نخبگان ضمن ارتقای کیفیت تولید به توسعه و پایداری اشتغال کمک می‌کند.

در حال حاضر ۶۰۰ نوع کالای دانش بنیان در استان مازندران تولید می‌شود و تحقق و افزایش آن به هزار و ۲۰۰ کالا از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با سال جاری در استان هدفگذاری شده است و رسیدن به این برنامه نیازمند رفع موانع و چالش‌های فراروی است.

شرکت‌های دانش بنیان مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه نویسی، دارو، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و غیره فعالیت دارند و محصولات قابل توجهی از آنها روانه کشورهای مختلف شده است.

بهرام سیادتی مدیر شرکت ایده گستران هوشمندان طبرستان که ۲۰ سال از عمر و جوانی خود را در حوزه نرم افزار صرف کرده است، با اظهار اینکه از نوجوانی و ۱۲ سالگی در حوزه نرم افزار کارم را شروع کرده ام، کامپیوتر همان دنیای بود که در پی آن بودم و از خوش شانس با افراد خوبی همکار شدم و در ۱۴ سالگی سامانه ثبت نام را برای حج و زیارت طراحی و ثبت کرد.

دورهمی ۳۲ جوان نخبه در یک شرکت دانش بنیان
وی که ۲۰ سال در حوزه برنامه نویسی و وب فعالیت دارد و اولین شرکت را در زمینه ثبت دامنه ثبت کرده است، افزود: این شرکت در حاضر حاضر ۹۰۰ نماینده دارد و دومین شرکت را سال ۹۸ با پنج نیرو کلید زدم که اکنون ۳۲ نیروی جوان و نخبه و با استعداد در آن مشغول فعالیت هستند.
خیز مازندران برای تولید ۱۲۰۰ کالای دانش بنیان
وی با عنوان اینکه رنج سنی همکاران جوان بوده و از دانشگاه‌های مازندران و تهران فارغ التحصیل شدند، ادامه داد: این بچه‌ها از سوی پارک علم و فناوری و یا تبلیغات و غیره معرفی و جذب شدند.

سیادتی با عنوان اینکه در حوزه‌های اپلیکیشن، وب، بازی، محتوای و غیره فعالیت می‌کنیم، ادامه داد: یکی از نرم افزارهای تولیدشده شرکت در مارکت های ایران به عنوان نرم افزارهای برگزیده وجود دارد.

وی تمرکز اصلی را بر حوزه رمز ارزها، کیف پول‌های هوشمند ایرانی را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد: استفاده از کیف پول‌های ایرانی سبب از دست رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

تولید محصول دانش بنیان از یک سو و خرید کالاهای تولید داخل و دانش بنیان دو کفه یک ترازو برای ارتقای تولید و اقتصاد به شمار می‌رود و اگر مردم از کالاهای ساخت داخل بهره گیرند گام مهمی در حوزه اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد برداشته می‌شود. همچنین استفاده از کالاهای تولید داخل سبب ارتقای کمی و کیفی سطح تولید و رسیدن به مرحله صادرات به کشورهای مختلف می‌شود.

تولید محصول دانش بنیان از یک سو و خرید کالاهای تولید داخل و دانش بنیان دو کفه یک ترازو برای ارتقای تولید و اقتصاد به شمار می‌رود و اگر مردم از کالاهای ساخت داخل بهره گیرند گام مهمی در حوزه اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد برداشته می‌شود
احمد مظفری از اعضای شرکت دانش بنیان در ساری با اظهار اینکه رویکرد شرکت تولید محتوا است، افزود: یکی از نیازهای اصلی جامعه ارتقای دانش است زیرا ارتباط بین ایده و عمل از جمله برنامه‌ها است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار راه اندازی استودیو تولید محتوا را از جمله طرح‌های شرکت دانش بنیان گستران هوشمند طبرستان بیان کرد و گفت: آموزش‌های مختلف را در حوزه‌های مورد نیاز مردم تولید و تهیه می‌کنیم.

وی نشست با ستاد بازسازی عتبات عالیات و و تهیه نرم افزار پیشرفته برای زیارت اربعین را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: قصد داریم نرم افزار پیشرفته‌ای تهیه کنیم که در مسیریابی آنلاین، اخبار و غیره برای زیارت کاربرد دارد و این نرم افزار در اختیار زائران قرار می‌گیرد تا مسیرها و خدمات موکب و ظرفیت آن را شناسایی کند و در مجموع در تسهیل سفر معنوی اربعین کمک می‌کند.

نخبگان و فعالان دانش بنیان مازندران در حوزه‌های مختلفی نظیر داروسازی فعالیت دارند و اقلام و کالاهایی را تولید کردند که مشابه خارجی هم ندارد، با این حال کمبود نقدینگی و حمایت نشدن از دغدغه‌های آن است.

دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان؛ از کمبود نقدینگی تا حمایت نشدن
جلال حسینی مهر نایب رئیس شرکت دانش بنیان زولنگ در مازندران با تاکید بر اینکه دانش را باید تبدیل به ثروت و اشتغال ایجاد کنیم، افزود: پایان‌های مختلفی درد حوزه داروسازی وجود دارد و یکی از دغدغه‌ها این بود که نتایج را تبدیل به محصول و دارو کنیم.
وی با اشاره به اینکه چهار نفر از استادان تصمیم به راه اندازی شرکت دانش بنیان در حوزه داروسازی و تبدیل دانش به محصول گرفتیم، افزود: تاکنون شش طرح تحقیقاتی را تبدیل به دارو کردیم و طی سه سال گذشته محصولات را در حوزه‌های مختلف تولید کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات تولید شده بی همتا هستند و مشابه خارجی ندارند، افزود: همکاران فعال در این شرکت دانش بنیان با لنام زولند شش محصول دارویی را تولید و روانه بازار کردیم که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کردیم.
خیز مازندران برای تولید ۱۲۰۰ کالای دانش بنیان
حسینی مهر با عنوان اینکه محصولات مورد استفاده بیماران قرار گرفته است، محصولی تولید شده که از عوارض درمانی ناشی از شیمی درمانی پیشگیری می‌کند، افزود: شرکت دانش بنیان زولنگ از مراحل ابتدایی عبور کرد ولی اکنون با دو مسئله از جمله نقدینگی روبرو هستیم.

این محقق و استاد دانشگاه یادآور شد: با توجه به اینکه دارو در قالب چک به شرکت‌ها و داروخانه عرضه می‌شود با کمبود نقدینگی روبرو هستیم و این درحالی برای خرید مواد اولیه نیازمند وجه و نقدینگی هستیم و لازم است بانک‌ها از نظر تسهیلات وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه مازندران فاقد کارخانه داروسازی انسانی است، از مسئولان خواست تا در زمینه ساخت این کارخانه یاری کنند.

۵۹۸ نوع کالای دانش بنیان تولید می‌شود
امسال قرار است ۵۳ هزار شغل در استان مازندران ایجاد شود و بار اصلی تحقق این هدف روی دوش شرکت‌های دانش بنیان است از این رو افزایش کمی و کیفی شرکت‌ها و ارتقای تولیدات جزو برنامه اصلی دولت و بخش خصوصی در استان به شمار می‌رود.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان را ۹۸ شرکت با ۵۹۸ نوع محصول و کالا بیان کرد و گفت: تعداد شرکت‌ها مطلوب نیست و باید برای رونق فعالیت و اشتغال آفرینی و تنوع دادن به تولیدات دانش بنیان در استان برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ارائه تسهیلات و رفع موانع فراروی را از جمله طرح‌ها بیان کرد و گفت: در سال جاری با ۷۰ درصد برنامه اشتغال با کمک دانش بنیان‌ها محقق شود و این وضعیت درحالی که هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان فعال است.
وی خواهان برنامه ریزی برای توسعه مراکز رشد و فناوری برای تقویت تولید و شرکت‌های دانش بنیان در استان شد.

فعالیت حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و داشتن هشت مرکز رشد و فناوری در حالی است که استان مازندران ظرفیت‌های بالایی در این حوزه دارد و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان این بخش می‌تواند منجر به ارتقای تولید و توسعه پایدار اشتغال شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴