تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۱۵۱۱
چقدر خوب است افکار بسیج سازندگی در جامعه بیش از گذشته تکثیر شود و شاهد تولد گروههای جهادی زیادی باشیم، مانند امروز که اگر در کرونا سربلند هستیم به مدد همین جوانان انقلابی است که آستین های همت را بالا زده بودند و ایستادند.
۰
plusresetminus
بسیج میدان‌دار جهاد/ قلب‌هایی که مهربانی تکثیر می‌کنند
به گزارش بلاغ؛دشمن که این روزها با هر وسیله ای برای فشار اقتصادی و محدود کردنمان سنگ اندازی می کند، وظیفه یک بسیجی در این آشفته بازار اقتصادی صدچندان می شود، همانطور که در مقابله با استکبار جهانی پیروز شد در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و محقق شدن خودکفایی اقتصادی نیز باید تلاش کند تا از این جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیایم.

سازمان بسیج سازندگی با استفاده از طرح های که مبتنی بر ظرفیت های داخلی و محلی است به تامین خلاء های اقتصادی پرداخته و برای توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گام های بزرگی برداشته است.

افراد بسیاری که با وام های بسیج سازندگی صاحب کار و شغل شدند، با فعالیت های جهادی صاحب خانه شدند، با مشاوره ها کسب و کار راه انداختند، از طرح های بسیج آموزش انگیزه یافتند وشاید مبالغه نباشد که بگوییم بسیج در سازندگی نیز توانست رسالت اش را با موفقیت ثابت کند؛  رسالتی که جز با کار و نوآوری امكان‌‌پذير نيست.
 
بسیج میدان دار
 
جابر عسگری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت: فرقی نمی کند، بسیج رسانه، دانش اموزی، هنرمندان همه باید میدان داری کنیم و به جامعه امید دهیم.

وی با بیان اینکه در حوادثی که ایجاد می شود، بسیج و نیروهای جهادی در وسط میدان هستند، عنوان کرد:در کمبود اقلام، تلاش کردند تا جلوی احتکار گرفته شود، هر چند این حوادث طبیعی است که البته نباید با وجود وضعیت گرانی و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه امل حرکت انقلاب اسلامی را رو به جلو خواند و اظهار کرد: انقلاب اسلامی محکم رو به جلو ادامه می دهد، اگر کسانی که در ابتدای انقلاب بودند و امروز از این قطار پیاده شده اند، اما این انقلاب به حرکت خود با قدرت ادامه می دهد و هر کس پیاده شود ضرر کرده است؛ چرا که این دولت زمینه ساز ظهور است .
 
230 نفر صاحب شغل شدند
 
طاهرنسب، مسئول بسیج سازندگی آمل با اشاره به عملکرد سال گذشته گفت: در سال 1400 ، 41میلیارد و600 میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال زایی داده شد و  230 نفر مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه خدمات زیادی در خصوص اشتغال زایی داده شد، عنوان کرد: 107 مورد تسهیل در کسب و کار و مشاغل خانگی  انجام شد و  181 نفر اموزش های فنی برای شغل خود دیدند.

مسئول بسیج سازندگی آمل از دیگر خدمات ارائه شده، اظهار کرد: در 73  روستا صندق های قرض حسنه تشکیل شد و برای ساماندهی گروهای جهادی در سامانه 307 گروه ثبت نام شدند و 31 گروه جهادی مجوز فعالیت گرفتند .

وی یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی را محرومیت زدایی خواند و تصریح کرد: در محرومیت زدایی و عدالت جهادی47  مورد مسکن مددجویان در حال ساخت است که این خانه ها با اعتبار 50 درصد تجویل سازمان بسیج سازندگی داده می شود و با اعتبار 80 میلیون و یا 100 میلیون تومانی در حال تحویل به مددجویان هستیم.

طاهرنسب از بازسازی  29 گلزار شهید در سال گذشته  خبر داد و خاطرنشان کرد: درطرح کرامت و بازسازی مناطق اسیب در سه منطقه امت اباد، رضوان 38 و اسپیاری  با کمک گروه جهادی 15 خانه بازسازی شد و ده مورد تعمیرات داشتیم.

وی ادامه داد: سه واحد ساخت مسجد داشتیم که یکی در امت اباد افتتاح شد و دو مسجد دیگر با پیشرفت 80 درصد در حال اتمام است.

مسئول بسیج سازندگی آمل تصریح کرد: سال گذشته بیش از 2 هزار پروژه ابرسانی در مناطق محروم و روستاها داشتیم که بیش از صد و ده پروژه تحویل داده شد و امروز نیز 4 پروژه به بسیج سازندگی تحویل داده شد.

سیدعباس حسینی فرماندار آمل نیز در ادامه گفت: رویکرد تخصصی در گروه جهادی شکل‌گرفته که بسیار خوب است و توانسته بسیاری از ضعف ها را جبران کند.
 
گروههای جهادی پای کار
 
وی با بیان اینکه گروه های جهادی همیشه پای کار بودند، عنوان کرد: در هر کجا که دولت ضعف  دارد و به دلایلی یک عقب ماندگی در آن نقطه داریم اگر با دید تخصصی توسط جهادگران ورود پیدا کند جبران خواهد شد مصلا در حوزه پرورشی و آموزشی که می توان جهادگران بسیار موثر باشند.

فرماندار امل تصریح کرد:دومین پتانسیل گروههای جهادی هم افزایی است اگر جریان های جهادی با هم جمع شوند، اگر گروه های جهادی در کنار هم قرار بگیرند یک عرصه بزرگتر را می توان مدیریت کنیم و اتفاقات خوبی می تواند رقم بخورد.

وی از صفات اخلاقی و روحیه گروهی جهادگران اشاره کرد و افزود: روحیه فداکاری و اخلاقی جهادگران در جامعه ترویج داده شود که به صورت مستند سازی و ارائه فعالیت ها می تواند انجام شود .

حسینی ادامه داد:در راستای جهاد تبیین از فرمایشات رهبری گروه های جهادی ظرفیت ایجاد یک خیزش اجتماعی را دارند و این برکت کار شماست که برای رضای خدا و و خدمت به مردم انجام می شود.

تولد امید

چقدر خوب است افکار بسیج سازندگی در جامعه بیش از گذشته تکثیر شود و شاهد تولد گروههای جهادی زیادی باشیم، مانند امروز که اگر در کرونا سربلند هستیم به مدد همین جوانان انقلابیست که استین های همت را بالا زده بودند و ایستادند.

امروز هم گروههای جهادی چه در سازندگی و چه فرهنگی فعالیت های موثری در جامعه دارند و هر روز نقش آنان پر رنگ تر می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴