تاریخ انتشارسه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۶۱۱۹۳
علی‌رغم موضع‌گیری‌های ضد و نقیض مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به جنگ اوکراین، یک روزنامه مشهور صهیونیستی از حضور فعال نظامیان این رژیم در کنار نیروهای «کیف» در جبهه جنگ با روسیه پرده برداشته و نوشته، افسران اسرائیلی در اوکراین در حال آموزش نحوه کشتن نظامیان روسی هستند.  
۰
plusresetminus
افشاگری روزنامه صهیونیستی از نقش فعال افسران اسرائیلی در جنگ اوکراین

به گزارش بلاغ؛ سیاست کج دار و مریز رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین هم روسیه و هم آمریکا را عصبانی کرده است. بر اساس گزارش‌ها فشارها بر این رژیم در همین زمینه روز به روز در حال افزایش است، چرا که این رژیم به ظاهر و از ترس به خطر افتادن منافعش موضع بی‌طرفانه‌ای را میان روسیه و آمریکا انتخاب کرده و این درحالی است که این موضع نه برای مسکو و نه برای واشنگتن قابل قبول نیست و بنابراین تل‌آویو یا باید با روسیه همراه شود و یا هم‌پیمان و متحد اصلی خود یعنی آمریکا را انتخاب کند. اما در حالی که صهیونیست‌ها سعی دارند موضع بی‌طرفی از خود در این جنگ نشان دهند «ایتمار آیخنر»، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی درباره نقش فعال رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین دست به افشاگری زد: «ده‌ها اسرائیلی اوکراینی الاصل، برای کمک به ارتش اوکراین در مقابل ارتش روسیه، اینجا (سرزمین‌های اشغالی) را ترک کرده‌اند.»

در این گزارش همچنین آمده: «علی‌رغم مخالفت رسمی و ظاهری مقامات اسرائیل با درخواست‌های اوکراین برای مجهز کردن کیف به تسلیحات ساخت تل‌آویو، تیمی از افسران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که از کماندوهای زبده ستاد کل ارتش این رژیم و یگان‌های نخبه دیگرهستند، شهروندان داوطلب اوکراینی را برای جنگیدن علیه نیروهای روسیه آموزش می‌دهند.» به گزارش ایسنا «آیخنر» این را هم گفته که افسران صهیونیست فنون جنگی در سطوح مختلف را به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون دریافت هیچ وجهی به اوکراینی‌ها آموزش می‌دهند.

طبق این گزارش گروهی از این افراد به تمرین تک تیراندازی می‌پردازند و مکان این تمرینات نیز مخفی و محرمانه است؛ چراکه افراد حاضر در مکان تمرینات نمی‌خواهند محل تمرینشان توسط سازمان اطلاعات روسیه شناسایی شود. با این حال، محل تمرینات بسیار بزرگ است و ساختمان‌های صنعتی در غرب اوکراین را شامل می‌شود. هدف از تمرینات و آموزش‌ها واجد شرایط شدن بیشترین تعداد ممکن از اوکراینی‌ها است. این خبرنگار صهیونیست همچنین به نقل از یک مقام امنیتی بلند پایه صهیونیستی آورده: «من می‌دانم که نیاز به این آموزش‌ها وجود دارد و اسرائیل و کسانی که از این یگان‌ها خارج می‌شوند تا چه‌اندازه می‌توانند کمک کنند، البته همه ما در زمینه حمایت و همبستگی با ملت اوکراین و نظام زلنسکی متحد هستیم، بنابراین ما با آگاهی از این تمرینات، چشم‌مان را بر روی آنها می‌بندیم و از افشای طرف‌های موجود در دستگاه امنیتی اسرائیل که از این رزمایش‌ها اطلاع داشتند و در سکوت از آن استقبال کردند، خودداری می‌کنیم.»

سفر وزرای خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین
همزمان خبر رسیده که وزرای خارجه و دفاع آمریکا نیز یکشنبه برای گفت وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با قطار از لهستان وارد کیف شده‌اند. پیشتر زلنسکی گفته بود که مقامات آمریکایی اگر برای عکس سلفی به کیف می‌آیند بهتر است که نیایند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این دیدار مراتب حمایت آمریکا از اوکراین را اعلام کردند. زلنسکی هم خواستار دریافت سلاح‌های قوی‌تری از آمریکا برای نبرد با روسیه شد. به گزارش شبکه الجزیره، ولودیمیر زلنسکی با تعریف و تمجید از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا گفت این کمک‌ها باعث شده که توانایی دفاعی اوکراین به «سطح کیفی جدیدی» برسد: «ما از کمک بی‌سابقه آمریکا به اوکراین قدردانی می‌کنیم. می‌خواهم شخصا و به نمایندگی از همه مردم اوکراین از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر رهبری او در حمایت از اوکراین و موضع شفاف شخصی‌اش تشکر کنم. از همه مردم آمریکا و همچنین کنگره برای حمایت دو حزبی آنها تشکر می‌کنم. ما (این کمک‌ها) را می‌بینیم و حس می‌کنیم.»
 همچنین در این دیدار بلینکن و آستین از اعطای کمک 300 میلیون دلاری دیگر آمریکا به اوکراین درقالب بودجه نظامی خارجی و 165 میلیون دلار برای خرید مهمات خبر دادند. آنها علاوه‌بر این، خطاب به زلنسکی اظهار کردند که جو بایدن به‌زودی نماینده خود را به‌عنوان سفیر روسیه در اوکراین معرفی خواهد کرد و دیپلمات‌های آمریکایی که خاک اوکراین را ترک کرده‌اند، به این کشور بازمی‌گردند.

وقوع 2 انفجار بزرگ در بریانسک روسیه
دیروز اما خبرهایی از وقوع دو انفجار بزرگ در دو مکان نظامی روسیه که مورد استفاده ارتش این کشور برای اجرای حملات در اوکراین قرار دارند منتشر شد. به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل گزارش داده، دو انفجار یکی در محل یک انبار سوخت مهم برای حملات روسیه در دونباس و دیگری در یک تاسیسات موشکی ارتش روسیه در اثر حمله‌ای احتمالی از جانب اوکراین به وقوع پیوسته‌اند. به نوشته این نشریه، شهر بریانسک روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین و بلاروس واقع شده، دیروز ابتدا شاهد وقوع یک آتش‌سوزی بعد از وقوع یک سری انفجارهای بزرگ در محل یک تاسیسات انبار نفت در اثر حمله‌ای که اوکراین مظنون به انجامش است،‌ بود.از سوی دیگر گزارش‌های تایید نشده‌ای درباره وقوع یک انفجار دوم در محل یک پایگاه نظامی در این منطقه که محل قرارگیری واحد نظامی مربوط به زرادخانه ۱۲۰ اداره توپخانه و راکت ارتش روسیه بوده، منتشر شده‌اند. یک رسانه روس گزارش کرده، که مخازن نفت واقع در تاسیسات حدود ساعت 2بامداد به وقت محلی آتش گرفتند. آتش سوزی بزرگ در محل این انبار نفت موسوم به انبار نفت دروژبا از تمامی نقاط این شهر قابل مشاهده بود.گزارش شده که این انبار نفت احتمالا اهمیت زیادی برای تامین تدارکات سربازان روسی در روند تشدید حملاتشان برای در اختیار گرفتن کنترل شهر دونباس داشته است.منطقه بریانسک روسیه هم مرز با اوکراین است و این شهر ۲۴۰ مایل از مسکو فاصله دارد. بر اساس این گزارش ساکنان مناطق نزدیک به این انبار نفتی که دچار آتش‌سوزی شد، از خانه‌هایشان تخلیه شده‌اند.

اخطار روسیه به آمریکا
اما در حالی که آمریکا اعلام کرده همچنان به تجهیز اوکراین ادامه می‌دهد و زلنسکی نیز از انبوه سلاح‌های دریافتی ابراز رضایت کرده است «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه-۲۴» تایید کرده که مسکو یادداشتی به واشنگتن ارسال کرده و خواستار توقف تامین تسلیحاتی کیف شده است.تایید ارسال این یادداشت هشدارآمیز از سوی مسکو در حالی صورت گرفته که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» پنجشنبه (۲۵ فروردین) گزارش داده بود به یادداشت روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است. این روزنامه نوشته، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.
گزارش واشنگتن پست همزمان با اعلام دولت «جو بایدن» برای ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار مطرح شد که راکت‌های دوربرد «هویتزر»، پهپادهای ساحلی، خودروهای زرهی، تسلیحات قابل حمل ضدهوایی و ضد‌تانک را شامل می‌شود. آمریکا همچنین ارسال سامانه‌های ضدهوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در ازای آن، سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در اسلواکی مستقر کرده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا که نمی‌خواست نامش فاش شود به واشنگتن پست گفت:‌‌ «آنچه روس‌ها به طور خصوصی به ما می‌گویند دقیقاً همان چیزی است که ما به‌صورت علنی به جهان می‌گوییم، اینکه حجم کمک‌هایی که برای شرکای اوکراینی می‌فرستیم به شکل خارق‌العاده‌ای موثر واقع شده‌ است.» واشنگتن پست نوشت، این یادداشت که تاریخ آن سه‌شنبه (۲۳ فروردین) ثبت شده، از طریق سفارت روسیه در واشنگتن به دست وزارت امور خارجه آمریکا رسیده است. در این یادداشت از «سامانه‌های پرتاب راکت چندگانه» به‌عنوان یکی از «حساس‌ترین» تسلیحات یاد شده است..

غرب قصد کمک به اوکراین را نداشت
خبر دیگر اینکه نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی نوشته دولت‌های غربی ابتدا بر این باور بودند که کیف به سرعت سقوط خواهد کرد. بنابراین به دلیل نگرانی ناشی از اینکه تسلیحات پیشرفته غربی به دست روس‌ها بیفتد، از ارسال آنها خودداری کردند. همچنین دشواری‌ها و ملزومات ارسال تسلیحات سنگین مانند نحوه آموزش، قطعات یدکی، مهمات و سوخت نیز مانع ارسال آنها بود. در عین حال برخی دیگر از دولت‌مردان به‌ویژه در آلمان نگران هستند که تجهیز بیشتر اوکراین، موجب تحریک بیشتر روسیه شود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴