کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

گلایه مدعیان اصلاحات از عبارت «بانیان وضع موجود»

4 ارديبهشت 1401 ساعت 1:12


به گزارش بلاغ؛ روزنامه اعتماد در شماره روز پنجشنبه خود در مطلبی با عنوان «رونمایی از بانیان وضع موجود» نوشت: «مسئولان ارشد دولت در مواجهه با پرسش خبرنگاران درخصوص چرایی ایجاد گرانی‌ها، کمبودها، گرانی ارز، افزایش قیمت خودرو و... از عبارت «بانیان وضع موجود» برای تشریح مشکلات و شانه خالی کردن از نقش خود در بروز مشکلات استفاده می‌کنند. اما آیا از منظر تحلیلی، کارشناسی و علمی می‌توان «بانیان وضع موجود» مشکلات کشور را شناسایی کرد؟ اگر پاسخ به این پرسش مثبت است، باید دید بانیان بروز چنین مشکلاتی، چه افراد، گروه و تفکراتی هستند؟ باید دانست که مشکلات اقتصادی و راهبردی ایران، محصول شیوه مدیریت 4 سال یا 8 ساله یا یک دهه‌ای و دو دهه‌ای نیست... سوءمدیریت‌هایی که در دهه 80 شکل گرفت، ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور است. اتفاقاً جریانی این سوءمدیریت‌ها در سال‌های 84 تا 92 را شکل داده است که امروز نیز سکان هدایت ساختار اجرایی و مجلس را به دست گرفته است.»

گفتنی است پربسامدترین مفهومی که اصلاح‌طلبان در ۸ سال گذشته برای توجیه ناکارآمدی و سوءمدیریتشان می‌گفتند ارجاع همه‌چیز به دولت قبل بود. آش آن‌قدر شور شد که حتی در میانه دوره دوم دولت تدبیر و امید یعنی پس از گذشت قریب ۶ سال از زمانی که سکان قوه مجریه و دولت را در اختیار گرفته بودند هنوز هم فرافکنی به دولت قبل ادامه داشت جریان اصلاح‌طلب حتی تا ماه‌های پایانی دولت روحانی در مقابل انتقادها مدعی بودند که دولت همچنان مشغول آواربرداری است و این آواربرداری که از سال ۹۲ آغاز شده، حداقل ۱۶ سال زمان می‌برد.

این در حالی است که کارنامه فضاحت‌بار دولت قبل در کاهش ارزش پول ملی، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، سکه، لوازم‌خانگی، اقلام خوراکی و... به معنی واقعی کلمه کشور را به قهقرا برده و اقتصاد و معیشت مردم را نابود کرد. حالا همین طیف با وقاحت ضمن سر‌پوش گذاشتن بر 8 سال مدیریت فاجعه‌بار دولت موردحمایتشان مدعی است که چرا دولت رئیسی ظرف مدت 8 ماه، همه امور را به سامان نرسانده!

تضعیف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی با عنوان «خطر نگاه جناحی به مذاکرات» نوشت: اظهارنظرهایی که به تضعیف تیم مذاکره‌کننده تعبیر شود و بازتاب‌دهنده شکاف، انشقاق و عدم انسجام ملی باشد، بی‌تردید کمکی به احیای برجام و باز شدن گره از مشکلات مردم نخواهد کرد. ضمن آنکه اخباری نیز منتشر شده است که نشان‌دهنده استفاده دولت سیزدهم از ظرفیت دیپلمات‌های دولت دوازدهم برای حداکثر‌سازی منافع ملی است؛ موضوعی که اگر صحت داشته باشد، نشان‌دهنده عقلانیت دولت جدید در موضوع هسته‌ای و نگاه ملی به این مسئله است که البته باعث انتقاد شدید برخی طیف‌های تندرو نیز شده است.
در ادامه این مطلب آمده است: بنابراین، بهترین گزینه برای سیاستمداران و نخبگان داخلی که دغدغه ملی دارند این است که چه مخالفان و چه موافقان دولت سیزدهم، انتظارات و خواسته‌های خود را از دستگاه دیپلماسی مطابق این اصل اساسی که «سیاست خارجی و منافع ملی محل تسویه‌حساب شخصی، جناحی و گروهی نیست» تنظیم کنند.
دنیای اقتصاد نوشت: منافع ملی بالاترین عنصری است که دولت‌ها برای تحقق حداکثری آن تلاش می‌کنند و نباید آن را قربانی دعواهای سیاسی کرد... هر سیگنالی به خارج که حاوی تضعیف تیم مذاکره باشد، قطعاً کمکی به منافع ملی و احیای هرچه سریع‌تر برجام نخواهد کرد و ضرر آن پیش از همه متوجه مردم خواهد شد.

لجن‌پراکنی روزنامه زنجیره‌ای همسو با بی‌بی‌سی
روزنامه شرق از سری روزنامه‌های زنجیره‌ای همراه با رسانه روباه پیر (بی‌بی‌سی فارسی) در شماره پیشین خود به لجن‌پراکنی در مورد توصیه‌ای از معاون رئیس‌جمهور پرداختند.
این روزنامه در مطلبی نوشته است: «از اکنون برای زندگی و خانواده‌ای که می‌خواهید تشکیل دهید برنامه‌ریزی داشته باشید توصیه است که معاونت امور زنان به دختران 9 ساله داشته و این‌گونه جامعه هدف برای افزایش آمار ازدواج و باروری را کودکان دبستانی قرار داده است...»
دراین‌باره لازم به ذکر است که خانم خزعلی، معاون رئیس‌جمهور به دخترانی که جشن تکلیف داشته‌اند توصیه کرده مهارت‌هایی را کسب کنند برای آینده‌ای که خانواده تشکیل خواهند داد، اما رسانه‌های طیف اصلاح‌طلب که کلاً همسو با فرهنگ منحط غربی به مبارزه علیه فرهنگ ازدواج مشغول هستند حتی توصیه به دختران را برای کسب مهارت برای زندگی مشترکی که در آینده تشکیل خواهند داد را تاب نمی‌آورند.


کد مطلب: 461159

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/461159/گلایه-مدعیان-اصلاحات-عبارت-بانیان-وضع-موجود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com