تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۶۰۶۷۹
۰
plusresetminus
ماجرای تکراری موج سواری مدعیان اصلاحات بر مطالبات زنان

به گزارش بلاغ؛ روزنامه اعتماد در اولین شماره خود در سال 1401 در مطلبی با عنوان «فاجعه مشهد و بلیت تقلبی» به حواشی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لبنان در تعطیلات نوروز پرداخت و نوشت: «مساله ورود زنان به ورزشگاه مانند هر مکان اجتماعی دیگری یک حق طبیعی است و بالاخره محقق خواهد شد. برخی محافل مانند تکه‌سنگی در مقابل این جریان آب ایستاده‌اند اما آب مسیر خود را با تلاش و تحمل خواهد گشود. این میان تنها سرمایه اجتماعی است که به باد می‌رود و آجر بر آجر دیوار بی‌اعتمادی مردم نهاده می‌شود. بهتر است انرژی خود و منابع کشور را صرف خواسته‌های مردم كرده و در رفع مشکلات کشور و رفاه و توسعه ایران و ایرانی به کار گرفته شود.»

گفتنی است، جدا از سوء مدیریت و بی‌تدبیری‌های رخ داده در مسأله مشهد، حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی از جمله مسائلی است که جامعه ایرانی به‌خاطر ارزش‌های حاکم بر آن،‌ از جمله اهمیت حفظ کرامت بانوان، همواره در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن است. در این میان متأسفانه مدعیان اصلاحات به‌جای تلاش برای قرار گرفتن این موضوع در مجرای صحیح و کارشناسی، همواره آن را در راستای مقاصد سیاسی خود به‌کار گرفته‌اند.
این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان، نگاه کاملا ابزاری برای رای آوری و پر کردن سبد رای خود دارد. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف استفاده ابزاری از رای 50 درصد جامعه شده‌اند. کارنامه عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه زنان پر از نقاط سیاهی است که تاریخ آن‌ها را فراموش نخواهد کرد.

روسیه‌هراسیِ پادوهای آمریکا
بزک‌گران آمریکا در برجام، دور روسیه‌هراسی معرکه گرفته‌اند. روزنامه شرق در شماره روز گذشته طی گفت‌وگویی آورده است: «در‌حالی‌که تا همین چند هفته اخیر توافق‌نامه احیای برجام آماده امضا‌ بود، نقش مخرب کرملین، آن‌هم بعد از آغاز جنگ اوکراین، سبب توقف در مذاکرات شد. روسیه با این اقدام به روشنی نشان داد برای تحقق منافعش حتی حاضر است خلاف جریان دیپلماسی با هدف احیای برجام حرکت کند؛ چون اگر روسیه به دنبال احیای برجام بود، ابتدا‌به‌ساکن باید روی مسائلی که در‌خصوص آن حساسیت و اختلاف ‌نظر کمتری وجود دارد به توافق دست پیدا می‌کرد تا با ایجاد یک فضای مثبت، اختلافات کلان هم حل‌وفصل شود؛ اما کرملین مشخصا با دست‌گذاشتن روی پرانتزهای موجود در مذاکرات وین، به گونه‌ای رفتار کرد که این مذاکرات تحت‌الشعاع رفتار مسکو قرار گیرد؛ یعنی عملکرد روسیه نتیجه عکس داد و باعث توقف مذاکرات شد. این در حالی است که تهران هم متأسفانه با برخی توجیهات این حق را برای مسکو قائل شد.»
مقصرنمایی آمریکاپرست‌های داخلی از روسیه در مذاکرات معطوف به برجام در حالی است که آمریکا حاضر به دادن تضمین معتبر نسبت به رعایت حداقل حقوق ایران هم نیست. گفتنی است، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری تأکید کرد: فروکاستن آن‌چه در وین اتفاق می‌افتد به یک عنصر یعنی به یک درخواست روسیه، خواست آمریکا است برای این‌که مسئولیت آن در وضعیت کنونی را همه به فراموشی بسپرند. هیچ‌کس نباید فراموش کند، مسئولیت وضعیت فعلی که الان در آن قرار داریم، با آمریکاست.
وی همچنین خاطرنشان کرد: رویکرد روسیه و چین تا به امروز سازنده بوده و در بین مذاکره‌کنندگان در کمیسیون مشترک در ۱۱ ماه گذشته نزدیک‌ترین و حمایت‌گونه‌ترین مواضع با ایران را داشته‌اند.
روسیه ادعا می‌کند چرا باید با توافق بی ضمانتی همراهی کند که در صورت اجرا، آمریکا می‌تواند او را به خاطر پایبندی به همان توافق تحریم کند؟ در همین راستا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته‌ای ایران نخواهد شد.
در همین حال، مدعیان اصلاحات همچنان کارشکنی و بدعهدی مستمر آمریکا در برجام را نادیده می‌گیرند و روسیه را مانع توافق جا می‌زنند. این وضعیت نشان دیگری از پادویی مدعیان اصلاحات برای آمریکا است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲