تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۶۰۳۳۶
آئین تکریم و معارفه فرماندار فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع شهید رجایی برگزار شد.
۰
plusresetminus
از نداشتن راهبرد توسط فرماندار سابق تا تاکید بر پیگیری رفع مشکلات مردم توسط فرماندار جدید
به گزارش بلاغ، آئین تکریم و معارفه فرماندار فریدونکنار با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران، سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع شهید رجایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در این مراسم اظهارکرد: از زحمات فرماندار سابق که تلاش‌های بسیار زیادی برای شهرستان انجام داده‌اند سپاسگزاری می‌کنیم و همچنین آرزوی موفقیت برای ابراهیم‌نژاد به عنوان فرماندار جدید داریم.

وی خاطرنشان کرد: از فرماندار جدید میخواهم که با برگزاری نشست‌ها و کنارهم بودن‌ها از وجود دلخوری‌ها جلوگیری کرده و همچنین موانع را برطرف کنند.

از نداشتن راهبرد تا ثبت نشان جغرافیایی برنج فریدونکنار

محمدمهدی نصیری فرماندار سابق فریدونکنار در مراسم تودیع خود و معارفه فرماندار جدید این شهرستان گفت: خدمتی که انجام دادیم وظیفه ما بوده و نسبت به هر کاستی که صورت گرفت به دفعات عذرخواهی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما فرمانداران عصر مشکلات فراوان ازجمله نبود بودجه، تحریم و کرونا بوده‌ایم که در چنین شرایطی من چه راهبردی می‌توانستم داشته باشم.

فرماندار سابق فریدونکنار تصریح کرد: زمانی که ما فرمانداری فریدونکنار را تحویل گرفتیم کارگران بندر بیش از هشت ماه حقوق نگرفته بودند اما امروز با اصلاح رژیم حقوق بندر و با استفاده از امکانات دولتی بندر فریدونکنار به‌عنوان بندر پویا و فعال مازندران است.

نصیری یادآورشد: گمرک فریدونکنار به‌عنوان ۱۰ گمرک نخست کشور است که البته این امر به غیر از همکاری مسئولان استانی و کشوری امکان نداشت.

وی افزود: فریدونکنار دارای یک ساحل آزاد است که بلااستفاده بود اما با همکاری شورا و شهرداری دوره‌های مختلف این شهر توانستیم ۸۵ هکتار به حریم شهر اضافه کنیم و ۳۰ هکتار آماده برای دریافت سند منابع طبیعی داریم.

فرماندار سابق فریدونکنار یادآورشد: مدت‌ها بود برنج فریدونکنار درحالی که برنج درجه یک کشور است اما به نام این شهر تخلیط صورت می‌گرفت که با همکاری اتحادیه برنج‌فروشان نشان جغرافیایی آن ثبت و به عنوان یک اعتبار مطرح شد.

نصیری تاکید کرد: در فریدونکنار ۶۸ شالیکوبی وجود دارد که دو ماه از سال بیکار هستند که از استاندار می‌خواهیم پیگیری انجام دهند تا به جای واردات برنج سفید به کشور، برنج قهوه‌ای وارد کنیم تا شالیکوبی‌ها آن را به برنج سفید تبدیل کنند و از این ظرفیت استفاده شود.

وی اظهارکرد: در مدت ۵۰ ماه و ۶ روزی که مسئولیت فرمانداری فریدونکنار بر عهده من بوده تلاش کردم در خدمت مردم باشم و برای آن‌ها کار کنم.

فرماندار سابق فریدونکنار گفت: تشکیل نخستین ستاد کرونا در مازندران، جمع‌آوری نزدیک به هفت میلیارد تومان کمک مردمی برای مقابله با کرونا، انجام موافقت‌های اصولی فراوان بین شهر و بندر، احداث مزرعه پرورش ماهی، قرار دادن فریدونکنار به‌عنوان منطقه کمتر توسعه یافته، احیای آب‌بندان، تهیه سند توسعه شهرستان، نگارش طرح جامع تالاب، ثبت خانه‌های میراثی از جمله مهمترین اقدامات ما بود.

نصیری خاطرنشان کرد: عدم وضوح خط مرزی، تقاطع غیرهمسطح و سوخت‌رسانی برای کشاورزان از جمله مشکلات مهم فریدونکنار است.

اعضای شورای اداری پیگیر رفع مشکلات مردم باشند/خط مشی من کار است
کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار جدید فریدونکنار نیز در این مراسم اظهارکرد: برای من فرقی ندارد که افراد به چه گروه یا دسته‌ای تعلق دارند چراکه بنده و تمامی اعضای شورای اداری فریدونکنار خدمت‌گذار تک تک مردم شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه خودش از تولیدکنندگان و کشاورزان است، خاطرنشان کرد: با پوست و استخوانم مشکلات مردم را می‌فهمم چراکه خودم یک تولید کننده هستم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: اعضای شورای اداری از این لحظه باید پیگیر رفع مشکلات مردم بوده و موانعی را ایجاد نکنند.

ابراهیم‌نژاد گرجی با بیان اینکه هیچ کاری بدون مردم پیشرفتنی نیست گفت: انجمن‌های مردم نهاد باید برای رفع مسائل مردم کمک‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار یک شهرستان با ظرفیت بالا است یادآورشد: درحالی که برخی از کشورها از فریدونکنار هم کوچک‌تر هستند اما با استفاده مناسب از ظرفیت‌های خود که کمتر از فریدونکنار است می‌توانند یک کشور را اداره کنند.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: خط مشی من کار، کار و کار است و امیدواریم همگان دست ما را برای کار کردن بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴