تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۶۰۲۵۹
با فرارسیدن مناسبت‌های دینی و ملی، که دل مردم با آن مناسبت‌ها شاد می‌شود، عده‌ای فرصت‌طلب تقدس این مناسبت‌ها را مورد تهاجم رفتارهای گناه‌آلود و سبک‌سرانه قرار می‌دهند و نام هنر این روزها دست‌آویز این هنجارشکنان قرار می‌گیرد.
۱
plusresetminus
هنجارشکنی‌های سبک‌سرانه و مبتذل به چه بهانه‌ای؟/ ناظران ساکت، گناهکاران بی‌پروا
به گزارش بلاغ؛ شعبان‌المعظم با مناسبت‌های سراسر نور و رحمت خود، که میلاد چند امام معصوم و اولیاء الهی را در خود دارد، بسیار جای تاسف است که عده‌ای آگاه یا ناآگاه به بهانه ایام سرور آل‌الله و مردم مسلمان کشورمان، به رفتارهای خلاف اخلاق روی آورند و در ملاء عام به رقص و پایکوبی و تشویق دختران و پسران به رقص اختلاطی بپردازند.

این روزها، ‌که مقارن با تولد امامان معصوم و حضرت علی‌اکبر(ع) است و در ادامه میلاد حضرت مهدی (عج‌الله...) را دارد، در خیابان‌ها و در مراکز عمومی عده‌ای به بهانه این مناسبت‌های مقدس، در جهت خلاف اهداف و دغدغه‌های موالید این ماه مبارک، با راه‌انداختن کارناوال شادی مرکب از چند رقاص و نوازنده، فضایی غیراخلاقی بوجود می‌آورند و خود با رقصیدن، دیگران اعم از دختران و پسران را به رقصیدن ترغیب می‌کنند و در این میان، هیچ دستگاهی نیز مسئولیت این حرکت غیرفرهنگی و هنجارشکنانه را به عهده نمی‌گیرد و این گروه نیز تا دلش بخواهد به این حرکت ساختارشکنانه ادامه می‌دهد تا با اعتراض گسترده مواجه شود و آنگاه به ناگاه صحنه را ترک می‌گوید.

ماهی برای کسب فضلت‌ها نه رذیلت‌ها   
پیامبر اسلام (ص) ماه شعبان‌المعظم را اینگونه تعریف می‌فرماید: "شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود".

ماه شعبان، مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان و ماه مهمانی خداوند بزرگ است. خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد فرموده است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله و سلم) در این خطبه ارزشمند نکات زیبایی از شاخص های سبک زندگی اسلامی را متذکر شده اند مولفه های زیبا و ارزشمندی که اگر در زندگی فردی و اجتماعی کسی نمایان نباشد، نمی توان ادعا نمود که زندگی‌اش بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی پایه ریزی شده است.

حضرت در این خطبه، که در جمع مردم بیان داشتند، فرمودند: " ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.
پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید. به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید.

پیامبر اکرم(ص) در ادامه می‌فرمایند: "پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید. به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید."

سهم این روزهای‌مان از فضلت‌های شعبان
با توصیف‌های تعالی‌بخش نبی مکرم و امامان معصوم صلوات‌الله علیهم اجمعین از ماه شعبان‌المعظم، باید دید هر یک‌مان چه مقدار با بهره‌گیری از فرصت‌های این ماه شریف، خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کرده‌ایم.
ماه شعبان، بخش اعظم فضیلت‌های خود را مرهون میلاد بزرگان دین از اهلبیت پیامبر گرامی اسلام است. بدون تردید، آنانی که این تولدهای خجسته را بهانه گناه و آلوده‌سازی جامعه و فریب دختران و پسران جامعه‌مان را قرار می‌دهند، مستوجب برخورد جدی هستند.

دیدن صحنه‌های خجلت‌آور در این روزها آنهم در مازندران و برخی از شهرها و از جمله در مرکز استان و سکوت و عدم برخورد با این فضاحت‌ها، علاوه بر تخریب آئین‌های نوروزخوانی و به پیشواز رفتن بهار، جامعه هنری استان را نیز مورد اهانت قرار داده که عدم اقدام از سوی دستگاه‌های متولی از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی زحمتکش انتظامی، جای سئوال جدی دارد.

چرا امسال و این اشتهای هنجارشکنی؟!
در سال‌های گذشته، در آستانه آغاز بهار و سال نو، دسته‌های شادی با لباس‌ها و پوشش‌های محلی و حاجی فیروز، سعی می‌شد تا با رعایت نکات اخلاقی، اقدامی در جهت شادکردن مردم از طریق احیاء سنت‌ها و آئین‌های فرهنگی و از جمله "علی‌خوانی" از سوی ارشاد اسلامی و هنرمندان استان انجام بپذیرد، اما امسال آنهم در یک روز پس از سفر آیت‌الله رئیسی به مازندران و شادشدن کام جان مردم بواسطه سفر فرزند شایسته و مخلص‌شان به این استان، ایجاد حرکتی هنجارشکنانه و راه انداختن رقص‌های مختلط در کوچه و بازار برخی از شهرها و آنهم در ساری، حتی اگر خوشبینانه گفته شود که حرکتی سازمان‌یافته برای زیرسئوال بردن سیاست فرهنگی دولت در استان علوی مازندران نبوده، باید بشدت با این پدیده برخورد کرد و آقای استاندار خود شخصاً علاوه بر پیگیری دقیق این حرکت کاملاً مشکوک، از بروز و تکرار آن بشدت جلوگیری بعمل آورد.

هیچگاه از یاد نبریم که همه افتهارات این سرزمین مدیون و مخلوق ایثارگری فرزندان رشید ایران اسلامی است که بیش از 350 هزار جوان خوش فکر و صالح آن برای ایجاد نظام مقدس اسلامی جان شیرین‌شان را نثار کردند و این انتظار نمی‌رفت در سالگرد تشکیل نهاد مقدس بنیاد شهید، در استان شهیدپرور مازندران اینگونه هنجارها مورد سخره چند عنصر سبکسر و بی‌مقدار قرار گیرد. ورود دستگاه قضاء برای صیانت از اخلاق و مروت انسانی و اسلامی بسیار ضروری است.

اسلام و شادی‌های مشروع
به اعتقاد همه امامان معصوم، شادی و بهجت از صفات و توصیه‌های موکدی است که در منابع دینی اسلام به آنها بسیار اشاره شده و از قول معصومین مکرر نقل شده که از صفات شیعه، مسرور بودن در سرور اهلبیت و محزون بودن در حزن اهلبیت پیامبر است.

شادی مورد تاکید اسلام، بدور از آلودگی‌های گناه‌آلود و هنجارشکنی‌هاست. رسالت بزرگ سفیران الهی و در رأس آنان ائمه معصومین(صلوات‌الله علیهم اجمعین)، پاک و طیب کردن زندگی انسانها از لوث هر آلودگی و رفتارهای گناه‌آلود و شهوانی است که این روزها دستمایه تلاش عده‌ای از خدا بی‌خبر در استان شهیدپرور مازندران شده است.

گزارش - یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴