کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش:

14 مدرسه نیمه کاره قائم‌شهر تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد/مشکلات قائم‌شهر را به رئیس جمهور می‌رسانم

20 اسفند 1400 ساعت 23:25

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیمارستان رازی، جابه جایی ریل از بسترشهری، ورزشگاه شهیدوطنی، زباله در حاشیه رودخانه تلار که باید سریع‌تر اقدام شود، زیرگذر خیابان تهران و جاده جویبار برخی از مشکلاتی است که بیان شده و حتما این موارد را به رئیس جمهور خواهم رساند و پیگیری می‌کنم.


به گزارش بلاغ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: تسهیل کارها در این دولت شروع شده است و درسال تولید پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها به دنبال رفع موانع موجود برای دریافت مجوزات صنایع و تولیدی‎‌ها هستیم.

وی به رفع مشکلات توسط حلقه‌های میانی و با کمک هیئت‌ها و پایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مردم با رفع مشکلاتشان شکرگزار زحمات شما می‌شوند و این امر به شما برکت می‌دهد و بزرگ می‌کند، شما سرمایه اجتماعی هستید در این کارها پیشتر باشید تا مشکلات مردم توسط شما برطرف گردد به این شرط که بین مردم باشیم و به جای رئیس خود را خدمتگزار بدانید آن وقت است که شما نزد مردم عزیز می‌‌شوید.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این سفر۲۶۴ میلیاردتومان غیر از خیرین برای پروژه‌های آموزش و پرورش بودجه گذاشتیم تا  مشکلات زیرساختی مدارس برطرف شود و همچنین باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم تا پروژه های ساخت مدارس را به اتمام برسانیم.
این مسوول خاطرنشان کرد: 14 پروژه نیمه کاره در آموزش و پرورش قائم شهر وجود دارد که قول می‌دهیم در مدت 2 سال بودجه اتمام این پروژه ها را با پیشرفت فیزیکی آن تخصیص دهیم تا همه این مدارس به بهره برداری برسد.

نوری تصریح کرد: مزیت‌های اقتصادی قائم‌شهر همچون گلخانه‌ها باید کار شود و در مدارس آموزش داده شود، ازظرفیت شهر باید در آموزشاستفاده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان قائم شهر بیان کرد: بیمارستان رازی، جابه جایی ریل از بسترشهری، ورزشگاه شهیدوطنی، زباله در حاشیه رودخانه تلار که باید سریع‌تر اقدام شود، زیرگذر خیابان تهران و جاده جویبار برخی از مشکلاتی است که بیان شده و حتما این موارد را به رئیس جمهور خواهم رساند و پیگیری می‌کنم.

در ابتدای این جلسه یحیی یوسف‌پور فرماندار شهرستان قائم‌شهر ضمن خوش آمدگویی، اظهار کرد: در طول ۴۳ سال انقلاب شکوهمند اسلامی بسیاری از اقدامات خوب و زیرساختی در قائم‌شهر صورت گرفته است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که ان‌شاالله بخشی از مشکلات با کمک شما و رئیس جمهور در سفر به مازندران برطرف شود.

وی به چالش‌های موجود در شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: اشتغال چالش کشوری است که متوسط نرخ در قائم‌شهر ۱۴.۶ درصد است که از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و باتوجه به زیرساخت‌های کشاورزی و صنعتی در قائم‌شهر با کمک هزار میلیاردی می‌توان بسیاری از مشکلات این بخش را رفع کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: ورزشگاه شهید وطنی که زمین اختصاصی تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ برتر است با توجه به هزینه ۵۰ میلیارد تومانی در این ورزشگاه ولی همچنان زمین چمن و سکوی پشت دروازه آماده نشده و به ۲۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا بتوانیم دغدغه به حق هواداران نساجی مازندران را برطرف کنیم و ورزشگاه برای فصل آینده آماده میزبانی شود.

این مسوول به پروژه بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت: بیمارستان جایگزین رازی بیش از ده سال است بصورت نیمه کاره رها شده و تاکنون با همه پیگیری های صورت گرفته ۸۵درصد پروژه آماده شده و اکنون نیاز به ۲۵ میلیارد تومان بودجه دارد تا این پروژه به اتمام برسد.

یوسف‌پور با اشاره به مشکل پسماند در قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: زباله در شمال کشور یک معضل بزرگ است که قائم‌شهر هم دچار این مشکل است و همشهریان و حتی شهرستان‌های همجوار نیز در خطرات حاصل از دپوی زباله قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای مدیریت پسماند در محل دپوی زباله اقداماتی صورت گرفت اما نیازمند بودجه ۹۰ میلیارد ریالی برای رفع این معضل بزرگ هستیم تا بتوانیم پروژه زباله‌سوز را با کمک دولت و شهرداری به اتمام برسانیم.

فرماندار با اشاره به موقعیت جغرافیای استراتژیک در قائم‌شهر بیان کرد: با توجه به اینکه مسیر اصلی برای مسافرت در شمال کشور هستیم اما مشکلات جاده ای زیادی داریم که حمل و نقل را در این منطقه برای مسافران و همشهریان کُند کرده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: پروژه الغدیر که تهران را به جاده کیاکلا و ساری وصل می‌کند تا قائم‌شهر از بن بست ترافیکی آزاد شود نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه دارد تا مشکلات ترافیکی این منطقه نیز برطرف شود

تقاطع غیرهمسطح چمازکتی پروژه بزرگ ۵۰۰میلیاردی است که مشارکت شخرداری راداریم امانیازبه بودجه دولتی می باشدتابتوانیم مشکلات خیابان جویباروروستاهای پیرامون رابرطرف کنیم
شهرستان کشاورزی هستیم که ۵۰۰هکتار۸هزارهکتاربرنج ۳۵۰ هزارتن مرکبات تولیدمی کنیم ودرسطح کشور۴۰درصدآن راماتولیدمی کنیم که اکنون دچارچالش می باشدکه ۷۰هزارتن مرکبات دپوشده است وصادرات مشکل داریم ونیازمی باشدکه سازمان تعاون روستایی پای کاربیایدامابازبااین توصیف دپوی درانباربیشترازتقاضای مردمی است
۷۵ شن ریزه که ۹۰میلیاردنیازداریم تابهره برداری چاه هاومسیرهارابتوانیم برطرف کنیم
تقاطع غیرهمسطح شهیدمهدوی سال۸۸ آغازکارپروژه بوده است مسئولان شده است که پروژه ملی است فقط ۲۵ میلیاردتومان نیازاست که این پروژه به اتمام برسدتامشکلات ترافیک مسافرین وهمشهریان رابتوانیم به همت ریاست جمهوروشمابتوانیم این مشکل رابرطرف کنیم
 


کد مطلب: 460192

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/460192/14-مدرسه-نیمه-کاره-قائم-شهر-دو-سال-آینده-اتمام-می-رسد-مشکلات-رئیس-جمهور-می-رسانم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com