تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۵۹۱۳۲
ایجاد یک دوربرگردان در ورودی شهرستان یکی از کوچک‌ترین پروژه‌های عمرانی به‌شمار می‌رود که می‌توان با یک مهندسی و تصمیم‌گیری درست اقدام به اجرای آن کرد اما در شهرستان میاندورود از فرماندار گرفته تا اداره راهداری، شورای ترافیک و شهرداری سورک از پس یک دوربرگردان ساده هم بر نمی‌آیند!
۰
plusresetminus
مدیرانی که توانایی احداث حتی یک دوربرگردان را ندارند!
به گزارش بلاغ، ۱۱ سال پس از تصویب ایجاد دوربرگردان در ورودی شهر سورک، قرار شد در ورودی این شهر میدانی طراحی شود که دوربرگردان هم باشد اما با طولانی شدن پروژه شاهد مشکلات مختلفی مانند تصادفات روزانه و آبگرفتگی شدید مسیر برای شهروندان و مسافران هستیم.

از ابتدا اجرای ناقص دوربرگردان موجب گلایه شهروندان میاندورودی و مسافران بود که تصادفات متعددی را در پی داشت و اکنون هم پس از هر بارندگی این مسیر به دریاچه‌ای تبدیل می‌شود که رفت و آمد شهروندان سورکی را دچار مشکل جدی کرده است.
 
آبگرفتگی حاشیه جاده دوربرگردان ورودی شهرستان میاندورود
غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرها در ابتدای این میدان‌دوربرگردان از نکات قابل تامل است که به چالش جدی ورودی شهرستان میاندورود تبدیل شده که در واقع با جان مردم بازی می‌کند؛ در مقابل اداره راهداری این شهرستان روزهای گذشته اقدام به آرام‌سازی این سرعت‌گیرها کرده اما در واقع به‌جای آرام‌سازی شاهد تپه‌سازی هستیم!

از مشکلات این میدان دوربرگردان هرچه بگوییم کم گفتیم، به‌طوری‌که طی یک ماه اخیر بازدیدها و تصمیم‌‌های مختلفی برای آن گرفته شده است اما هیچکدام از این تصمیمات گره کور این دوربرگردان جدید در سورک را باز نکرده و در این زمینه نتوانست به مشکلات و نگرانی‌ها پایان دهد.

*تجدید نظر کنید
منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در بازدید از دوربرگردان جدید شهر سورک با انتقاد از اجرای نادرست این پروژه گفت: باید در کیفیت اجرای این پروژه تجدید نظر صورت گیرد.

وی بیان کرد: گزارشات مختلفی از گلایه‌های مردمی و تصادفات مختلف به خاطر اجرای ناقص دوربرگردان شهر سورک به دست بنده رسیده که توسط مسؤولان مربوطه باید پیگیری شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه عمرانی باید برای رفاه مردم باشد نه به ضرر مردم، مسؤولان مربوطه در اجرای این پروژه هزینه مالی کرده‌اند که برای مردم رفاه بیاورد نه خسارت مالی؛ پس باید به شکل صحیح اجرا شود.

*اراده‌ای وجود ندارد
شهردار سورک درباره آخرین وضعیت میدان‌دوربرگردان سورک اظهار کرد: براساس آخرین تصمیم بعد از بازدید انجام شده توسط زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و اژدری دبیر شورای ترافیک و فرماندار شهرستان میاندورود قرار شد ضلع شرقی دوربرگردان فعلا بسته و از ضلع غربی استفاده شود.

سیدحسین محمودی با بیان اینکه البته این راهکار فعلا به طور موقت است، گفت: دو هفته از آن زمان تاکنون گذشته و باید این اتفاق می‌فتاد ولی هیچ تغییری شاهد نبودیم پس نشان دهنده این  است که اراده‌ای وجود ندارد.

شهردار سورک با اعلام اینکه این طرح دارای اشکال است، افزود: پیشنهاد شهرداری این بود که در  ورودی بزرگراه میدان احداث شود.

وی با اعلام اینکه معیار طراحی این دوربرگردان براساس میدان برون‌شهری بوده نه درون‌شهری، خاطرنشان کرد: ارتفاع بالای جداول نیز روی تصادفات تاثیر خواهد گذاشت که لازم است در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.


*ایجاد لاین کندرو بر عهده شهرداری سورک است
کامل نصرالهی رئیس اداره راهداری شهرستان میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کرد: ایجاد میدان‌دوربرگردان در ورودی شهر سورک در شورای ترافیک استان تصویب و اداره راهداری طبق نقشه موظف به اجرای آن شده است.

وی بیان کرد: آب‌گرفتگی بخشی از جاده حاشیه میدان‌دوربرگردان بر عهده شهرداری سورک است که باید نسبت به ایجاد لاین کندرو و بهسازی مسیر اقدام کند.

*فرماندار میاندورود پاسخگو نیست!
خبرنگار خبرگزاری فارس برای پیگیری وضعیت دوربرگردان ورودی شهر سورک تماس‌های متعددی با منفردی فرماندار شهرستان میاندورود برقرار کرد که متاسفانه وی پاسخگو نبوده است.

پاسخگو نبودن منفردی فرماندار میاندورود به خبرنگاران نسبت به مشکلات این شهرستان یکی از چالش‌های جدی چند سال اخیر میاندورود محسوب می‌شود که ریشه در عدم پیگیری، وجود پروژه‌های نیمه‌کاره و گلایه‌های مردمی نسبت به مدیریت وی در میاندورود دارد.

*مدیرانی که از پس یک دوربرگردان بر نمی‌آیند!
ایجاد یک دوربرگردان در ورودی شهرستان یکی از کوچک‌ترین پروژه‌های عمرانی به‌شمار می‌رود که می‌توان با یک مهندسی و تصمیم‌گیری درست اقدام به اجرای آن کرد اما در شهرستان میاندورود مسؤولان از فرماندار گرفته تا اداره راهداری ، معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، شورای ترافیک استان و شهرداری سورک از پس یک دوربرگردان ساده هم بر نمی‌آیند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴