کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسانی از تاخیر در برگزاری مجمع عمومی سود می‌برند؟

بلاتکلیفی 15 ماهه در هیئت ورزش‌های رزمی مازندران/انتخابات سالم مطالبه جدی اهالی ورزش

26 دی 1400 ساعت 14:02

پس از پایان دوره چهار ساله رئیس سابق هیئت ورزش‌های رزمی مازندران برای دو دور متوالی برگزاری مجمع عمومی به دلایل گوناگون لغو شد؛ این پایان ماجرا نبود و به دراز کشیدن مدت قانونی مسئولیت سرپرست و متعاقبا انتصابات شهرستانی انجام گرفته و حذف رقبا از دور انتخابات از جمله موضوعاتی است که موجب شد تا تنش در این هیئت بالا بگیرد.


به گزارش بلاغ، هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی مازندران این روزها، روزهای آشفته و بلاتکلیفی را پشت سر می‌گذارد؛ البته این روزهای نه چندان خوشایند به مزاج ورزشکاران این رشته، سابقه‌اش به بیش از یکسال قبل باز می‌گردد؛ به زمانی که پس از تودیع رئیس سابق این هیئت، برگزاری مجمع به دلایل گوناگون برای دو دوره متوالی لغو شد و امورات به سرپرست واگذار شد.

البته برابر قانون، سرپرست تنها برای دو دوره کوتاه مدت می‌تواند منصوب شود تا در این مدت با برگزاری مجمع عمومی، پس ار برگزاری انتخابات، رئیس جدید مشخص و امورات به او واگذار شود؛ اما در حال حاضر بیش از 15 ماه از عمر مسئولیتی سرپرست تعیین شده می‌گذرد! اما هنوز مجمع عمومی برگزار نشده است؛ این بلاتکلیفی در هیئت ورزش‌های رزمی که بیش از 6 هزار ورزشکار را زیرمجموعه خود دارد؛ قطعا لطمات و صدمات جبران ناپذیری را بدنبال خواهد شد.

البته بنا بر شنیده‌ها آنچه که از آن به‌عنوان مهندسی انتخابات یاد می‌شود، طی این مدت در حال رقم خوردن است و سرپرست جدید با یک خانه تکانی اساسی، اقدام به تودیع روسای سابق و معارفه نفرات جدید در هیئت‌های زیرمجموعه کرده است که این امر با گلایه و مخالفت تعداد زیادی از فعالان این رشته مواجه شده است.

به هر منظور، با توجه به جمعیت قابل توجه ورزشکاران این رشته در استان و کسب مدال‌های متعدد و خوش‌رنگ ورزشکاران مازندرانی در میادین گوناگون، این بلاتکلیفی بیش از یکساله اصلا خوشایند و زیبنده این استان نیست؛ قطعا عدم برگزاری مجمع عمومی و تغییرات انجام گرفته مدیریتی فراوان از سوی سرپرست این هیئت، کار را برای برگزاری مجمع عمومی و به ویژه رئیس جدید بسیار سخت خواهد کرد؛ چرا که خانه تکانی جدیدی مجددا به راه خواهد افتاد که در همان بدو کار، هجمه‌های فراوانی را به راه خواهد انداخت.

         

گفتنی است هیئت ورزش‌های رزمی مازندران اکنون بیش از یک‌سال است که مسئولی ندارد و با سرپرستی اداره می‌شود و از این‌رو هجمه اعتراضات در این خصوص بسیار بالا گرفته است.

در شهریورماه سال 1399 بود که پس از اتمام دوره چهار ساله صابر اکبرزاده رئیس پیشین هیئت تاکنون این انجمن ورزشی، مسئولی ندارد و با سرپرستی اداره می‌شود!

سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه ورزش‌های رزمی مازندران در سطح ملی دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ اما بیش از یکسال است که از سوی مسئولان ملی و استانی، توجهی به آن نشده و درواقع رها شده است؟

در تشریح این ماجرا باید بگوییم که قاعدتا پس از پایان دوره 4 ساله رئیس پیشین باید کاندیداها برای برگزاری مجمع عمومی، نام نویسی می‌کردند و متعاقبا پس از برگزاری مجمع، با رای گیری و برگزاری انتخابات، تکلیف رئیس این هیئت مشخص می‌شد؛ اما این مجمع که بنا بود در دور نخست در شهریورماه 1399 برگزار شود، بنا به دلایل نامعلوم لغو شد و وارد دوره سرپرستی شد.

           

مجددا پس از تعیین سرپرست و ماه‌ها بلاتکلیفی این هیئت، مقرر شد تا طی فراخوان رسمی در مردادماه 1400، مجمع عمومی برای بار دوم برگزار شود که این مجمع نیز به دلایل مختلف؛ برای بار دوم لغو شد! و از آن تاریخ تاکنون نیز که در  آخرین روزهای دی‌ماه 1400 قرار داریم، مجمع عمومی برگزار نشده است.

بنا بر اظهارات یکی از کاندیداها، دلیل لغو برگزاری مجمع عمومی دوم این هیئت، دست‌کاری لیست 17 نفره کاندیداها در ارسال به فدراسیون بوده است که با اعتراض جدی کاندیداها و ورود اداره کل ورزش و جوانان مازندران، این مجمع لغو اعلام شد.

بنا بر قانون، تعیین سرپرست تنها برای دو دوره سه ماهه وجاهت دارد تا به عنوان رئیس مجمع عمومی اقدام به برگزاری انتخابات کند؛ اما جدا از به درازا کشیده شدن مدت انتصاب سرپرست، تغییرات و انتصابات متعدد روسای هیئت‌ها در سطح استان، شائبه مهندسی انتخابات هیئت ورزش‌های رزمی را قوت بخشیده است!

اهالی این ورزش معتقدند که این روند، آسیب‌های جدی را به این ورزش و 125 سبک زیر مجموعه ورزش‌های رزمی وارد خواهد کرد، چرا که حضور افراد حرفه‌ای در صدر هیئت‌ها، برای ارتقا و پیشرفت این رشته یک ضرورت محسوب می‌شود و عزل و تودیع بسیاری از این مدیران و جایگزینی نفرات حاضر، نه تنها کمکی به این رشته نمی‌کند بلکه مخرب نیز است.

          

گفته می‌شود سرپرست طی ماه‌های اخیر دست به تغییر و انتصاب روسای جدید در شهرستان‌ها، سبک‌ها و انجمن‌های مختلف زده است و این روند، با گلایه شدید اهالی این ورزش مواجه شده است.

آن‌ها معتقدند تغییرات غیرحرفه‌ای در انتصابات اخیر، موجب ایجاد تنش در این هیئت شده است و عدم ورود مسئولان استانی و ملی برای پایان دادن به این اوضاع، موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد.

خواسته این عده، برگزاری انتخابات سالم و به دور از شائبه و تعیین ضرب‌الأجل سرپرست جدید برای برگزاری مجمع و انتخابات پیش رو است؛ تا با تعیین تکلیف مسئول جدید این هیئت، مشکلات موجود ترمیم و فعالیت جدی هیئت‌ها از سر گرفته شود.

         

در میان تودیع‌های انجام گرفته در چند قدم مانده به برگزاری مجمع سوم، نام چند کاندیدا نیز به چشم می‌خورد که قاعدتا، موجب حذف این نفرات از دور انتخابات گردیده است و لذا این اقدام در کنار انتصابات دیگر انجام شده،  مضاف بر اینکه روی کاغذ، یکی از این نفرات تودیع شده، از رقبای جدی و نفرات با شانس حداکثری برای نشستن بر روی کرسی ریاست این هیئت نیز محسوب می‌شود.

حذف افراد حرفه‌ای از روی صندلی ریاست هیئت‌های تحت پوشش انجمن ورزش‌های رزمی قطعا موجب دلسرد کردن این نفرات و کناره‌گیری سایر نفرات دیگر برای پذیرفتن مسئولیت و ورود و کمک به این ورزش است؛ مضاف بر این، بنظر می‌رسد هر طیف، جریان، افراد و تشکیلاتی که در پشت این جریان و تفکر است، به‌دنبال خدمت به ورزش نیست؛ چرا که این روند، در حال لطمه‌زدن به این ورزش است.

به هرحال ورود جدی، قاطع و منسجم اداره کل ورزش و جوانان مازندران به این ماجرا و برگزاری انتخابات سالم و عدالت محور، مطالبه به حقی است که اهالی این رشته دارند تا با ورود و نام نویسی تمام نفرات با محوریت شایسته سالاری، این انتخابات برگزار شود.

انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان مازندران و یک گام بالاتر فدراسیون این ورزش در کشور باید به سکوت بیش از یک‌ساله خود در این موضوع پایان دهند و با شکستن سکوت، باب تازه‌ای از ماجرا را با برگزاری انتخاباتی سالم بگشایند؛ نقطه مطلوبی که این روزها، مطالبه جدی اهالی ورزش از مسئولان استانی و ملی است.

گزارش-مجتبی قربانی

انتهای پیام/


کد مطلب: 458566

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/458566/بلاتکلیفی-15-ماهه-هیئت-ورزش-های-رزمی-مازندران-انتخابات-سالم-مطالبه-جدی-اهالی-ورزش

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com