تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۵۷۵۳۵
کارآفرینی سن و سال نمی‌شناسد و فقط در عشق و علاقه خلاصه می‌شود؛ کافی‌ست بخواهی تا بتوانی؛ کارآفرینان موفق زیادی را در کشور از زن و مرد می‌بینیم که با سرمایه اندک کارهای بزرگی را رقم زدند که قطعا اگر پای صحبت‌هایشان بنشینی هر کدام کوله‌باری از تجربه دارند که دلشان می‌خواهد بازگو کنند تا با امیدآفرینی در دل افراد دیگر؛ ناامیدی آنان به جرقه‌های امید تبدیل شود.
۵
plusresetminus
کارآفرینی؛ راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی/ خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستم
به گزارش بلاغ؛ در دنیای امروز زنان دوشادوش مردان در شکوفایی اقتصاد نقش موثری را ایفا می‌کنند؛ از حضور در عرصه صنعت تا مشاغل کوچک خانگی که خود مولد پویایی در عرصه اشتغال کشور است.

صدیقه فیض‌آبادی بانوی کارآفرین برتر شهرستان نوشهر در حوزه پشتیبان مشاغل خانگی فعالیت می‌کند و در این راستا توانست با ایجاد کارگاه بسته‌بندی سبزی و صیفی‌جات برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم از خانواده‌های بد سرپرست، بی‌سرپرست و جویای کار شغل ایجاد کند.



این بانوی کارآفرین با پشتکار خود کارگاه تولید، فرآوری و بسته‌بندی سبزی و صیفی‌جات راه‌اندازی کرد و با توکل به خدا و تلاش توانسته است تنوع و کیفیت تولیدات کارگاه خود را ارتقا دهد؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع محصولات فرآوری شده سبزیجات و صیفی‌جات آماده و عرضه می‌کند.

توصیه رهبری؛ احیای اقتصاد مقاومتی

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ در خصوص رمز موفقیت خود می‌گوید: در راستای احیای اقتصاد مقاومتی و توصیه رهبری در ابتدای امر با ایجاد اشتغال برای هفت بانوی مددجو؛ کار بسته‌بندی سبزیجات را شروع کردیم.

فیض‌آبادی ادامه داد: با سرمایه اولیه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان یک باب مغازه را در بازار روز شهر اجاره کردم و با توکل به خدا و پشتکاری که داشتم، توانستم به حمد الهی بازار خوبی را برای محصولات به دست آورم.

این بانوی کارآفرین نوشهری اظهار داشت: نیت خیر من در این کار به دو جهت بود؛ یکی اینکه عد‌ه‌ای مشغول به کار شده و امرار معاش کنند و دیگر اینکه جنس و محصول را با کیفیت، مرغوبیت بالا و  قیمت مناسب تحویل مشتری دهیم.



کمک خداوند را در تمام مراحل کارم حس کردم

فیض آبادی خاطرنشان کرد: در این مسیر که کمک به معیشت نیروهای مشغول به کار در مجموعه می‌شود، همیشه دست خداوند را در تمامی مراحل حس کردم گرچه شروع این کار بسیار سخت گذشت.

وی افزود: مواد اولیه را شخصا به منازل بانوان می‌بردم و حتی نحوه سرخ کردن سبزیجات یا پیاز و مواد دیگر را به‌صورت اصولی و به سبک امروزی آموزش می‌دادم که خوشبختانه با توکل به خدا و تلاش و کمک نیروها توانستیم از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

این بانوی کارآفرین نوشهری یادآور شد: هر روز شخصاً پیگیر خرید سبزی دست اول و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت می‌شوم چراکه مواد اولیه یک رکن اساسی در شکل‌گیری و رونق کسب و کار است.

فیض‌آبادی بیان کرد: یک گروه از نیروها شروع به پاک کردن مواد می‌کنند، گروه دیگر از بانوان وظیفه شستن و ضدعفونی کردن سبزی‌ها را برعهده دارند که این کار با دقت و حوصله انجام می‌شود چراکه با سلامت مردم در ارتباط است.



تحویل بسته‌های بهداشتی سالم به مشتری

وی با اشاره به اینکه شستشو کردن درست سبزی‌ها لازمه سالم و بهداشتی تحویل دادن محصولات به مشتری‌ها است، افزود: اینطور هم رضایت خداوند و هم مصرف کننده را خواهیم داشت و هم برکت به کارمان می‌آورد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه محصولات آماده طبخ مجموعه به‌نام ریحون کجوری ثبت شده است، ادامه داد: در حال حاضر واحد مسکونی‌ام را برای این شغل خانگی تبدیل به کارگاه و دو سردخانه هم برای فرآوری سبزیجات و صیفی‌جات تهیه کردم.

فیض‌آبادی گفت: وان‌های آنتی باکتریال که از لحاظ جنس و مرغوبیت درجه یک بوده جهت شست‌وشو و ضدعفونی کردن سبزیجات گرفتم؛ خودم نسبت به شست‌وشوی مواد اولیه حساسیت خاصی دارم؛ باید محصول سالم و بهداشتی و با کیفیت تحویل مشتری داده شود.

وی تصریح کرد: استند برای جاگیری سبزی‌ها، دستگاه سبزی خشک کن که تماما به‌صورت ارگانیک برای خشک کردن سبزی و حتی میوه تهیه کردم، هیتر گرمایشی، فریزر خوابیده و یخچال، سینک‌های آنتی باکتریال و اقسام آبکش و ظروف از تجهیزات کارگاه است.



یک میلیارد تومان هزینه تجهیزات کارگاه‌ شد

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: حدود یک میلیارد تومان برای تجهیزات کارگاه‌ام هزینه شد و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه نسبت به حوزه مشاغل خانگی و بحث اقتصاد مقاومتی حمایت ویژه داشته باشند.

فیض‌آبادی تاکید کرد: در این کارگاه نیروهای سرپرست خانوار مشغول به کار بوده و امرار معاش می‌کنند؛ اگر حمایت‌های لازم جهت توسعه مجموعه صورت گیرد قطعا می‌توان نیروهای جویای کار بیشتری را مشغول به کار کرد.

صادرات محصولات کارگاه

وی افزود: به حمد الهی امروز توانستیم بازار خوبی را بدست آوریم، علاوه بر اینکه محصولات ما در سطح شهرستان عرضه می‌شود به سایر استان‌ها و حتی بواسطه معرفی دوستان و آشنایان محصولات کارگاه ما به چند کشور خارجی نیز ارسال می‌شود.

این بانوی فعال در حوزه کارآفرینی مشاغل خانگی گفت: با تجهیز کردن کارگاه به لوازم آزمایشگاهی و امکانات بهداشتی در انتظار دریافت سیب سلامت هستیم و خوشبختانه با توجه به تقاضای بازار، گنجایش آن را داریم که تعداد نیروها را نیز بیشتر کنم و این امر می‌طلبد که مسئولان نیز ما را در این مسیر حمایت کنند.

فیض آبادی تصریح کرد: سردخانه‌ای که برای کارگاه فراهم کردم هم بالای صفر و هم زیر صفر است که انواع آب مرکبات شامل آب لیمو، آب قوره، آب نارنج، انواع رب‌ها مثل رب نارنج، رب ازگیل، رب آلوچه، رب انار در طعم‌های متفاوت و انواع ترشی‌ها در سردخانه بالای صفر و سبزی‌هایی که فرآوری شده و صیفی‌جات مثل کرفس، بادمجان، لوبیا سبز، باقلاقاتق و انواع و اقسام سبزی‌های محلی و غیر محلی در سردخانه زیر صفر گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق سفارشات مشتریان محصولات را آماده، بسته‌بندی و ارسال می‌شود که امیدواریم با ارائه محصولات با کیفیت و بهداشتی و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان دعای خیر آنان بدرقه کار ما باشد.



کارآفرینی راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی

بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه کارآفرینی راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است، گفت: در این مجموعه خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست مشغول به کار هستند و خوشبختانه شاهد این هستم که به جهت کیفیت محصول تقاضای زیادی داشته و انتظار می‌رود برای دریافت اخذ سیب سلامت و توسعه کارگاه نیاز به نگاه ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های امر داشته چراکه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی امروز باید به‌فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و رونق اقتصادی باشیم.

فیض‌آبادی تصریح کرد: برای خانواده‌هایی که بی‌سرپرست یا بدسرپرست و نیازمند و جویای کار هستند بایستی در این موضوع مهم احساس مسئولیت کنیم.



وی اظهار داشت: تعرفه برق بر روی فیش کارگاه، عدم آسفالت مسیر کارگاه و عدم حمل زباله کارگاه توسط دهیاری محل از مشکلاتی است که نیازمند همکاری مسئولین هستیم .

بانوی کارآفرین نوشهری در پایان گفت: از دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری درخواست مکانی برای عرضه محصولات دارم که انتظار است مسئولان امر توجه بیشتری نسبت به فعالان حوزه مشاغل خانگی داشته باشند.

گزارش: ام‌البنین آمی‌احمدی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما